» آرشیو اخبار » خرید نهنگ های بیت کوین رکورد زد
نهنگ های بیت کوین

خرید نهنگ های بیت کوین رکورد زد

3 تیر 1401 7

نهنگ های گیگا در حال بکار بردن قدرت خود هستند

به گزارش گروه ترجمه گذارنیوز، بزرگ‌ترین نهنگ‌های بیت‌کوین، به شکلی تهاجمی به دارایی‌های خود اضافه می‌کنند و رکوردی بی‌سابقه به دست آورده‌اند. بر اساس داده های به اشتراک گذاشته شده توسط اینتو د بلاک (IntoTheBlock)، یک شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین، نهنگ های گیگا با بیش از 100 هزار بیت کوین در 30 روز گذشته دارایی خود را 16 درصد افزایش داده اند.

تبلیغات جام جهانی قطر

در این گزارش اشاره شد که “بیش از 776 هزار بیت کوین توسط مجموع پنج آدرس کیف پول نگهداری می شود” که نشان دهنده قدرت نهنگ های گیگا است.  از ابتدای سال، نهنگ‌ها در خرید بیت کوین ولخرجی کردند و گزارش سانتیمنت (Santiment) اشاره کرد که در 20 هفته گذشته، نهنگ‌ها 12/8 درصد دارایی‌های خود را جمع‌آوری کرده‌اند.

در گزارش سانتیمنت(Santiment) آمده است: آدرس کیف پول‌های نهنگ مگای بیت‌کوین، تا حدی از آدرس‌ کیف پول های صرافی تشکیل شده‌اند که دارای بالاترین عرضه بیت‌کوین در یک سال هستند. آخرین داده‌های اینتو د بلاک (IntoTheBlock) نشان می‌دهد که در میان نهنگ‌ها، بزرگ‌ترین نهنگ‌ها به استراتژی خرید در کف(خرید در پایین ترین قیمت) پایبند هستند.

در 30 روز گذشته، بیت کوین به پایین ترین سطح خود یعنی 17 هزار و 708 دلار رسید، در حالی که ارزش بازار آن در برابر سرمای زمستان کریپتو به زیر یک تریلیون دلار رسید.  احساسات به سرعت از خوش بینانه به نزولی تغییر کرد؛ زیرا معامله گران خرده فروشی، بیت کوین خود را با وحشت فروختند؛ اما نهنگ ها از کاهش قیمت ها برای خرید بیشتر استفاده کردند.

یکی از کاربران توییتر در پاسخ به این داده‌ها گفت: «شما به دنیاس رمزارز آمدید؛ زیرا پشت میز فیات نمی‌نشینید.  اکنون کوین های خود را می فروشید تا جایی در پشت این میز نیز نداشته باشید. چه حرکت هوشمندانه ای!»

نهنگ‌ها تأثیر عمیقی بر اکوسیستم رمزارز دارند؛ زیرا صرف گزارش‌های مربوط به تخلیه دارایی‌های نهنگ‌ها می‌تواند باعث کاهش قیمت‌ها شود.  برعکس، گزارش‌های مربوط به هودل) (HODLing نهنگ‌های بیت‌کوین می‌تواند کمبود ایجاد کند و منجر به افزایش قیمت دارایی‌ها شود.

 

 بزرگترین سرمایه داران

بر اساس داده‌های بیت‌اینفوچارتس (BitInfoCharts)، بزرگترین نهنگ بیت‌کوین یک کیف پول سرد بایننس) (Binance با 252 هزار و 597 بیت‌کوین است و پس از آن بیتفینکس (Bitfinex) با 168هزار و 10 بیت‌کوین قرار دارد. میکرواستراتژی (MicroStrategy) مایکل سیلر(Michael Saylor) پس از آخرین خرید 191 میلیون دلاری بیت کوین خود، بیش از 129 هزار بیت کوین در اختیار دارد.

دیگر دارندگان پیشرو بیت کوین شامل شرکت‌هایی مانند تسلا(Tesla)، گلکسی دیجیتال هولدینگ(Galaxy Digital Holdings)، و اسکوئر(Square) هستند. دوقلوهای وینکلووس(The Winklevoss twins)، میکری ژان(Micree Zhan)، کریس لارسن(Chris Larsen) و چانگ‌پنگ ژائو(Changpeng Zhao) از جمله بزرگترین سرمایه داران بیت‌کوین هستند.

مترجم: سحر سامه سالاری

منبع: zycrypto

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×