» آرشیو اخبار » رقبای سلسیوس درصدد فاصله گرفتن از مشکلات اتر
سلسیوس

رقبای سلسیوس درصدد فاصله گرفتن از مشکلات اتر

26 خرداد 1401 7

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، Staked Ether شکلی از اتر (ETH) است که توسط لیدو فایننس (Lido Finance) ارائه شده است که اجازه می‌دهد رمزارزهای سپرده در معاملات دیگر در فرآیندی به نام لیکویید استیکینگ) (Liquid Stakingاستفاده شود.  زک پرینس(Zac Prince)، مدیرعامل بلاک‌فای(BlockFi)، در توییتی نوشت: «در معرض قرار گرفتن stETH صفر» است و کریل نیکولوف(Kiril Nikolov)، استراتژیست مالی غیرمتمرکز (DeFi) در Nexo، به The Block گفت که Nexo فقط «تعداد محدودی از stETH» را دارد.

 

 پس چرا این همه هیجان در مورد اتر سپرده وجود دارد؟

تبلیغات جام جهانی قطر

سلسیوس، یک پلتفرم متمرکز، برای ارائه بازده به مشتریان خود کار می کند.  این بازده از فعالیت های مختلف وام دهی DeFi به دست می آید، جایی که از سرمایه مشتری خود برای کسب درآمد اضافی استفاده می کند.  شرایط و ضوابط سلسیوس بیان می‌کند که سپرده‌های کاربران به‌عنوان وام‌هایی عمل می‌کنند که پلتفرم می‌تواند هر طور که بخواهد از آنها استفاده کند.

فعالیت میان زنجیره‌ای نشان می‌دهد که سلسیوس اتر مشتریان را به لیدو فایننس (Lido Finance) منتقل کرده است، پروتکلی برای لیکویید استیکینگ که به دارندگان اتریوم امکان می‌دهد در بیکن چین اتریوم Ethereum Beacon Chain) (شریک شوند تا پاداش‌های استیکینگ مستقیم کسب کنند.  این پروتکل stETH را باز می گرداند، توکنی که سرمایه اساسی را باز می کند تا بتوان از آن به عنوان وثیقه در سایر پروژه های DeFi استفاده کرد.

 

دلیل اهمیت staked ether

طبق داده‌های میان زنجیره‌ای، سلسیوس مقادیر زیادی ETH گرفته و آن را از طریق لیدو فایننس (Lido Finance) در بیکن چین (Beacon Chain) قرار داده است.  سپس وثیقه اساسی stETH را برای تولید بازدهی بیشتر به کار گرفت.

با این حال، اخیراً stETH در کرو فایننس) (Curve Finance(یک صرافی غیرمتمرکز) که در آن stETH در برابر ETH، که به طور معمول به نسبت یک به یک معامله می‌شود، با مشکلات نقدینگی مواجه شد.  این نسبت اکنون نامتعادل شده است و باعث کاهش نقدینگی برای سلسیوس شده است.

تجزیه و تحلیل کیف پول های سلسیوس توسط لری سرماک(Larry Cermak)، معاون پژوهشی The Block، نشان می دهد که سلسیوس حداقل409 هزار و 170 stETH در کیف پول های خود دارد که ارزش آن حدود 463 میلیون دلار است.

در همین حال، استخر Curve حاوی 120 هزار و 613 ETH جفت شده در برابر 515 هزار و 18 stETH است که نسبت بسیار نامتعادل 19درصد  ETH به 81درصد stETH است.  این عدم تطابق منجر به یک بحران عملیاتی شده است و تبدیل دارایی های stETH به ETH برای پاسخگویی به درخواست های برداشت کاربر از دارایی را برای سلسیوس بسیار دشوار می کند.

ایدن او (Eden Au)، مدیر تحقیقات در The Block، با اشاره به معامله خارج از بورس، که در آن طرف های مقابل از یک صرافی با یکدیگر مطابقت داده می شوند، گفت: «سلسیوس دارای توکن های stETH زیادی بود که تقریباً غیرممکن است که بتوان دوباره بدون یافتن یک طرف مقابل، از طریق OTC، به ETH تبدیل کرد.

بدتر از همه این موضوع است که، stETH برابری فرضی خود را با ETH از دست داده است و زیر نسبت 0.95 معامله می شود.  وضعیت نهایی برای سلسیوس 22 است که در آن نمی تواند stETH را در Curve بفروشد، مگر اینکه بخواهد قیمت خود را بیشتر پایین بیاورد و ارزش سرمایه مشتری خود را به خطر بیندازد.

سلسیوس بلافاصله به درخواست اظهار نظر در مورد سرمایه گذاری های خود پاسخ نداد. لیدو فایننس(Lido Finance) بلافاصله در مورد نقش stETH در این وضعیت اظهار نظر نکرد.

 

مترجم: سحرسامه سالاری

منبع: theblock

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×