» ارز دیجیتال » تحلیل » دلایل اصلی برای رشد بازار کریپتوکارنسی در هفته دوم سال نو میلادی
کریپتو

دلایل اصلی برای رشد بازار کریپتوکارنسی در هفته دوم سال نو میلادی

19 دی 1401 10

قیمت‌های بیت‌کوین و اتریوم در این چند روز اخیر یک حرکت صعودی اساسی را ثبت کردند، چراکه احساسات و سنتیمنت بازار کریپتوکارنسی به دلیل اثرات انبساط سیاست‌های اقتصاد کلان مثبت شده است

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازار کریپتوکارنسی در روز دوشنبه شاهد حرکت صعودی قابل توجهی بود و هفته را با مومنتوم مثبت آغاز کرد. ارزش بازار توتال بیش از 3 درصد افزایش یافت که با جهش 100 درصدی حجم معاملات همراه شد. بیت‌کوین و اتریوم در نهایت به بیش از 17000 دلار و 1300 دلار جهش کردند. در اینجا مهمترین دلایل حمایت از بازگشت مجدد بازار کریپتوکارنسی آورده شده است.

آیا بازار کریپتوکارنسی واقعاً صعودی شده است؟

دلیل اصلی رشد بازار کریپتوکارنسی، کاهش رشد دستمزد و انقباض در بخش خدمات در اقتصاد ایالات متحده است که نشان دهنده زنگ خطر برای افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو است.

علاوه بر این، قیمت‌های بیت‌کوین و اتریوم علی‌رغم شرایط بحرانی هفته گذشته، به شدت بالاتر از سطوح حمایت کلیدی باقی ماندند. همچنین، پس از انتشار صورتجلسه فدرال رزرو مربوط به جلسات 13-14 دسامبر (FOMC Minutes)، بازار رمزارزها مومنتوم صعودی به خود گرفت.

تبلیغات جام جهانی قطر

چندین عامل اقتصاد کلان هم به کاهش تورم و بهبود اقتصاد جهانی اشاره می‌کنند. بازگشایی مرزهای بین‌المللی توسط چین و تلاش‌های سایر بانک‌های مرکزی برای کاهش تورم، احساسات سرمایه‌گذاران را تقویت کرده است. در نتیجه، بازارهای سهام آسیا و اروپا امروز با رنگ سبز باز شدند.

از سوی دیگر، شاخص دلار آمریکا (DXY) در 24 ساعت گذشته به 103.43 کاهش یافت و باعث شد که قیمت بیت کوین به بالای 17000 دلار صعود کند. با این حال، نوسانات بازار این هفته با چرخش‌های اساسی در اقتصاد کلان افزایش خواهد یافت.

دلیل دیگر اینکه، غول های خدمات مالی مانند بلک راک (BlackRock) و مورگان استنلی (Morgan Stanley) با افزایش سهام خودشان در گری اسکیل (Grayscale) یا شرکت های دیگر ارز دیجیتال، به طور غیرمستقیم قیمت بیت کوین را بالا بردند.

پیش‌بینی تحلیلگران رمزارز در مورد قیمت بیت کوین و اتریوم

قیمت بیت کوین در 17234 دلار معامله می شود که در 24 ساعت گذشته نزدیک به 2 درصد افزایش یافته است. در همین حال، قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته نزدیک به 4 درصد افزایش یافت و قیمت فعلی آن 1324 دلار است.

تحلیلگران رمزارز مانند مایکل ون دی پوپ قبلاً اشاره کرده بودند که قیمت بیت‌کوین و اتریوم می‌توانند تا افزایش نرخ بهره بعدی فدرال رزرو در 1 فوریه افزایش یابند. آلتکوین‌ ها نیز با نشانه های هرچند کوچک تغییر روند بازار کریپتوکارنسی، دنبال بازگشت به قیمت‌های قبلی هستند. با این حال، یک لغزش دیگر در ماه آینده قابل پیش‌بینی است.

به گفته یک تحلیلگر کریپتو (CredibleCrypto@)، قیمت اتریوم ETH به کمتر از 1080 دلار خواهد رسید. با وجود اینکه 1170 دلار بهترین سطح برای خرید اتریوم در درازمدت است، نهنگ ها انتظار دارند که اتریوم را زیر 1100 دلار خریداری و انباشت کنند. اما، او همچنین گفته است که قیمت اتریوم ETH ممکن است اصلاً کمتر از 1170 دلار نشود و به زودی به سطوح بالاتر قبلی برگردد.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سید امیر موسوی بهبهانی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: CoinGape

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×