» آرشیو اخبار » ایردراپِ این هفته بایننس می‌تواند باعث کاهش قیمت نسخه 2 لونا شود

ایردراپِ این هفته بایننس می‌تواند باعث کاهش قیمت نسخه 2 لونا شود

9 خرداد 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، تِرا، شبکه خود را در 27 مِی با یک بلاک‌چین و توکن لونا جدید راه‌اندازی مجدّد کرد. در آخر هفته، به دارندگان توکن‌های قدیمی UST و لونا (کلاسیک)، توکن جدید لونا اختصاص داده شد امّا دلیل کمی برای جشن و سرور وجود دارد.

همان‌طور که توسط BeInCrypto گزارش شده است، لونا 2 از زمان شروع ایردراپ به‌شدّت سقوط کرده است. این توکن عرضه شد و به اوج قیمتی کم‌تر از 19 دلار دست یافت و سپس با 78% کاهش به 4.08 دلار در 28 مِی رسید. سپس، اندکی بهبود یافت و در جلسه معاملاتی صبح دوشنبه به وقت آسیا با کمی بیش از 6 دلار معامله شد امّا در کلّ، عرضه توکن مذکور حدود 70% فقط در چند روز سقوط کرد و طعم شکست را چشید.

به‌نظر می‌رسد که تنها برنده‌های این جریان، صرافی‌های متمرکزی هستند که به‌دلیل تسریع در فروش از کارمزدهای معاملاتی سود می‌برند. یکی از این صرافی‌ها، بایننس، ممکن است تأثیر بیشتری بر قیمت‌های کوتاه‌-مدّتی لونا داشته باشد زیرا که ایردراپ این توکن جدید را در صرافی رمزارزی خود آماده می‌کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

درد بیشتر ازجانب بایننس

بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان هنوز ایردراپ خود برای دارندگان لونا وUST  کلاسیک را آغاز نکرده امّا به‌گفته محقّق تِرا؛ Terra Watcher، زمانی‌که این مسئله پی گرفته شود، تسریع فروش می‌تواند حاصل شود.

طبق اعلامیه‌ای در آخر هفته، بایننس، ایردراپ چند-ساله خود را در روز سه‌شنبه، 31 مِی آغاز خواهد کرد. همچنین تِرا 2.0 را در «بخش نوآوری»- قسمت تجاری اختصاصی قابل معامله برای توکن‌های با ریسک و نوسان بالا- خود فهرست می‌کند.

این محقّق گفت که بایننس می‌تواند جابه‌جایی در بازارها را برقرار کند زیرا دارای شناوری 15.7 میلیونی لونا است که در روز سه شنبه در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. وی اضافه کرد که کاربران بایننس احتمالاً توکن‌ها را کنار گذاشته و به فروش می‌رسانند زیرا صرافی پیشنهاد داده که ازطریق پروتکل Anchor، اقدام به سهام‌داری کنند.

«بسیاری از کاربران، صاحب UST بر روی پروتکل Anchor ازطریق بایننس و قبل از ریزش آن، بوده‌اند. بسیاری از این کاربران هرگز لونا کلاسیک نداشتند و به لونا جدید نیز اهمیّت نمی‌دهند. بله، آن‌ها اقدام به فروش می‌کنند.»

فعّال رسانه‌ای در حوزه کریپتو، لارک دیویس تأیید کرد که او یکی از کسانی است که هرگونه لونا 2 را که از بایننس دریافت کند، برای جبران بخشی از ضررهایش به فروش خواهد رساند.

عذاب تِرا ادامه دارد

سقوط بزرگ قیمت‌ها از زمان شروع ایردراپ‌ها در چند روز پیش منجر به انبوهی از شکلک‌ها، لطیفه‌‌ها و تمسخر کلّی در توییتر و در صنعت ارزهای دیجیتال شده است.

تعداد بسیار کمی از نتیجه راضی بودند زیرا هزاران دلار خود را از دست داده تا تنها درصد کمی از ضرر کلّی‌شان را با توکن‌های جدیدی که قبلاً قیمت آن توسط اکثر دریافت‌کنندگان ریخته بود، جبران کنند.

مترجم: سید هادی سید سجادی

منبع: beincrypto

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×