» آرشیو اخبار » تحلیل قیمت 10 ارز دیجیتال برتر بازار شنبه 18 تیرماه
تحلیل قیمت 10 ارز دیجیتال برتر بازار شنبه 18 تیرماه

تحلیل قیمت 10 ارز دیجیتال برتر بازار شنبه 18 تیرماه

18 تیر 1401 6

بیت کوین و آلت‌کوین‌های برتر بازار از کف‌های قیمتی خود به بالا برگشتند و سیگنال افزایش نوسانات در کوتاه‌مدت را ارسال کرده‌اند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بیت کوین (BTC) در تاریخ 8 ژوئیه (شنبه 17 تیر) تا میانگین متحرک 200 هفته‌ای خود صعود کرد، سطحی که می‌تواند به عنوان میدان نبرد بین گاوها (خریداران) و خرس‌ها (فروشندگان) عمل کند. تحلیلگران به دقت این سطح را زیر نظر دارند چراکه شکسته شدن آن و بسته شدن قیمت بالای این سطح می‌تواند اولین نشانه از این باشد که احتمالاً روند نزولی بازار در حال پایان یافتن است.

 

تبلیغات جام جهانی قطر

مایک مک گلون (Mike McGlone)، استراتژیست ارشد بلومبرگ گفت که میانگین متحرک 50 هفته‌ای و 100 هفته‌ای بیت کوین که کف قیمت بازار نزولی سال 2018 را سیگنال کرده بودند نیز موید همین موضوع است. به همین خاطر، مک گلون انتظار دارد که بیت کوین در نیمه دوم سال 2022 یک بازگشت قوی را تجربه کند.

 

عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال. منبع: COIN360

نشانه مثبت دیگری که وجود دارد این است که بیت کوین در تاریخ 8 ژوئیه با اینکه شاخص دلار آمریکا (DXY) در حال صعود بود، تا قیمت 22 هزار دلار افزایش یافت. این نشان می‌دهد که همبستگی معکوس قوی بین بیت کوین و DXY ممکن است رو به تضعیف برود.

آیا بیت کوین می‌تواند این روند افزایشی خود را ادامه دهد و باعث صعود قیمت‌ رمزارزهای دیگر نیز شود؟ بیایید نمودار 10 ارز دیجیتال برتر بازار را بررسی کنیم تا به پاسخ این سؤال برسیم.

 

 

BTC/USDT

بیت کوین در تاریخ 7 ژوئیه (پنجشنبه 16 تیرماه) سقف الگوی مثلث و میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA20) (21 هزار و 233 دلار) را شکست و این نشان می‌دهد که خریداران در حال بازگشت هستند.

 

نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

 

شیب خط EMA20 صاف شده و شاخص مقاومت نسبی (RSI) دقیقاً زیر محور میانی خود قرار دارد که بیانگر آن است که فشار فروش در حال کاهش است.

اگر در ادامه قیمت از سطح فعلی یا سطح بریک‌اوت (Breakout) مثلث به بالا برگردد، نشان می‌دهد که احساسات بازار مثبت شده و معامله گران در حال خرید کف‌ها هستند؛ امری که می‌تواند احتمال صعود به میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA50) (25 هزار و 15 دلار) و پس از آن به هدف الگوی مثلث در 26 هزار و 490 دلار را افزایش دهد.

اما اگر قیمت به زیر EMA20 رسیده و دوباره به داخل مثلث برگردد، سناریوی صعودی قیمت در کوتاه‌مدت بی‌اعتبار خواهد شد و پس از آن بیت کوین می‌تواند به خط حمایت مثلث خود سقوط کنند.

 

ETH/USDT

اتر (ETH) در تاریخ 7 ژوئیه (16 تیر) سطح EMA20 (یک هزار و 198 دلار) را رو به بالا شکست و در 8 ژوئیه (17 تیر) به مقاومت یک هزار و 280 دلار رسید. فروشندگان از این سطح با قدرت دفاع می‌کنند و در تلاش‌اند تا قیمت را مجدداً به زیر EMA 20 بکشانند.

 

نمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

اگر آنها در انجام این کار موفق ظاهر شوند، اتر (ETH) احتمالاً به خط حمایت مثلث خود سقوط می‌کند. این سطح از اهمیت زیادی برخوردار است چراکه شکسته شدن آن و بسته شدن قیمت زیر این سطح سناریوی صعودی را منتفی خواهد کرد. این امر می‌تواند قیمت را تا سمت حمایت حیاتی 881 دلار کاهش دهد.

برعکس، اگر قیمت از EMA 20 به بالا بازگردد و مقاومت 1280 دلار را بشکند، الگوی مثلث صعودی تکمیل می‌شود و اتر می‌تواند تا SMA 50 (یک هزار و 470 دلار) و پس از آن تا تارگت مثلث (یک هزار و 679 دلار) افزایش پیدا کند.

