» آرشیو اخبار » پرداخت نرخ‌ها و کم اهمیت دانستن نوسان‌های کریپتو
شهردار استرالیایی

پرداخت نرخ‌ها و کم اهمیت دانستن نوسان‌های کریپتو

16 خرداد 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، تام تیت (Tom Tate)،(شهردار گلد کوست استرالیا)، پیشنهاد کرده که رمزارزها می‌توانند توسط ساکنان برای پرداخت مالیات‌های محلی در سال‌های آینده استفاده شوند، اگرچه منتقدان، نوسان‌ها و سقوط اخیر بازار کریپتو را دلیلی برای نگرانی می‌دانند.

«چرا نمی‌توانیم هزینه نرخ‌ها را اگر ریسک بالا نباشد به ارز دیجیتال پرداخت کنیم؟» تیت، این مطلب را در 5 ژوئن و در مصاحبه‌ای با رسانه محلی ABC News و درست بیش از یک هفته قبل از شروع به کار شورا و ارائه بودجه سالانه خود گفت که «نوسان‌ها آنقدرها هم بد نیستند.»

تیت در سال 2012 به‌عنوان شهردار گلد کوست، ششمین شهر بزرگ استرالیا انتخاب شد و از آن زمان به بعد به‌عنوان نماینده منتخب مردم به اثبات رسیده است به‌طوری که برای دومین بار در سال 2016 و برای بار سوم در سال 2020 انتخاب شد. او افزود که اقدام مذکور تأیید نشده اما آنها به آینده می‌نگرند.

تبلیغات جام جهانی قطر

«این موضوع سیگنالی مبنی بر نوآور بودن ما و نمایان ساختن نسل جوان است… [اما] من نمی‌گویم که ما این کار را انجام می‌دهیم، فقط می‌گویم که ما همیشه به سطح بعدی نگاه می‌کنیم.»

با این حال، منتقدان استدلال کرده‌اند که نوسان‌های قیمت ارزهای دیجیتال در بحبوحه سقوط بازار می‌تواند اشتیاق به پرداخت کریپتو را کاهش دهد.

آدام پولتون (Adam Poulton) از بلاکچین استرالیا در صحبت با ABC News خاطرنشان کرد که شورا باید قبل از تصمیم‌گیری برای پرداخت با ارز دیجیتال به ریسک‌پذیری خود توجه کند.

او گفت: «آخرین کاری که آنها می‌خواهند انجام دهند این است که نرخ‌های 2000 دلاری را بپذیرند، آن را در قالب بیت‌کوین نگه دارند و نصف شدن قیمت بیت‌کوین را قبول کنند.»

اظهارات شهردار مذکور در حالی بیان می‌شود که تعداد فزاینده‌ای از شهرها و کشورها در سراسر جهان شروع به بررسی اجازه استفاده از ارزهای دیجیتالی بانک مرکزی و کریپتو برای پرداخت مالیات و نرخ‌های محلی کرده‌اند.

در ماه آوریل، فیلیپ دیویس (Philip Davis)، نخست وزیر باهاماس اعلام کرد که قصد دارد به ساکنان این کشور اجازه دهد تا مالیات خود را از طریق استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور (CBDC) یعنی دلار ساند (Sand Dollar) پرداخت کنند.

در همان ماه، فاش شد که ساکنان سه شهر بزرگ چین، پرداخت مالیات، حق تمبر و حق بیمه تأمین اجتماعی را با استفاده از CBDC این کشور، یوآن دیجیتال، آغاز کرده‌اند.

سایر مناطقی که اعلام کرده یا در نظر دارند و یا در حال استفاده از رمزارزها برای پرداخت مالیات هستند، عبارتند از شهر سوئیسی لوگانو، بوئنوس آیرس، کلرادو، ریودوژانیرو و جمهوری آفریقای مرکزی.

 

مترجم: سید هادی سید سجادی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×