» آرشیو اخبار » گزارش انرژی؛ تمرکز معامله‌گران بر افزایش تقاضای نفت خام چین
نفت خام

گزارش انرژی؛ تمرکز معامله‌گران بر افزایش تقاضای نفت خام چین

28 دی 1401 5

با تمرکز معامله‌گران بر افزایش تقاضای نفت خام چین، بازارهای نفت به بالاترین حد خود رسیدند. از سوی دیگر، اوپک انتظار دارد که تقاضای چین با سرعت بالایی رشد کند. قیمت نفت نگرانی‌های مربوط به کندی رشد اقتصادی را از بین برد، زیرا بازگشایی بازار چین، بازار انرژی را تحت‌الشعاع قرار داد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، با تمرکز معامله‌گران بر افزایش تقاضای نفت خام چین، بازارهای نفت به بالاترین حد خود رسیدند. از سوی دیگر، اوپک انتظار دارد که تقاضای چین با سرعت بالایی رشد کند.
قیمت نفت نگرانی‌های مربوط به کندی رشد اقتصادی را از بین برد، زیرا بازگشایی بازار چین، بازار انرژی را تحت‌الشعاع قرار داد. دبیر کل اوپک (هیثم الغیس) امروز گفت که انتظار دارد که تقاضای نفت اوپک در سال جاری به میزان 500 هزار بشکه در روز افزایش یابد. به این ترتیب و در حالت کلی تقاضای جهانی نفت در سال 2023، احتمالاً به میزان 22.2 میلیون بشکه نفت در روز خواهد بود.

او همچنین گفت که اوپک هر کاری که لازم باشد برای تثبیت بازار جهانی نفت انجام خواهد داد و در مورد سرمایه‌گذاری کم در نفت و گاز هشدار داد. چرا که کاهش میزان سرمایه‌گذاری در نهایت منجر به کمبود جهانی نفت و گاز می‌شود. وی گفت برای تأمین تقاضا در دهه‌های آینده به 12.1 تریلیون دلار منابع مالی نیاز است.

آنچه ما در چین می‌بینیم این واقعیت است که میزان تولید زغال‌سنگ چین به بالاترین حد خود رسیده است. براساس آمار رسمی منتشر شده رویترز، میزان تولید زغال‌سنگ چین در سال 2022 به 4.496 میلیارد تن رسیده است که در مقایسه با سال 2021، یک افزایش 9 درصدی را نشان می‌دهد.

تبلیغات جام جهانی قطر

ماه گذشته آژانس بین المللی انرژی (IEA) هشدار داد که مصرف جهانی زغال‌سنگ در سال 2022 به میزان 1.2 درصد افزایش می‌یابد. و برای اولین بار از 8 میلیارد تن در یک سال گذشته و رکورد قبلی ثبت شده در سال 2013 را تحت‌الشعاع قرار داد.

با این حال، آژانس بین‌المللی انرژی اکنون می‌گوید که سرمایه‌گذاری در فناوری انرژی پاک باید تا سال ۲۰۳۰ به ۴.۵ تریلیون دلار افزایش یابد تا به اهداف خالص صفر ۲۰۵۰ برسد. به گفته آژانس بین‌المللی انرژی، تأمین سرمایه مورد نیاز به استراتژی‌های صنعتی کشورها در تمام مناطق، فناوری‌ها و زنجیره‌های تامین احتیاج دارد. تا به حال شاهد بوده‌ایم که جنبش انرژی سبز واقعا نتیجه معکوس داده است. نه تنها منجر به بی‌ثباتی در اروپا شده، بلکه ریسک اقتصادی بیشتری را به وجود آورده است.

گرچه در اروپا، قیمت گاز طبیعی با آب و هوای گرم در حال کاهش است، در ایالات متحده، نشانه‌هایی مبنی بر بازگشت آب و هوای سرد باعث فروش خوب نفت خام و دیگر انواع انرژی شده است. مرکز پیش‌بینی آب و هوای BAM (BAMWX) تخمین زده است که یک الگوی هوای سرد در پایان ژانویه وارد ایالات متحده می‌شود.

پیش‌بینی قیمت نفت خام

بازارهای نفت خام در طول جلسه معاملاتی روز سه‌شنبه، بالاتر از خط گردن، الگوی سرو شانه (head and shoulder) قرار گرفتند.

نفت خام

نمودار قیمت گاز طبیعی

 

با تمرکز معامله‌گران بر روی پیش‌بینی‌های آب و هوا، گاز طبیعی نزدیک به سطح 3.60 دلار قرار گرفت. در حال حاضر، معامله‌گران بر این اساس قیمت‌گذاری کرده‌اند که در پایان ماه هوا سردتر خواهد شد. با این حال، باید دید که آیا پیش‌بینی‌ها حمایت بیشتری از بازارهای گاز طبیعی در کوتاه‌مدت خواهند کرد یا خیر، زیرا تقاضای فعلی برای گاز طبیعی پایین است.

 

برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار مربوط به بازار طلا، ارز و نفت کلیک نمایید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع : fxempire ، fxempire , investing

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×