 

BNB/USDT

BNB در تاریخ 6 ژوئیه (15 تیر) سطح EMA 20 (233 دلار) را شکست و کندل روزانه بالای این سطح بسته شد، اما گاوها فعلاً در افزایش قیمت تا SMA 50 (262 دلار) ناکام مانده‌اند. این نشان می‌دهد که خرس‌ها در قیمت‌های بالاتر فشار زیادی اعمال می‌کنند.

 

نمودار روزانه BNB/USDT. منبع: TradingView

 

فروشندگان در تلاش‌اند تا قیمت را به زیر EMA20 برگردانند. اگر آنها در انجام این کار موفق ظاهر شوند، BNB/USDT ممکن است تا حمایت قوی 211 دلار سقوط کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت از EMA 20 به بالا بازگردد، بیانگر آن خواهد بود که احساسات بازار مثبت شده و گاوها در حال خرید کف‌ها هستند. پس از آن هم خریداران سعی می‌کنند قیمت را تا SMA50 بالا ببرند و کنترل بازار را به دست بگیرند. این امر می‌تواند مسیر صعود احتمالی تا قیمت 300 دلار را هموار کند.

 

XRP/USDT

ریپل (XRP) یک بار تلاش کرد تا مقاومت الگوی مثلث خود را بشکند، اما خرس‌ها برنامه‌های دیگری در سر داشتند. آنها با قدرت از این سطح دفاع کردند و اکنون در تلاش‌اند تا قیمت را به زیر EMA 20 (0.33 دلار) برسانند.

 

نمودار روزانه XRP/USDT. منبع: TradingView

 

اگر فروشندگان موفق به انجام این کار شوند، XRP ممکن است برای مدتی به نوسان در داخل مثلث ادامه دهد. ضمن آنکه EMA 20 مسطح شده و RSI در نزدیکی محور میانی خود قرار دارد که این نشان از تعادل بین خریداران و فروشندگان است.

باید گفت شکسته شدن سقف مثلث و بسته شدن قیمت بالای آن می‌تواند آغازگر یک حرکت صعودی جدید باشد که در این صورت قیمت می‌تواند تا تارگت مثلث در 0.48 دلار افزایش پیدا کند. از طرف مقابل، شکسته شدن حمایت مثلث می‌تواند راه را برای تست مجدد سطح 0.28 دلار باز کند.

 

ADA/USDT

کاردانو (ADA) در تاریخ 8 ژوئیه (17 تیر) تا EMA20 (0.47 دلار) افزایش یافت اما خریداران نتوانستند قیمت‌های بالاتر را حفظ کنند. این نشان می‌دهد که فروشندگان با قدرت در حال دفاع از میانگین‌های متحرک هستند.

 

نمودار روزانه ADA/USDT. منبع: TradingView

اکنون فروشندگان با کشیدن قیمت به زیر حمایت قوی 0.44 دلار سعی خواهند کرد برتری خود را نشان دهند. اگر آنها در انجام این کار موفق ظاهر شوند، توکن ADA ممکن است تا حمایت کلیدی 0.40 دلار سقوط کند. ضمن آنکه از دست رفتن این سطح و بسته شدن کندل قیمت زیر آن می‌تواند بیانگر شروع مرحله بعدی روند نزولی باشد.

برای بی‌اعتبار کردن این سناریوی نزولی، خریداران باید قیمت را به بالای SMA 50 (0.51 دلار) رسانده و حفظ کنند. در صورت وقوع این اتفاق، قیمت می‌تواند تا 0.60 دلار و پس از آن تا 0.70 دلار افزایش پیدا کند.

 

SOL/USDT

خریداران در تاریخ 5 و 6 ژوئیه تلاش کردند تا قیمت سولانا (SOL) را از SMA 50 (38.79 دلار) عبور دهند، اما نتوانستند بر این مانع غلبه کنند، که این نشان می‌دهد خرس‌ها به دنبال فرصتی برای فروش در سقف قیمت هستند.

 

نمودار روزانه SOL/USDT. منبع: TradingView

قیمت SOL در یک الگوی مثلث متقارن در حال فشرده شدن است و این بر باز شدن این محدوده معاملاتی در روزهای آینده دلالت دارد. اگر قیمت پایین بیاید و کف مثلث را بشکند، جفت SOL/USDT ممکن است تا حمایت مهم 26 دلار سقوط کند.

برعکس، اگر قیمت افزایش پیدا کند و مقاومت مثلث را بشکند، نشان از برتری خریداران خواهد بود. پس از آن هم سولانا می‌تواند تا سطح روانی 50 دلار صعود کند، سطحی که فروشندگان احتمالاً با قدرت از آن دفاع خواهند کرد.

 

Doge/USDT

دوج‌کوین (Doge) در تاریخ 8 ژوئیه (17 تیر) برای عبور از SMA 50 (0.07 دلار) تلاش کرد اما خرس‌ها نگذاشتند این اتفاق بیفتد. فروشندگان در تلاش‌اند تا از این فرصت استفاده کنند و قیمت را به زیر EMA 20 (0.07 دلار) برسانند.

