» آرشیو اخبار » 14 رمزارز اولی که در کوین مارکت کپ لیست شدند
کوین مارکت کپ

14 رمزارز اولی که در کوین مارکت کپ لیست شدند

17 خرداد 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، محبوبیت و پذیرش گسترده رمزارزها همچنان به عنوان جایگزین معتبری برای دارایی‌های سنتی ادامه دارد و هر ساله ارزهای دیجیتال بیشتری در بازار ظاهر می‌شوند.

نکته قابل توجه این است که به لیست کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) در سال 2021 حدود 8 هزار رمزارز افزوده شده است، در حالی که تنها در مارس 2022، بیش از 700 رمزارز جدید و 30 صرافی در لیست این پلتفرم ظاهر شده‌اند.

با این حال، این وب‌سایت قبلاٌ دارای انبوهی از رمزارزها در دسته‌های مختلف مانند دیفای (DeFi)، بازی، متاورس و غیره نبود. بر اساس داده‌هایی که فینبولد Finbold با استفاده از ابزار آرشیو وب در 6 ژوئن 2022 (16 دی 1400) به دست آورد، تنها چهارده ارز دیجیتال در لیست CoinMarketCap.com در تاریخ 9 می 2013 (19 اردیبهشت 1392) وجود داشت.

تبلیغات جام جهانی قطر

اولین رمزارزهای لیست شده شامل برخی از ارزهایی می‌شود که سرمایه گذاران امروزی به خوبی آن‌ها را می‌شناسند و همچنین رمزارزهایی که بسیاری از تازه واردان و کهنه کارها در این فضا ممکن است هرگز نام آن‌ها را نشنیده باشند. این رمزارزها شامل بیت کوین (BTC)، لایت کوین (LTC)، PPCoin، Namecoin، Feathercoin، Terracoin، Devcoin، Freicoin، Novacoin، CHNCoin، BBQCoin، Mincoin، BitBar و Ixcoin بودند.

راه‌ اندازی کوین مارکت کپ در سال 2013

شایان ذکر است که کوین مارکت کپ در سال 2013 توسط برندون چز (Brandon Chez) راه اندازی شد اکنون به عنوان یکی از برترین وب سایت‌های مورد استناد برای نظارت بر قیمت ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود.

همچنین، زمانی که این وب سایت راه اندازی شد، قیمت بیت کوین تنها 111.87 دلار و ارزش بازار آن کمی بیش از 1.2 میلیارد دلار بود که فاصله زیادی با قیمت فعلی بیت کوین در حدود 31000 دلار و ارزش بازار 598 میلیارد دلاری آن دارد.

از دیگر موارد قابل توجه این لیست می‌توان به لایت کوین که در آن زمان با قیمت 3.38 دلار معامله می‌شد و Terracoin با قیمت 0.46 دلار به عنوان بخشی از اکوسیستم ترا  (LUNA)که اخیراً شاهد سقوط چشمگیری بود، اشاره کرد.

در حال حاضر، 19 هزار و 746 رمزارز در این پلتفرم لیست شده‌اند.

به نظر می‌رسد اگر نرخ رشدی که در گذشته دیده شده است را معیار قرار دهیم، این روند به رشد خود ادامه دهد.

 

مترجم:

منبع: finbold

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×