» آرشیو اخبار » زمان رشد بورس فرا می رسد؟

زمان رشد بورس فرا می رسد؟

2 مرداد 1401 5

به گزارش گذارنیوز، «محسن عباسی» کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به اینکه زمان رشد بازار بورس فرا میرسد یا خیر، گفت: ابهامات اقتصادی و سیاسی کشور به هر حال خودش را در بازار بورس نشان می‌دهد و حساسیت این بازار نسبت به سایر بازارها نظیر مسکن و خودرو که تابلوی معاملاتی مشخصی ندارند بیشتر است.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، اقتصاد کشور بعد از یک شوک تورمی سنگین، کم کم آماده‌ رفتن به رکود می‌شود. رکودی که باعث به خواب رفتن بازارهایی چون بازار خودروهای لوکس و خانه‌های گران قیمت شده است و تقاضای مصرفی را در این دو بازار روانه‌ خودروهای ارزانتر و خانه های با متراژ کوچکتر و محله های ارزانتر کرده است.

توصیه برای ماندگاری سهامداران و سرمایه‌گذاران در بورس

وی در ادامه دو دلیل برای ماندگاری سهامداران و سرمایه‌گذاران در بورس را مورد اشاره قرار داد و اذعان داشت: از منظر بنیادی قیمت‌های فعلی و احتمالا چند هفته‌ آینده یکی از جذابیت‌های بورس در بسیاری از سهام بازار است و پی بر ای بازار در محدوده‌ قابل قبولی قرار دارد و بعد از برگزاری مجامع هم شرایط بهتری پیدا خواهد کرد. وضعیت فعلی بازار سرمایه ناشی از ابهامات سیاسی پیش روی کشور و سردرگمی صنایع بزرگ کشور نظیر پتروشیمی و فلزات و خودرو و …است. در این شرایط عمده تمرکز بازار بر روند کوتاه مدت و اثرات ناشی از خبرهای پیرامونی بازار است.

تبلیغات جام جهانی قطر

وی همچنین در بیان دلیل دوم برای ماندگاری در بورس تاکید کرد: دلیل دوم من شرایط تکنیکالی شاخص هم‌وزن و شاخص کل است که با وجود همه‌ ایرادات و کاستی‌های محاسباتی‌اش باید مورد توجه قرار گیرد. بخشی از وضعیت بازار به علت شاخه‌ اصلاحی است که بازار در آن قرار دارد و اگرچه ممکن است نوساناتی را تا چند هفته شاهد باشیم اما پس از اتمام این شاخه‌ اصلاحی بازار یک روند صعودی خوب را آغاز خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان به سهامداران توصیه کرد: با توجه به شرایط کنونی بازار سرمایه به نظر می‌رسد بهتر است سرمایه‌گذاران کمی از نوسانات بازار سرمایه فاصله بگیرید و دست از چک کردن هر روزه‌ بازار و نمادهای معاملاتی بردارید.

منبع: تسنیم

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×