» آرشیو اخبار » متاورس، خرید و فروش زمین بهشت یا سرمایه‌گذاری؟
متاورس

متاورس، خرید و فروش زمین بهشت یا سرمایه‌گذاری؟

1 تیر 1401 6

گذارنیوز– اگر اخبار تکنولوژی را دنبال می‌کنید تا کنون حتماً نام متاورس به گوشتان خورده است. اگر نمی‌دانید متاورس چیست می‌توانید در این مقاله آشنایی کلی‌ای با مفهوم آن داشته باشید. باید توجه کنید که دنیای متاورس صرفاً فضایی برای سرگرمی نیست و پتانسیل بالای این صنعت سبب شده است که حتی سرمایه‌گذران مالی نیز توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند. مدتی پیش در خبری که منتشر شد مشخص شد که اسنوپ داگ (Snoop Dogg) خواننده مشهور آمریکایی در بازی دیسنترالند (Decentraland) با قیمت بالا زمینی خریده است و حالا زمین‌های دور آن منطقه قیمت بالاتری پیدا کرده‌اند. شاید برایتان عجیب به نظر برسد که در یک فضای مجازی به فکر خرید و فروش ملک باشید؛ اما این مسأله دیگر یک شوخی نیست و افراد زیادی در متاورس به دنبال خرید و فروش زمین هستند.

متاورس چیست؟

تعریف‌های زیادی در متاورس وجود دارند. برای مثال سایت والکس متاورس را به عنوان یک دنیای دیجیتال جایگزین تعریف می‌کند که ترکیبی از واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت تعمیم‌یافته است. به طور کلی متاورس دنیایی دیجیتال است که در آن افراد به صورت آنلاین می‌توانند با هم ارتباط برقرار کنند. مانند جهانی موازی در فضای مجازی است که بی‌نهایت امکان و فضا برای افراد فراهم می‌کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

ایده چنین فضایی برای امروز و دیروز نیست و فیلم‌ها و سریال‌های متفاوتی نیز در این باره نوشته شده است و به شکل‌های مختلف می‌توان اشاره‌هایی به متاورس در سراسر ادبیات و سینما پیدا کرد؛ ولی تنها سال پیش بود که با حضور جدی مارک زاکربرگ و تبدیل کردن نام شرکت‌های خود به «متا»، این نام بر سر زبان‌ها افتاد و جریان جدی شد.

بعد از آمدن متاورس عده زیادی که از پتانسیل این جهان آگاه بودند به فکر کسب درآمد افتادند. یکی از اصلی‌ترین راه‌های کسب درآمد از طریق متاورس خرید و فروش زمین‌های آن است. در ادامه قصد داریم نگاهی دقیق‌تر به روش خرید زمین در متاورس با توجه به راهنما و توصیه بلاگ والکس داشته باشیم.

متاورس کجاست؟

زاکربرگ در تعریف متاورس می‌گوید: «مجموعه‌ای از فضاهای مجازی است که می‌شود در آن افرادی که در فضای فیزیکی به یکدیگر نزدیک نیستند، با هم جمع شوند و ارتباط برقرار کنند.» به نوعی می‌توان گفت متاورس نسل جدید شبکه‌های اجتماعی و دنیای ارتباطات است. دنیای متاورس را می‌توان شبیه واقعیت مجازی دانست که در چند سال پیش چندین نمونه از بازی‌های آن از جانب کنسول‌های بازی‌سازی ارائه شده است.

روش خرید زمین در متاورس

شما برای این‌که بتوانید در این دنیا ملکی خریداری کنید، لازم است از طریق یکی از پلتفرم‌هایی که چنین قابلیتی به شما می‌دهد اقدام کنید. برخی از بازی‌های متا به شما امکان خریداری زمین را می‌دهند و درون این بازی‌ها از طریق رمزارزهای درون خود بازی می‌توانید اقدام به خریداری زمین بکنید. بنابراین لازم است که کیف پول مجازی داشته باشید. طبق راهنمایی که در والکس آمده شما باید این مراحل را برای خرید زمین در متاورس طی کنید:

مرحله اول: کیف پول دیجیتال بسازید.
خرید و فروش در متاورس از طریق رمزارزها انجام می‌شود؛ بنابراین نمی‌توانید پول واقعی را در این جهان هزینه کنید. کیف پول مجازی در محیط متاورس نیست و ارتباطی با آن ندارد ولی برای خرید ابزار و یا هر چیزی در دنیای متا به آن نیاز دارید.

