» آرشیو اخبار » هدیه 4 میلیون دلاری ویتالیک بوترین به علاقه‌مندان تحقیقات علمی و فنّی

هدیه 4 میلیون دلاری ویتالیک بوترین به علاقه‌مندان تحقیقات علمی و فنّی

9 خرداد 1401 8

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، امیدها به جلوگیری از همه‌گیری جهانی با استفاده از ابزار هوش مصنوعی منبع-باز UNSW است که هشدارهایی را برای ارسال سیگنال‌های هشداردهنده اوّلیه درمورد بیماری‌های همه‌گیر، آماده می‌کند. این کمک مالی توسط صندوقButerin Balvi Filantropic  تأمین شد.

هدیه رمزارزی بوترین از توسعه بیشتر EpiWatch پشتیبانی خواهد کرد. این، یک ابزار هوش مصنوعی منبع-باز (OSINT) است که توسط استاد دانشگاه، راینا مکِن‌تایر ساخته شده است. این ابزار با اسکن میلیون‌ها مورد آنلاین و در دسترس عموم، مانند سرفصل اخبار، پست‌ها و پیام‌های رسانه‌های اجتماعی، به‌دنبال سیگنال‌های اوّلیه بیماری‌های همه‌گیر کار می‌کند. این وسیله، تغییرات در گزارش‌های “عادی” درباره نگرانی‌های بهداشتی را نیز تشخیص می‌دهد. ابزار مذکور، بسیار سریع‌تر از انتظار برای اطّلاعات پزشکان و ازطریق آزمایشگاه‌ها است و هشدارهای اوّلیه را می‌توان به‌طور رسمی توسط مقامات بهداشتی مورد بررسی قرار داد.

پروفسور مکِن‌تایر گفت: «دیدگاه ما به این شکل است- تصوّر کنید اگر کسی قبل از گسترش همه‌گیری در سراسر جهان، کووید-19 را تشخیص داده بود. EpiWatch با استفاده از داده‌های هوش مصنوعی، منبع-باز و در زمان واقعی، به افرادی که گزارش‌ها را تولید می‌کنند، بستگی ندارد. این وسیله، یک برابرکننده (اکولایزر) عالی است و می‌تواند بر سیستم‌های بهداشتی ضعیف و همچنین سانسور غلبه کند و برای مؤثر بودن، باید در زبان‌های محلّی در دسترس باشد و به‌طور گسترده در سطح مردمی به روستاها و شهرهای کوچک در سراسر جهان جهت استفاده، منتقل شود. این ابزار، بهترین چشم‌انداز در راستا جلوگیری از همه‌گیری را به ما ارائه می‌دهد.»

تبلیغات جام جهانی قطر

کمکهای مالی ویتامیک بوترین و ارزهای دیجیتال

بوترین گفت: «هرچه زودتر بتوانیم همه‌گیری جدید را تشخیص دهیم، سریع‌تر می‌توانیم شروع به توسعه درمان‌ها کنیم و یا حتّی قبل از گسترش، آن‌ها را متوقّف کنیم. تجزیه و تحلیل باز از داده‌های عمومی، یک جایگزین عالی برای اَشکال مزاحم‌تر نظارتی است که اغلب فقط در دسترس دولت‌ها و سایر داوطلبان عالی‌رتبه بوده امّا برای عموم مردم بسته است. درمقابل، یک رویکرد با منبع-باز و دسترسی آزاد که به محقّقان ازجمله اعضاء عمومی، امکان همکاری مشترک در سراسر جهان را می‌دهد و می‌تواند به‌راحتی بهبود یابد و بتواند در هر کجا که همه‌گیری شروع می‌شود و همه چیز جدید را تشخیص دهد، حائز اهمیّت است.»

کمک مالی از صندوقButerin Balvi Filantropic ، اوّلین هدیه رمزارزی دانشگاه نیو ساوث-ولز است. همچنین تصوّر می‌شود که این مورد، بزرگ‌ترین هدیه ارز دیجیتالی به یک مؤسسه آموزش عالی در استرالیا است.

بوترین به‌دلیل مشارکت‌های سخاوت‌مندانه و بشردوستانه خود، شناخته شده است. وی برای بهبود پاسخ‌دهی دربرابر بیماری کووید در هندوستان و حمایت از اوکراین دربرابر تهاجم روسیه، به صندوق امداد این کشورها، رمزارز اهدا کرده است.

مترجم: سید هادی سید سجادی

منبع: beincrypto

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×