» آرشیو اخبار » پیش بینی فاندامنتال قیمت نفت خام
نفت خام

پیش بینی فاندامنتال قیمت نفت خام

21 آذر 1401 7

واکنش تهاجمی فدرال رزرو به آمارهای بالاتر از حد انتظار «شاخص قیمت مصرف کننده» (CPI)، می تواند اقتصاد ایالات متحده را به سمت رکود سوق دهد که این آسیب جدی به تقاضای نفت خام وارد می کند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، واکنش تهاجمی فدرال رزرو به آمارهای بالاتر از حد انتظار «شاخص قیمت مصرف کننده» (CPI)، می تواند اقتصاد ایالات متحده را به سمت رکود سوق دهد که این آسیب جدی به تقاضای نفت خام وارد می کند. با تمرکز بر آمارهای CPI، سیاست های فدرال رزرو و از سوی دیگر رکود ایالات متحده، میتوان گفت که روند کلی نفت خام کماکان نزولی خواهد بود.

قیمت‌های آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت و برنت آمریکا روز جمعه کاهش یافت و هفته معاملاتی را با یک کاهش دو رقمی به پایان رسانید. با وجود تصمیم اوپک پلاس مبنی بر ثابت نگه داشتن سطح تولید، در ابتدای هفته، بازارها افزایش یافتند. قیمت ها همچنین به دلیل عدم اطمینان عمومی ناشی از شروع سقف قیمتی اتحادیه اروپا برای نفت خام دریایی روسیه افزایش یافت. با این حال، رکود و ترس از تقاضای پایین، اثرات این اخبار را خنثی نمود.

روز جمعه، معاملات آتی نفت خام «وست تگزاس اینترمدیت» (WTI) تحویل ژانویه به 71.02 دلار رسید که 0.44 دلار یا 0.62 درصد کاهش داشت. از سوی دیگر معاملات آتی نفت خام برنت تحویل فوریه با 0.05 دلار یا 0.07 کاهش به 76.10 دلار رسید. سهام صندوق نفت ایالات متحده (USO) در 62.86 دلار بسته شد که 0.15 دلار یا 0.24 درصد افزایش داشت.

تبلیغات جام جهانی قطر

فشار فروش از روز دوشنبه زمانی آغاز شد که قیمت نفت خام بیش از 3 درصد کاهش یافت، زیرا آمارهای بخش خدمات ایالات متحده نگرانی‌هایی را در مورد اینکه فدرال رزرو ممکن است به مسیر سیاست‌های تهاجمی خود ادامه دهد، افزایش داد.

فعالیت بخش خدمات ایالات متحده به طور غیرمنتظره ای در ماه نوامبر افزایش یافت. افزایش اشتغال، در واقع شواهد اساسی از احتمال رکود پیش بینی شده سال آینده را به نمایش می گذارد. انتشار این آمار باعث شد که نفت تمامی سودهای قبلی را از دست داده و در طول هفته فشار فروش ادامه یابد.

داده‌های غیرتولیدی به‌طور شگفت‌انگیزی این امید را به بازار می دهد، که فدرال رزرو ممکن است سرعت و شدت افزایش نرخ بهره را با توجه به نشانه‌های کاهش تورم کاهش دهد.

نفت خام

چشم انداز کوتاه مدت نفت خام

با حذف همه سر و صداها، تهدید نرخ های بهره بالاتر برای مدت طولانی توسط فدرال رزرو کاتالیزور اصلی حرکت قیمت در هفته گذشته بود. عوامل موثر بر بازار نفت شامل اوپک پلاس، موجودی‌های ذخایر نفت استراتژیک ایالات متحده آمریکا (EIA)، سقف قیمتی اتحادیه اروپا، کاهش محدودیت‌های کووید در چین و..بود. فشار فروش ممکن است در روزهای دوشنبه و سه شنبه پیش از تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره در روز چهارشنبه ادامه یابد.
روز سه شنبه، معامله گران فرصتی برای واکنش به آخرین آمارها در مورد شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) خواهند داشت. یک CPI بالاتر از حد انتظار، به دلیل تأثیر منفی احتمالی آن بر تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره، تاثیر نزولی بر نفت خام خواهد داشت.
به طور کلی انتظار می رود که فدرال رزرو نرخ بهره خود را 50 واحد افزایش دهد. با این حال، گزارش CPI بالاتر از مقادیر پیش‌بینی‌شده احتمالاً به این معنی است که فدرال رزرو باید نرخ‌های بهره بالاتری را در نظر بگیرد. و احتمالا افزایش نرخ بهره ها برای مدت طولانی تر صورت خواهد گرفت. این می تواند اقتصاد ایالات متحده را به سمت رکود سوق دهد که آسیب جدی به چشم انداز تقاضای نفت خام وارد می کند.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

منبع: fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×