» آرشیو اخبار » تحلیل و بررسی بازارهای نفت خام؛ 8 آذر
نفت خام

تحلیل و بررسی بازارهای نفت خام؛ 8 آذر

8 آذر 1401 7

بازار نفت خام در جریان معاملات روز دوشنبه، افت کرد؛ سپس با خبر شروع کاهش تولید اوپک پلاس، خبر مربوط به تقاضای نفت خام چین خنثی شده و مجدداً روند تغییر کرد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازار نفت خام در جریان معاملات روز دوشنبه، در حالی که همچنان شاهد نگرانی های زیادی در مورد تقاضای جهانی هستیم، افت کرد. سپس با خبر شروع کاهش تولید اوپک پلاس، خبر مربوط به تقاضای نفت خام چین خنثی شده و مجدداً روند تغییر کرد.

تجزیه و تحلیل تکنیکال نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI)

بازار نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI)، در جریان معاملات روز دوشنبه (28 نوامبر) دوباره سقوط کرد، و به این ترتیب از الگوی چکش (hammer) هفته گذشته پایین آمدیم. این شرایط الگوی دو کف (double bottom) را که به طور بالقوه ایجاد شده بود، نفی کرد. در این نقطه، به دلیل کاهش تقاضای ناشی از کاهش سرعت رشد اقتصاد جهانی، احتمالاً بازار به کاهش خود ادامه خواهد داد؛ گرچه در پایان و در نهایت این روند با خبر کاهش تولید اوپک پلاس نفی شد.

میزان عرضه نفت خام نیز دارای مشکلاتی است (به دلیل کاهش تولید نفت اوپک پلاس و همین‌طور تحریم نفت روسیه)، اما این به اندازه مشکلات سمت تقاضا (کاهش تقاضای ناشی از رکود، و همین‌طور کاهش تقاضای چین به عنوان بزرگ ترین وارد کننده نفت جهان، به دلیل محدودیت های کووید 19) نیست. در این نقطه، بهتر است با بروز علائم خستگی (exhaustion) در بازار، سرمایه گذاران وارد فاز فروش شوند.

تبلیغات جام جهانی قطر

نفت خام

تحلیل تکنیکال نفت خام برنت

بازارهای نفت خام برنت نیز اوایل جلسه معاملاتی روز دوشنبه به پایین‌ترین سطح سقوط کرده‌ و به زیر سطح 82.50 دلار رسیدند. ناحیه ای که به طور بالقوه در حال ایجاد یک الگوی دو کف (double bottom) بود.

به نظر می رسد که سطح 80 دلاری، حمایت خوبی را بین سطوح یاد شده ایجاد می کند. اگر به زیر سطح 80 دلار سقوط کنیم، مسیر برای کانال بعدی در 77.50 دلار هموار می شود. این در حالیست که در حال حاضر و در زمان نگارش این مقاله تحت تاثیر خبر مربوط به کاهش تولید نفت خام اوپک پلاس که توانست خبر کاهش تقاضای چین را تحت الشعاع قرار دهد به رنج 85.73 دلار رسید که 2.3 درصد افزایش روزانه نشان می دهد.

پیش بینی نفت خام

هر گونه رالی در این مرحله، به احتمال زیاد منجر به فروش نخواهد شد، زیرا تقاضای جهانی نفت کاهش یافته است و از سوی دیگر سیاست های سختگیرانه چین در رابطه با محدودیت های کووید 19 همچنان ادامه دارد. در نظر داشته باشید که چین بزرگ ترین وارد کننده نفت خام جهان است، بنابراین اعمال سیاست هایی از این دست می تواند به طور کامل بر بازار جهانی نفت اثر گذاشته و کفه تقاضا را سبکتر از عرضه نماید.

تا زمانی که با موضوعاتی از این دست روبرو باشیم، نمی توان انتظار داشت که بازارهای نفت خام به درستی پیش بروند. البته این بدان معنا نیست که ممکن است میزان تقاضای نفت خام به صفر برسد، بلکه نشان می دهد که رالی های صورت گرفته تا حد زیادی مطمئن نبوده و واقعی نیستند. بنابراین در نهایت باید منتظر بهبود شرایط اقتصادی باشیم، تا بتوانیم بهتر تصمیم گیری کرده و وارد چرخه خرید و فروش بازار شویم.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×