» آرشیو اخبار » کلکسیون Okay Bears NFT چیست؟
Okay Bears NFT

کلکسیون Okay Bears NFT چیست؟

17 خرداد 1401 8

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، اکنون این مجموعه بیشتر از هر کلکسیون دیگری در بازار  اپن سی(OpenSea) معامله شده و از کلکسیون‌هایی مانند Bored Ape Yacht Club، Azuki، CloneX و غیره نیز پیشی گرفته است.

 

در این بخش کلکسیون Okay Bears به طور عمیق مورد بررسی قرار گرفته و همه آنچه که در مورد این کلکسیون باید بدانید شرح داده شده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

Okay Bears NFT چیست؟

Okay Bears کلکسیونی متشکل از 10000 توکن NFT است که در 26 آوریل بر روی بلاک چین سولانا (Solana) با قیمت  1.5 SOL به ازای هر NFT منتشر شد.

بیانیه این پروژه، به اهداف واقعی این تیم اشاره دارد، یعنی ساختن یک کامیونیتی ریلکس و سرزنده که تمرکز آن روی پیشرفت، حس خوب و مقبولیت است.

این تیم به منظور انتشار بیش از یک نقشه راه، یک طرح کلی (Blureprint) را برای کامیونیتی Okay Bears ارائه کرده است:

img2_okaybears

منبع: وب‌سایت رسمی

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌شود، اکوسیستم Okay Bears از چند بخش مختلف تشکیل شده است که هر کدام هدف خاص خود را دارند. بیایید آن را تجزیه و تحلیل کنیم.

 

Bear Market (بازار خرسی)

کلکسیون Okay Bears که نام آن با یک بازی با لغت هوشمندانه و شاید تا حدی تصادفی (چون اکنون در مه 2022  در یک بازار نزولی قرار داریم) انتخاب شده، ​​ اکوسیستمی متشکل از از کانال‌های فروش وب 3، وب 2 و IRL است که به‌واسطه مشارکت‌های قوی با برندهای پیشتاز این صنعت ساخته شده است.

برخی از این کانال‌ها عبارت‌اند از: Magic Eden (یک بازار مبتنی بر بلاکچین سولانا)

تجارت الکترونیک توکت گِیتد Token-Gated eCommerce)) – دسترسی به کالاهای انحصاری از طریق ادغام Shopify فقط برای هولدرهای کلکسیون.

 

کارگاه

کارگاه (WorkShop) جایی است که در آن کار انجام می‌شود. این تیم می‌گوید که به تبلیغ برند Okay Bears از طرق مختلف، از جمله مشارکت کامیونیتی و پروژه‌های آگاهی عمومی و در عین حال تمرین مسئولیت اجتماعی سازمانی ادامه خواهد داد.

در فضای کریپتو یک  اصطلاح  به نام WAGMI داریم که مخفف این عبارت است: «همه ما موفق خواهیم شد». اما Okay Bears یک خلاقیت به خرج داد و اصطلاح WAGBO را ایجاد کرد، که معنی ان این است: «همه ما اوکی خواهیم بود.»

WAGBO که به عنوان شعار این برند استفاده می‌شود، به سرعت در حال باب شدن است.

 

استودیو (Studio)

هولدرهای این کلکسیون به کلکسیون‌‌های آینده این تیم، لو-فای کامیونیتی، و همچنین مکانی برای ارتباط با دیگر هولدرها دسترسی خواهند داشت و در عین حال قادر خواهند بود آثار هنری جدید را مشاهده کنند.

Okay Bears با تمرکز بر اهداف خارج از حوزه هنرهای بصری، کلکسیونی از میکس تیپ‌های لوفای (lo-fi mixtapes) که توسط کامیونیتی ساخته شده و در اسپاتیفای منتشر شده است را گردآوری کرده است.

 

پارک (The Park)

پارک یک فضای دیجیتال است، جایی که همه افراد کامیونیتی می‌توانند  در آن گرد هم بیاییند. Park شامل یک کانال دیسکورد Discord)) است که هدف آن  ترویج برابری و تبلیغ پلتفرم‌های اجتماعی مختلف این پروژه است.

 

گالری (Gallery)

گالری کلکسیونی از ده‌ها هزار توکن NFT  را به نمایش می‌گذارد که در خط مقدم آن کلکسیون Okay Bears قرار دارد.

علاوه بر این، تیم پروژه همچنین قصد دارد یک صفحه فن آرت  (آثار هنری طرفداران) ایجاد کند که نمایش‌های پاپ آپ Pop-Up)) واقعی نیز اجرا می‌کند.