مرحله دوم: محیط مورد نظر خود را انتخاب کنید.
همان‌طور که گفته شد بازی‌های زیادی در این دنیا وجود دارند که به شما قابلیت خریداری زمین می‌دهند بنابراین لازم است پیش از آنکه چیزی بخرید اول پلتفرم یا فضایی که قصد سرمایه‌گذاری در آن را انتخاب کنید. دیسنترلند و سندباکس دو محیط مشهور خرید و فروش زمین در متاورس هستند که بسیاری افراد برای کسب درآمد در این دو بازی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

مرحله سوم: برای خرید زمین پیشنهاد بدهید.
در مرحله سوم کاری که باید انجام دهید این است که به مالک زمین پیشنهاد قیمتی برای خرید بدهید. اگر زمین پیش از شما مالکی نداشته باشد که با یک کلیک ساده می‌توان آن را خریداری کرد. نکته قابل توجه آن است که اگر زمین مالکی داشته باشد، او مبلغ پیشنهادی شما را تأیید یا رد می‌کند. اگر تأیید کرد همه چیز به سرعت اتفاق می‌افتد و تمام انتقالات از طریق کیف پول دیجیتال شما صورت می‌گیرد و شما همیشه مالک آن زمین خواهید بود. (حداقل تا زمانی که کیف پول دیجیتال خود را در دست دارید.)

کسب درآمد از متاورس

یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد از طریق متاورس خرید و فروش زمین است؛ اما چرا؟ تمام دارایی‌ها و ابزار و وسایلی که در متاورس خریداری می‌کنید، متعلق به شما هستند و به نوعی توکن غیرقابل تبدیل یا NFT هستند. این توکن‌ها را می‌توان با قیمت‌های مختلفی با توجه به رمزارز که در آن توکن به دست آمده، خرید و فروش کرد.

به گزارش والکس، در ژوئن سال 2022 زمینی در دیسنترلند با قیمت هنگفت 900 هزار دلار خریداری شد. این یعنی سرمایه‌دارها حقیقتاً روی این دنیا حساب باز کرده‌اند. نه فقط می‌توان از زمین‌ها به عنوان املاکی برای خرید و فروش استفاده کرد، بلکه حتی می‌توان از آن‌ها برای برگزاری رویدادهای مختلف نیز بهره برد. کسانی مثل اسنوپ داگ با برگزاری یک مهمانی انحصاری در پلتفرم سندباکس از شرکت‌کنندگان تقاضای توکن می‌کرد. هرکدام از این توکن‌ها ارزش منحصر به فرد خود را داشتند.

بازی‌های متاورس

بازی های متاورس
هم‌اکنون اگر وارد دنیای متاورس شوید می‌توانید از برنامه‌های مختلفی استفاده کنید. می‌توانید در دورهمی‌های آنلاین شرکت کنید و یا حتی برنامه ورزشی، استریم یا دیگر سرگرمی‌ها را تجربه کنید. یکی از قسمت‌های متاورس که توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده بازی در متاورس است، که در ادامه به معرفی چند بازی می‌پردازیم:

بازی سندباکس (Sandbox)
اولین بار که بازی Sandbox منتشر شد سال 2012 بود و برای موبایل آمد. سازندگان آن آرتور مادرید (Arthur Madrid) و سباستین بورگت (Sebastien Borget) بودند. در این بازی، کاربران به شکل آواتارهای قابل تغییر که حالت مکعبی دارند نمایان می‌شوند. آن‌ها از طریق سیستم‌های بلاک‌چین می‌توانند تبدیل به صاحبان چیزهایی شوند که در بازی ایجاد می‌کنند.

بازی دیسنترلند (Decentraland)
یکی دیگر از بهترین بازی‌های متاورس، بازی Decentraland است. این بازی در سال 2020 توسط آری میلیچ (Ari Meilich) و استبان اوردانو (Esteban Ordano) منتشر شد. با استفاده از رمزارز MANA که مربوط به این بازی است می‌توانید آواتار خریداری کنید، کمد لباس برایشان تهیه کنید و در این فضای مجازی به خرید و فروش ملک بپردازید.

بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)
شرکت استارتاپ ویتنامی اسکای میویس (Sky Mavis)، بازی Axie Infinity را در سال 2018 معرفی کرد. این بازی تحت تأثیر بازی معروف و محبوب دیگری با نام پوکمون (pokemon) است. در این بازی ژاپنی با شخصیت‌های فانتزی‌ای مواجه می‌شوید که نامشان «آکسیس (Axies)» است. کاربران می‌توانند این شخصیت‌های فانتزی را پرورش دهند، بزرگ کنند، جمع‌آوری کنند و مبادله کنند.

جمع‌بندی

در این مقاله شما را با متاورس و یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد در آن یعنی خرید و فروش زمین آشنا کردیم. برای خرید زمین در متاورس لازم است ابتدا کیف پول دیجیتال داشته باشید ولی با داشتن آن راه خریداری زمین به آسانی و با زدن چند کلیک در پلتفرمی که انتخاب کردید انجام می‌شود. در نظر داشته باشید که ملکی هم که به دستتان می‌رسد در دنیای واقعی نیست!

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×