» آرشیو اخبار » روسیه در پی پرداخت‌ تسویه حساب‌های بین المللی با رمزارزها
رمز ارز

روسیه در پی پرداخت‌ تسویه حساب‌های بین المللی با رمزارزها

28 خرداد 1401 5

به گزارش گروه ترجمه گذارنیوز و به نقل از بیت‌کوین مگزین، «الویرا نابیولینا» رئیس بانک مرکزی روسیه، اخیراً در مجمع اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF)، درباره استفاده روسیه از بیت‌کوین و سایر رمزارزها برای تجارت بین‌المللی نظر داده است.

نابیولینا در جریان این رویداد به خبرنگاران گفت: «موضع ما این است که رمزارز نباید به عنوان وسیله‌ای برای محاسبه در داخل کشور استفاده شود، اما اگر به سیستم مالی روسیه نفوذ نکند، استفاده از آن در تسویه حساب‌های بین المللی ممکن است.»

قبل از اظهارات نابیولینا در این رویداد، معاون اول بانک مرکزی «سنیا یودوا» نیز اظهار کرد که روسیه با استفاده از روش‌های پرداختی مانند بیت کوین «در معاملات بین‌المللی و زیرساخت‌های مالی بین‌المللی» مخالفتی ندارد.

تبلیغات جام جهانی قطر

پیش از این نیز بانک مرکزی ممنوعیت استخراج و ترید رمزارزها را در ژانویه گذشته پیشنهاد کرده بود. پس از این اعلامیه، رئیس جمهور روسیه آشکارا نظر بانک مرکزی مبنی بر داشتن مزیت رقابتی در بخش ماینینگ را به چالش کشید و از آنها خواست در این مورد تجدید نظر کنند.

در پاسخ به درخواست «ولادیمیر پوتین» برای بررسی مجدد، لایحه‌ای برای قانون گذاری برای بیت کوین و اکوسیستم گسترده‌تر رمزارزها توسط دولت روسیه ارائه شد. در همان ماه، وزارت دارایی نسخه اصلاح شده خود از لایحه را منتشر کرد که به دنبال قانون گذاری صحیح اکوسیستم بود.

در نتیجه، به جز اختلاف نظر دولت و مقامات بخش مالی روسیه در این مورد، افراد درگیر در این مورد نیز با هم موافقت ندارند. «دنیس مانتوروف» وزیر صنعت و تجارت فدراسیون روسیه اخیراً گفت: «سوال این است که چه زمانی اتفاق می‌افتد، چگونه اتفاق می‌افتد و چگونه رمزارزها قانون گذاری می‌شوند. در حال حاضر هم بانک مرکزی و هم دولت فعالانه در این زمینه مشغول هستند.»

 

مترجم: سوگند عادل فهمیده

منبع: bitcoinmagazine

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×