» آرشیو اخبار » ریزش قیمت نفت به 100 دلار

ریزش قیمت نفت به 100 دلار

21 تیر 1401 8

به گزارش گذارنیوز، قیمت نفت در معاملات امروز به علت افزایش شدید ارزش دلار و کاهش تقاضای ناشی از محدودیت‌های کرونایی در چین و نگرانی در مورد رکود اقتصادی در جهان به شدت کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 6 دلار و 71 سنت کاهش 100.39 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 6 دلار و 81 سنت کاهش 97.28 دلار معامله شد.

ارزش یورو در برابر دلار کاهش یافت و بازارهای بورس به دنبال چشم انداز افزایش نرخ بهره و نگرانی در مورد اقتصاد در سراسر جهان افت داشتند.

تبلیغات جام جهانی قطر

ارزش دلار آمریکا معمولا بر قیمت تاثیر می گذارد زیرا کالاهای اساسی با دلار قیمت گذاری می شود و هر چه ارزش دلار بیشتر می شود، این کالاها برای مالکان ارزهای دیگر گران تر می شود.

کامرزبانک اعلام کرد: «در غرب، ترکیب بالا رفتن قیمت انرژی و افزایش نرخ بهره، نگرانی ها در مورد رکود را شدت داده است و یک سری تاثیر جدی بر تقاضا برای نفت دارد.»

این بانک افزود، اجرای محدودیت های حرکتی در چین نیز بر قیمت ها تاثیر گذاشته است.

چندین شهر چین  در حال وضع محدودیت کرونایی جدید از تعطیلی کسب و کارها تا قرنطینه های گسترده هستند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در دیدار با رهبران کشورهای حاشیه خلیج فارس در عربستان در این هفته، تولید نفت بیشتر از سوی کشورهای عضو اوپک را به منظور کاهش قیمت بنزین مطرح خواهد کرد.

جفری هالری، تحلیلگر ارشد بازار گفت: «امید چندانی به سفر بایدن به عربستان سعودی برای باز کردن قفل تولید بیشتر آنها یا امارات وجود ندارد.»

ظرفیت مازاد سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام، اوپک رو اتمام است و بیشتر تولیدکنندگان با حداکثر ظرفیت خود تولید می کنند.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا به آسیا سفر کرده تا در مورد راه‌های تقویت تحریم‌ها علیه مسکو از جمله تعیین سقف قیمتی برای نفت روسیه گفتگو کند.

فاتح بیرول، رئیس آژانس بین المللی انرژی گفت، هرگونه سقف قیمتی برای نفت روسیه باید شامل محصولات پالایشی نیز باشد.

منبع: فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×