» آرشیو اخبار » افزایش کلاهبرداری کریپتویی در پلتفرم لینکدین
پلتفرم لینکدین

افزایش کلاهبرداری کریپتویی در پلتفرم لینکدین

28 خرداد 1401 4

به گزارش گروه ترجمه گذارنیوز و به نقل از بلاک، «شان ریگان» مامور ویژه FBI که مسوول دفاتر میدانی سانفرانسیسکو و ساکرامنتو، کالیفرنیا، است، در مصاحبه‌ای به CNBC گفت: کلاهبردارانی که از لینکدین (LinkedIn) برای طرح‌های سرمایه‌گذاری کریپتویی استفاده می‌کنند، یک «تهدید جدی» هستند.

ریگان گفت که FBI شاهد افزایش کلاهبرداری‌های کریپتویی بوده و تحقیقات فعالی دارد، اما نمی‌تواند در مورد پرونده‌های باز نظری بدهد.

بر اساس این گزارش، کلاهبرداران پروفایل‌های جعلی می‌سازند و به کاربران لینکدین پیام می‌دهند، اعتماد آن‌ها را در طول زمان جلب می‌کنند و در نهایت به آن‌ها پیشنهاد می‌کنند از طریق سرمایه‌گذاری‌های کریپتویی که تقلبی هستند و در نهایت حساب‌هایشان را خالی می‌کند، درآمد کسب کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

لینکدین به CNBC گفته است در حالی که کلاهبرداری در این پلتفرم افزایش یافته، «ما با شرکت‌های همتا و آژانس‌های دولتی از سراسر جهان کار می‌کنیم تا اعضای لینکدین را در برابر عوامل کلاهبردار در امان نگه داریم. اگر کاربران با کلاهبرداری مواجه یا قربانی آن شدند، از آ‌ن‌ها می‌خواهیم که آن مورد را به ما و مجری قانون محلی گزارش کنند.»

بر اساس این گزارش، لینکدین اعلام کرده است که در سال 2021، 32 میلیون حساب جعلی را حذف کرده و سیستم دفاعی خودکار آن، 1/99 درصد از اسپم‌ها و کلاهبرداری‌ها، در مجموع 8/70 میلیون را در همان بازه زمانی شناسایی کرده است.

CNBC گفت که سازمان جهانی مبارزه با کلاهبرداری بیشتر عاملان این جنایت‌ها را در جنوب شرقی آسیا ردیابی کرده است.

 

مترجم: سوگند عادل فهمیده

منبع: theblock

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×