» آرشیو اخبار » شکایت 258 میلیارد دلاری از ایلان ماسک به دلیل تبلیغ دوج کوین
ایلان ماسک

شکایت 258 میلیارد دلاری از ایلان ماسک به دلیل تبلیغ دوج کوین

28 خرداد 1401 6

 طرح هرمی رمزارز

 ایلان ماسک و شرکت هایش به دلیل تبلیغ دوج کوین مورد شکایت قرار گرفته اند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، به گفته بلومبرگ(Bloomberg)، شکایت دسته جمعی توسط کیت جانسون(Keith Johnson) (یک شهروند آمریکایی که مدعی است «طرح هرمی رمزارز [ماسک] از او کلاهبرداری کرده است») به آنها ارائه شده است. جانسون به دنبال غرامت 258 میلیارد دلاری است. این پرونده امروز در منطقه جنوبی نیویورک تشکیل شد.
این دادخواست مربوط به ماسک و دو شرکت شاخص او (یعنی اسپیس ایکس و تسلا) است. جانسون ادعا می کند که آنها بخشی از یک طرح سرقت غیرقانونی بودند که هدف آن افزایش قیمت دوج کوین بود. جانسون در این شکایت گفت: «مدافعان به دروغ و فریبکارانه ادعا می‌کنند که دوج کوین یک سرمایه‌گذاری قانونی است در حالی که اصلاً ارزشی ندارد.»

تبلیغات جام جهانی قطر

ایلان ماسک در سال 2021 ثروتمندترین مرد جهان شد. دارایی خالص او در حال حاضر 202 میلیارد دلار تخمین زده می شود. توییت‌های این کارآفرین عجیب و غریب، محرک اصلی افزایش درخشان و سریع دوج کوین در سال گذشته بود. این کوین در زمانی که ماسک یک طرح کامل را در برنامه زنده شنبه شب به آن اختصاص داد، به بالاترین حد خود رسید.

جانسون قصد دارد به نمایندگی طبقه‌ای از شرکت‌کنندگان در بازار که در این ارز دیجیتال بدنام سرمایه خود را از دست داده‌اند، خواستار غرامت 86 میلیارد دلاری علاوه بر غرامت سه برابری 172 میلیارد دلاری باشد. علاوه بر این، او خواستار این است که تجارت دوج کوین طبق قانون نیویورک، به عنوان قمار اعلام شود و ماسک و شرکت هایش از تبلیغ این کوین منع شوند.
علی رغم اینکه ماسک از اینکوین با قدرت حمایت می کند، نه ماسک و نه شرکت های او هیچ دخالتی در توسعه آن نداشته اند. دوج کوین در سال 2013 توسط مهندسان نرم افزار بیلی مارکوس) (Billy Markus و جکسون پالمر) (Jackson Palmer ایجاد شد. این اولین “کوین میم” بود که تا به حال منتشر شد، به این معنی که به طور هدفمند هیچ مورد استفاده ای نداشت و به این صورت (بی هدف) تبلیغ می شد. دوج کوین در حال حاضر با قیمت حدود 0.05 دلار معامله می شود که 92 درصد کاهش نسبت به بالاترین قیمت خود یعنی 73 سنت دارد.

پی نوشت: نویسنده، در زمان نوشتن این متن، مالک ETH و چندین ارز دیجیتال دیگر بوده است.

 

مترجم: سحر سامه سالاری

منبع: cryptobriefing

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×