 

بوتیک (Boutique)

بوتیک جایی است که هولدرها می‌توانند به کالاهای واقعی، کلکسیونی‌ها و پرینت‌ها دسترسی داشته باشند. بوتیک به طور انحصاری برای برند Okay Bears و هولدرهای آن ساخته شده است.

 

پلتفرم

Okay Bears همچنین قصد دارد رویدادها و کنفرانس‌هایی را برگزار کند تا فعالان صنعت، لیدرها و هولدرها را به هم متصل کند. علاوه بر این، آنها قصد دارند یک انکوباتور راه‌اندازی کنند که از طریق “The Honeypot” در طرح‌های پیشنهادی کامیونتی سرمایه‌گذاری می‌کند.

 

چه کسی کلکسیون اوکی بیرز را ایجاد کرد؟

بنیانگذاران Okay Bears با وفادار ماندن به پارادایم Web3، ناشناس هستند. طبق اعلام سایت رسمی، این تیم متشکل از 12 نفر است.

کیس (Kais) و سابی (Suby) از بنیانگذاران این پروژه هستند. آن‌ها همچنین دارای هنرمندان دیجیتال، تصویرگران، طراحان مفهومی، برنامه‌نویس‌های فول استک، طراحان موشن گرافیک، برنامه‌نویس‌های گیم، یک نویسنده و یک مهندس نرم‌افزار هستند که روی Okay Bears کار می‌کنند.

حالی که تا چندی پیش داشتن یک تیم ناشناس امری پرریسک تلقی می‌شد، اما کامیونیتی‌های NFT یاد گرفتند که این را بپذیرند و  اکنون اکثر پروژه‌های معروف، بنیانگذاران ناشناخته دارند. به عنوان مثال، تیم BAYC پیش از افزایش محبوبیت کلکسیون خود  و قبل از آنکه اسم و رسم پیدا کنند، کاملاً ناشناس بودند. تیم آزوکی Azuki)) همچنین تقریباً کاملاً ناشناس باقی مانده است.

 

NFTهای کلکسیون  Okay Bears چه شکلی هستند؟

Okay Bears، مانند سایر کلکسیون‌های معروف NFT، شخصیت‌های نقاشی شده‌ای هستند که چندین خصوصیت دارند که هر خصوصیت آن نادر است، بنابراین امکان ایجاد ترکیب‌های بسیار نادر فراهم است. خود شخصیت‌ها یک سری خرس هستند.

این خصوصیات به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

دهان

پشم

عینک

کلاه

لباس‌ها

چشم‌ها

تصویر زمینه

6  نمونه از کمیاب‌ترین خرس‌های کلکسیون Okay Bears: نادرترین خرس کلکسیون دارای 0.0000000001562 درصد کمیابی است.

img3_okaybears

نمونه هایی از خرس‌های معمولی کلکسیون

با توجه به اینکه هدف اصلی این عکس‌ها استفاده به عنوان عکس پروفایل است، به راحتی می‌توان درک کرد که چرا این پروژه در هفته‌های گذشته توجهات زیادی را به خود جلب کرد.

 

کف قیمت Okay Bears: چگونه شروع شد و چگونه پیش رفت

این پروژه در 27 آوریل 2022 تولید شد. فروش در یک لحظه به اتمام رسید و قیمت ضرب آن روی 1.5 SOL تعیین شد.

از آن زمان تاکنون، هم محبوبیت و هم کف قیمت این مجموعه به شدت افزایش یافته است. در زمان نگارش این مقاله، کف قیمت این NFT ها  250 SOL است که حاکی از افزایش حدود 16500 درصدی در کمتر از یک ماه است.

 

Okay Bears  را از کجا خریداری کنیم؟

Magic Eden و OpenSea دو بازار معروف برای خرید Okay Bears NFT هستند. در هر صورت، شما نیاز به اتصال یک کیف پول مبتنی بر سولانا دارید و بهترین گزینه اکنون کیف پول فانتوم (Fantom) است.

فرآیند خرید NFT نسبتاً ساده است، اما اگر تازه کار هستید، می‌توانید آموزش جامع ما در مورد نحوه خرید و فروش اولین NFT خود در OpenSea را بخوانید.

پس از اتصال کیف پول خود، باید کلکسیون رسمی را پیدا کنید. برای انجام این کار، “Okay Bears” را تایپ کنید و کلکسیون دارای علامت آبی را کلیک کنید. در محله بعد، فقط باید NFT مورد علاقه خود را پیدا کنید، دکمه Buy را فشار دهید. کار تمام است.

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: cryptopotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×