» ارز دیجیتال » تحلیل تکنیکال اتریوم – 25 آبان
تحلیل تکنیکال اتریوم

تحلیل تکنیکال اتریوم – 25 آبان

25 آبان 1401 4

بررسی وضعیت بازارهای مالی و ارائه یک تحلیل خوب بدون بررسی اخبار اقتصادی و سیاسی روز بازار ممکن نیست. امروز بازارها به دنبال انفجار تصادفی موشک در لهستان روند نزولی در پیش گرفتند.

تحلیل اخبار قبل از تحلیل تکنیکال

به گزارش واحد تحلیل گذارنیوز، بررسی وضعیت بازارهای مالی و ارائه یک تحلیل خوب بدون بررسی اخبار اقتصادی و سیاسی روز بازار ممکن نیست. امروز بازارها به دنبال انفجار تصادفی موشک در لهستان روند نزولی در پیش گرفته و قرمز شدند. ترس از تشدید احتمالی جنگ بین روسیه و اوکراین، با اصابت موشک به لهستان، که کشوری تحت حمایت ناتو است، افزایش یافت. لهستان و ناتو هر دو این حمله را کم اهمیت جلوه داده اند و تاکنون روسیه را به این اقدام متهم نکرده اند. بیت کوین با افت قیمت مواجه شد و به افزایش دو روزه خود پایان داد؛ بالطبع دیگر رمزارزها مانند اتریوم نیز تحت تأثیر بیت کوین کاهش قیمت داشتند.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم

1) تحلیل در تایم فریم روزانه

در چارت زیر که مربوط به نمودار قیمت اتریوم در تایم فریم روزانه است، می توان دید که قیمت اتریوم در حوالی 1220 دلار تثبیت شده بود که در لحظه نگارش با دریافت خبر سیاسی فوق نزولی شد.

هفته پیش پس از ماجرای صرافی FTX ،  حمایت 1220 دلاری در تایم فریم 24 ساعته با قدرت شکسته شد و سپس قیمت تا سطح 0.38 فیبوناچی اصلاح و بالای این سطح تثبیت شده بود، در حال حاضر باید دید که آیا این سطح حفظ خواهد شد یا خیر. معامله گران می توانند با در نظر گرفتن حد ضرر و با مدیریت ریسک مناسب در بالای این محدوده حمایتی وارد موقعیت خرید شوند. البته ماشه یا تریگر این موقعیت باید در تایم فریم‌های پایین تر بررسی شود که در بخش بعدی گزارش به آن می پردازیم. به هر حال، اگر اتریوم مومنتوم و قدرت صعود بگیرد تا قیمت 1450 دلار می تواند پیش رود. از طرف دیگر اگر حمایت این سطح مؤثر واقع نشد و تحت تأثیر خبر فوق شکسته شود، قیمت تا حمایت 1100 دلاری و سپس 1000 دلاری نیز کاهش خواهد یافت. قابل ذکر است که این قیمت‌ها در واقع سطوحی هستند که بعد از جلسه چهارم فدرال رزرو و تشدید سیاست‌های انقباضی حاصل شده بود. بنابراین می توان نتیجه گرفت که طی این مدت قیمت اتریوم در دو بازه 1000 دلاری و 1800 دلاری رنج زده است و با توجه به تحلیل بلند مدت از داده های آنچین بعید به نظر می رسد که کف این بازه شکسته شود.

تبلیغات جام جهانی قطر
نمودار اتریوم در تایم فریم روزانه
نمودار اتریوم در تایم فریم روزانه

2) تحلیل در تایم فریم 1 ساعته

همانطور که در تحلیل تایم فریم روزانه ذکر شد، فعلاً باید دید آیا سطح 1220 دلاری با قدرت حمایت می شود یا اینکه قیمت با خبر فوق مومنتوم نزولی گرفته و کاهش می یابد. برای زیر نظر گرفتن این روند، باید به تایم فریم پایین‌تر، مثلاً تایم 1 ساعته برویم و در آن بازه زمانی منتظر دیدن تریگر یا ماشه ورود باشیم. همانطور که در نمودار زیر دیده می شود قیمت در یک مثلث در حال تراکم است. اگر در ساعات آینده قیمت ضلع بالای مثلث را بشکند، احتمالاً روند صعود قدرت گرفته و قیمت تا محدوده 1350 دلار بالا می رود، که با وجود خبر فوق، احتمال این اتفاق کم است. اگر قیمت از سمت پایین بشکند و زیر محدوده 1200 دلار تثبیت شود، باید منتظر برگشت قیمت تا حمایتهای مشخص شده بعدی باشیم.

نمودار اتریوم در تایم فریم یک ساعته
نمودار اتریوم در تایم فریم یک ساعته

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

تحلیلگر: سید امیر موسوی بهبهانی

ویراستار: تارا هدایتی

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×