» آرشیو اخبار » سه سیگنالی که نشان می‌دهد قیمت بیت‌کوین این بار به صفر نمی‌رسد
بیت‌کوین

سه سیگنالی که نشان می‌دهد قیمت بیت‌کوین این بار به صفر نمی‌رسد

29 خرداد 1401 4

به گزارش گروه ترجمه گذارنیوز و به نقل از کوین تلگراف، چند ماه گذشته واقعاً برای سرمایه‌گذاران دردناک بوده و قیمت بیت‌کوین (BTC) به پایین‌ترین حد خود در سال 2022 یعنی 20 هزار و 100 دلار کاهش یافته، اما آخرین پیشبینی‌ها می‌گوید احتمالاً بیت‌کوین به همان سرنوشتی دچار می‌شود که 452 پیش‌بینی‌ قبلی به آن دچار شد.

تصویر 1- تعداد پیش‌بینی‌های پایان بیت‌کوین. منبع: 99Bitcoins
تریدرهای بیت‌کوین برای تعیین اینکه بیت‌کوین در ناحیه خرید قرار دارد یا خیر، از اندیکاتورها و ترفندهای زیادی استفاده می‌کنند و اکنون زمان آن است که نگاهی دقیق‌تر به آنها بیندازیم. بیایید ببینیم معیارها در مورد قیمت فعلی بیت‌کوین چه می‌گویند و آیا بازار صعودی 2021 آخرین دوران خوب بیت‌کوین بود یا خیر.

تبلیغات جام جهانی قطر

برخی از تریدرها همیشه پس از جهش قیمت از میانگین متحرک 200 هفته‌ای خرید می‌کنند
همان‌طور که در نمودار زیر که از سوی تحلیلگر بازار Rekt Capital ارسال شده، می‌بینید: یکی از معیارهایی که از لحاظ تاریخی به عنوان یک سطح حمایت قابل قبول برای بیت‌کوین عمل می‌کرد، میانگین متحرک 200 هفته‌ای آن (MA) است.

تصویر 1- نمودار هفتگی BTC/USD در مقابل MA200.

همان‌طور که در ناحیه مشخص شده توسط دایره‌های سبز نشان داده شده، کف قیمت بیت‌کوین در بازارهای نزولی قبلی در نزدیکی 200-MA هفتگی شکل گرفته که به خوبی به عنوان یک حمایت قوی عمل کرده است.
در بیشتر موارد، قیمت بیت‌کوین برای مدت کوتاهی به زیر 200MA کاهش یافته و سپس به آرامی به بالای آن بازگشته و یک روند صعودی جدید را آغاز کرده است.
در حال حاضر، قیمت بیت‌کوین پس از یک افت موقت به زیر MA200 در 14 ژوئن، درست در این سطح در حال معامله است. گرچه افت بیشتر قیمت امکان‌پذیر است، اما تاریخ نشان می‌دهد که قیمت برای یک مدت طولانی زیر این سطح باقی نمی‌ماند.

حمایت چند ساله بیت‌کوین باید حفظ شود
علاوه بر MA200 هفتگی، چندین سطح مهم دیگر نیز وجود دارد که در صورت افت بیشتر بیت‌کوین، باید به عنوان سطح حمایت عمل کنند.

 

تصویر 2- نمودار هفتگی BTC/USDT. منبع: TradingView
آخرین باری که قیمت بیت‌کوین زیر 24000 دلار معامله شد در دسامبر 2020 بود، زمانی که 21900 دلار به عنوان سطح حمایت عمل کرد و بیت‌کوین قبل از رسیدن به 41000 دلار از آن سطح بالا آمد.
همان‌طور که در نمودار بالا نشان داده شده، اگر حمایت 20,000 دلار از دست برود، سطوح حمایتی بعدی در نزدیکی 19 هزار و 900 دلار و 16 هزار و 500 دلار قرار دارد.

MVRV می‌گوید اکنون زمان خرید است
یکی از آخرین معیارهایی که نشان می‌دهد بیت‌کوین احتمالاً به کف قیمت خود نزدیک شده، نسبت ارزش بازار به ارزش تحقق یافته (MVRV) است که در حال حاضر روی 0.969 قرار دارد.

تصویر 3- نسبت ارزش بازار بیت‌کوین به ارزش تحقق یافته منبع: Glassnode

همان‌طور که در نمودار بالا نشان داده شده، امتیاز MVRV برای بیت‌کوین در طول چهار سال گذشته اکثر اوقات بالای 1 بوده، به استثنای دو دوره کوتاه‌مدت که با شرایط نزولی بازار هم‌زمان شده بود.

افت مختصری که در مارس 2020 رخ داد، باعث شد که امتیاز MVRV به 0.85 برسد و برای یک بازه تقریباً هفت روزه زیر 1 باقی بماند، در حالی که در بازار نزولی 2018 تا 2019 این معیار به پایین‌ترین سطح خود در 0.6992 رسید و در مجموع 133 روز زیر عدد 1 باقی ماند.
گرچه داده‌ها اینکه قیمت بیت‌کوین ممکن است بیشتر افت کند را رد نمی‌کنند، اما همچنین نشان می‌دهند که بدترین پولبک بیت‌کوین هم‌اکنون اتفاق افتاده و بعید است که کف قیمت فعلی برای مدت طولانی برقرار باشد.

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×