 

نمودار روزانه Doge/USDT. منبع: TradingView

RSI در نزدیکی محور میانی خود (50) قرار دارد و خط روند EMA 20 مسطح شده است که این نشان دهنده تعادل بین خریداران و فروشندگان است. اگر خریداران بتوانند قیمت را بالای SMA 50 حفظ کنند، این کشمکش در نهایت به نفع آنها تمام خواهد شد. چنین حرکتی می‌تواند مسیر صعود تا مقاومت 0.08 دلار و 0.09 دلار را هموار کند.

اما اگر قیمت پایین بیاید و حمایت 0.06 دلار از دست برود، فروشندگان در قدم بعد تلاش می‌کنند تا قیمت دوج‌کوین را تا حمایت حیاتی 0.05 دلار پایین بکشند.

 

DOT/USDT

پولکادات (DOT) در تاریخ 7 ژوئیه (16 تیرماه) تلاش کردند از مقاومت EMA 20 (7.38 دلار) عبور کنند، اما خرس‌ها نگذاشتند این اتفاق بیفتد و برتری خود را حفظ کردند. این نشانه آن است که خرس‌ها در این قیمت‌ها فعال هستند.

 

نمودار روزانه DOT/USDT. منبع: TradingView

 

اکنون فروشندگان سعی خواهند کرد قیمت را تا حمایت کلیدی 6.36 دلار پایین بیاورند. ضمن آنکه این سطح از اهمیت زیادی برخوردار است، چراکه شکسته شدن آن و بسته شدن کندل قیمت زیر آن می‌تواند نشانگر از سرگیری روند نزولی باشد. پس از آن هم DOT/USDT ممکن است تا سطح روانی 5 دلار سقوط کند.

اما در صورت افزایش قیمت و شکستن EMA 20، این دیدگاه نزولی در کوتاه‌مدت اعتبار خود را از دست می‌دهد. اگر این اتفاق بیفتد، پولکادات ممکن است تا SMA 50 (8.38 دلار) صعود کند. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مقاومت قوی عمل کند اما اگر خریداران این مانع را پشت سر بگذارند، ممکن است روند قیمت صعودی شود.

 

shib/usdt

نوسانات محدود شیبا اینو (Shib) در تاریخ 7 ژوئیه در نهایت به افزایش قیمت ختم شد و SHIB مقاومت 0.000011 دلار خود را به سمت بالا شکست. خرس‌ها در تاریخ 8 ژوئیه سعی کردند قیمت را به زیر 0.000011 دلار برسانند، اما سایه بلند کندل روز 8 ژوئیه (17 تیر) نشان دهنده خرید قوی در کف قیمت است.

 

نمودار روزانه Shib/USDT. منبع: TradingView

اکنون خریداران سعی خواهند کرد قیمت را از مقاومت به ظاهر سخت 0.000012 دلار عبور دهند. اگر آنها در انجام این کار موفق ظاهر شوند، نشان خواهند داد که تقاضا در قیمت‌های بالاتر بالا است. در ادامه هم جفت ارز SHIB/USDT می‌تواند تا 0.000014 دلار صعود کند، سطحی که فروشندگان ممکن است با قدرت از آن دفاع کرده و برای خریداران چالش ایجاد کنند.

اما اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و زیر 0.000011 دلار حفظ شود، بیانگر آن خواهد بود که بریک‌اوت تاریخ 7 ژوئیه (16 تیر) احتمالاً یک تله بود. پس از آن هم خرس‌ها تلاش می‌کنند قیمت را به زیر حمایت حیاتی 0.000010 دلار بازگردانند. اگر این اتفاق بیفتد، ایستگاه بعدی قیمت می‌تواند سطح 0.000009 دلار باشد.

 

AVAX/USDT

اولانچ (AVAX) طی چند روز گذشته بین 13.71 و 21.35 دلار در حال نوسان بوده و این نشانگر کف سازی قیمت است. EMA 20 (18.78 دلار) صاف شده و RSI دقیقاً بالای محور میانی خود قرار دارد که این نشانگر تعادل بین گاوها و خرس‌ها است.

 

نمودار روزانه AVAX/USDT. منبع: TradingView

 

اگر خریداران در ادامه بتوانند قیمت را به بالای مقاومت 21.35 دلار برسانند، این می‌تواند آغازگر یک حرکت صعودی جدید باشد و AVAX/USDT می‌تواند تا تارگت الگوی خود یعنی 29 دلار صعود کند، سطحی فروشندگان احتمالاً با قدرت از آن دفاع خواهند کرد. اگر قیمت از این سطح پایین بیاید اما به زیر 21.35 دلار سقوط نکند، می‌تواند به معنی این باشد که سطح 13.71 دلار احتمالاً کف قیمت این رمزارز بوده است.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و EMA 20 را نیز از دست بدهد، حاکی از آن خواهد بود که نوسانات محدود قیمت ممکن است تا چند روز دیگر ادامه داشته باشد.

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: کوین تلگراف

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×