» آرشیو اخبار » دیفای تمام نشده است

دیفای تمام نشده است

11 خرداد 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، چالش‌های مداومی که بخش فایننس غیرمتمرکز (دیفای) با آن مواجه است، توسط تعدادی از تحلیلگران به خوبی مستند شده و فروپاشی اخیر اکوسیستم ترا (Terra) باری دیگر نشان داد که یک سری مشکل اساسی در این حوزه وجود دارد.

من فکر می‌کنم دیفای امروز برای 99 درصد جمعیت کاملاً شکست خورده است.

وعده یک سیستم مالی شفاف‌تر مغلوب طمع شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

سقوط توکن‌های LUNA و UST تنها یکی از نمونه‌های آن بود.

پیتر یانگ (@petergyang) 11 مه 2022

بیایید به راهکارهای کارشناسان برای احیای دوباره بخش دیفای نگاهی بیندازیم.

سهولت استفاده

تا به امروز، دسترسی آزاد و بدون سانسور به یک سیستم مالی غیرمتمرکز جهانی به دلیل رابط کاربری پیچیده، فرآیندهای سپرده‌گذاری چند مرحله‌ای و گیج کننده و عدم شفافیت در خصوص بازده توکن‌های مختلف، تا حد زیادی با شکست مواجه شده است.

فکر می‌کنید دیفای به چه چیزهایی نیاز دارد تا به پذیرش انبوه برسد؟

الف) سهولت استفاده بیشتر

ب) آموزش بیشتر در مورد دیفای

ج) سوءاستفاده و کلاه‌برداری کمتر

د) نقدینگی و پلتفرم‌های بیشتر

ه) مقررات دولتی روشن

 

Rugdoc.io (@RugDocIO) 9 ژانویه 2022

تجربه کاربری در اکثر پلتفرم‌های دیفای کمتر از آن چیزی است که هنگام کار با پلتفرم‌های چند میلیون دلاری انتظار می‌رود و ظاهر پیچیده اپلیکیشن‌ها در کنار مستندات ضعیف، کاربران را دلسرد کرده است.

علاوه بر این، فهرست روزافزون شبکه‌های بلاکچینی با اکوسیستم‌های دیفای اختصاصی می‌تواند برای کاربران تازه واردی که ممکن است تاکنون هرگز از کیف پول نرم‌افزاری استفاده نکرده باشند، ترسناک به نظر برسد.

در آخر، یک سیستم آموزشی بهتر برای آموزش عموم در مورد دیفای در یک فضای قابل اعتماد چیزی است که برای کمک به فرآیند پذیرش انبوه دیفای مورد نیاز است. در غیر این صورت، شما با همان مشکل سیستم مالی فعلی که تنها بخش کوچکی از مردم از مزایای آن بهره می‌برند مواجه خواهید شد.

امنیت باید به اولویت شماره 1 تبدیل شود

بخش دیفای اغلب به عنوان غرب وحشی نامیده می‌شود، زیرا هر کسی می‌تواند یک پروژه را با وعده‌های پر زرق و برق راه‌اندازی کند، تنها به این دلیل که سرمایه‌گذاران ساده لوح را جذب خود کنند و در آخر آنها را با یک توکن بی ارزش رها کنند.

پروژه‌های واقعی نیز قربانی آسیب‌پذیری‌های قراردادهای هوشمند می‌شوند که باعث تخلیه نقدینگی آنها می‌شود. نمونه اخیر آن هک پل Wormhole در فوریه 2022 بود که منجر به از دست رفتن 120000 توکن wETH شد.

برای اینکه افراد بیشتری در اکوسیستم در حال گسترش دیفای احساس امنیت کنند و دولت‌ها را از این صنعت دور نگه دارند، به سطح بیشتری از امنیت در برابر هکرها و سوءاستفاده‌ از پروتکل‌ها نیاز است.

مقررات

عامل سومی که برای بسیاری از تحلیلگران دیفای در صدر فهرست قرار دارد، نیاز به شفافیت بیشتر مقرراتی است.

گرچه این شاید باعث اعتراض بسیاری از سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال که ماهیت نظارت نشده کریپتو را ستایش میکنند شود، اما اکثر مردمی که هنوز درگیر ارزهای دیجیتال و دیفای نشده‌اند، احتمالاً تا زمانی که دولت مهر تائید روی این حوزه نزند، احتیاط خواهند کرد.

به لطف فروپاشی اکوسیستم Terra، مقررات می‌تواند یکی از اولین چالش‌هایی باشد که دیفای باید برطرف کند.

اینکه این مقررات در نهایت چه خواهند بود هنوز نامشخص است، اما آنها نقطه شروعی را ایجاد خواهند کرد که می‌تواند به تکامل و بلوغ دیفای کمک کند.

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×