» آرشیو اخبار » قربانیان کلاهبرداری «کریپتو» اکنون می‌توانند نفس راحتی بکشند

قربانیان کلاهبرداری «کریپتو» اکنون می‌توانند نفس راحتی بکشند

9 خرداد 1401 7

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، قربانیان کلاهبرداری کریپتو اکنون می‌توانند نفس راحتی بکشند. کیف پول رمزارزی محبوب متاماسک اخیراً با Asset Reality، متخصص در تحقیقات و بازیابی کلاه‌برداری دارایی‌های دیجیتال مستقر در لندن، همکاری کرده است تا به قربانیان کلاه‌برداری درجهت بازپس‌گیری دارایی‌های کریپتو سرقت شده خود، کمک کند.

طبق گفته متاماسک، همکاری با Asset Reality «رویکرد اوّلیه این صنعت در بهبود بازیابی دارایی دیجیتال است.»

تلفیق نیروهای متاماسک و Asset Reality

تبلیغات جام جهانی قطر

متاماسک درحال حاضر 30 میلیون کاربر فعّال در ماه دارد و قصد دارد با اتّخاذ یک رویکرد جهانی و پیشرفته از حریم خصوصی و امنیّت کاربران خود محافظت کند زیرا فرآیندهای بازیابی سنّتی می‌تواند خسته‌کننده، پُرهزینه و زمان‌بر باشد.

Asset Reality از همه قربانیان کلاه‌برداری یا چنین عملیاتی دعوت می‌کند تا با گرد هم آمدن و قرارگیری درکنار یکدیگر، تحقیقات قانونی در مقیاس بزرگ را به‌صورت رایگان برای کاربران متاماسک انجام دهند. از سوی دیگر، کاربران پس از تصمیم به تشدید و تشکیل پرونده کیفری باید هزینه‌های قانونی را پوشش دهند.

امّا زمانی‌که هزینه‌های قانونی غیرقابل تحمّل شود، این دو شرکت با استفاده از ترتیبات گروهی برای تقسیم هزینه‌ها به کمک متضرّران خواهند شتافت.

شرکت‌های بیشتری تمایل خود را برای مشارکت و کمک به قربانیان کلاه‌برداری‌های رمزارزی ابراز می‌کنند، مانند Consensys- یک شرکت تجزیه و تحلیل بلاک‌چین- که همچنین برای پوشش کلاه‌برداری‌های کریپتو در مقیاس بزرگ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

متاماسک به کاربران، رابطی برای گزارش هرگونه کلاه‌برداری رمزارزی ارائه می‌دهد. سپس Asset Reality وارد عمل می‌شود تا کاربران را در جریان وضعیت پرونده‌های مجرمان سایبری در فضای کریپتو قرار دهد.

قربانیان کلاهبرداری رمزارز باید پا به میدان گذارند

یکی از بنیان‌گذاران متاماسک، دَن فین‌لِی معتقد است که برای قربانیان کلاه‌برداری بسیار مهم است که شکایت خود را حتّی اگر مقدار نسبتاً کمی باشد، ثبت کنند. این امر برای تسریع تحقیقات، انجام اقدامات قانونی مناسب و سریع بسیار مهم است.

کلاه‌برداری‌های کریپتو صدها تا میلیون‌ها دلار از ارزش ارزهای دیجیتال را سرقت کرده‌اند. این شکنجه عاطفی و روانی برای قربانیان این نوع کلاهبرداری‌ها و هک‌های رمزمحورِ آنلاین بوده است که عمدتاً به این دلیل که عاملان، حمله بعدی را ترسیم می‌کنند، احساس در خلأ بودن کرده که در سطوح مالی، فیزیکی و عاطفی عذاب‌آور هستند.

بازیابی سریع وجوه دیجیتال دزدیده شده اکنون با راه‌حل یا مکانیسم جدیدی که متاماسک و Asset Reality در اختیار دارند، امکان پذیر است و هدف آن افزایش سطوح امنیتی اکوسیستم وب3 است. این راهبرد شامل آموزش کاربران درمورد هک‌ها و کلاهبرداری‌های کریپتو، تقویت پروتکل‌های امنیتی و ارتقاء نسخه پشتیبان دارایی‌های دیجیتال است.

مترجم: سید هادی سید سجادی

منبع: bitcoinist

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×