» آرشیو اخبار » برزیل به دنبال قانونی کردن رمز ارزها
رمزارز

برزیل به دنبال قانونی کردن رمز ارزها

25 خرداد 1401 5

به گزارش گروه ترجمه گذارنیوز و کوین‌تلگراف، اضافه شدن مصوبه‌ای به قانون فعلی برزیل به شهروندان این امکان را می‌دهد که از رمز ارزها برای پرداخت استفاده کنند و در عین حال از حریم خصوصی آن‌ها در برابر دادگاهها محافظت می‌کند.

«پائولو مارتینز» معاون فدرال، این پیشنهاد را 20 خرداد (10 ژوئن) به مجلس قانونگذاری برزیل ارائه کرد. در صورت تصویب، این لایحه هم کاربردهای قانونی رمز ارز و هم قدرت دادگاه‌ها در مصادره آن در این کشور را افزایش می‌دهد.

این لایحه‌ پیشنهادی در ماده 835 قانون آیین دادرسی مدنی بیان می‌کند که در حالی که دارایی‌های کریپتویی به خودی خود ارز نیستند، می‌توانند به عنوان دارایی مالی، برای مبادله یا پرداخت یا ابزار دسترسی به کالاها و خدمات یا سرمایه گذاری استفاده شوند.

تبلیغات جام جهانی قطر

این لایحه لزوماً بیت کوین یا سایر رمز ارزها را در کشور ارز قانونی نمی‌کند، بلکه رمز ارزها را به یک دارایی مالی قانونی برای سرمایه گذاری و استفاده‌های دیگر تبدیل می‌کند، همچنین در مورد اختیارات و محدودیت‌های جدیدی که دادگاه‌های برزیل پس از قبول رمزارز به عنوان یک دارایی مالی خواهند داشت، مانند مسدود کردن حساب‌های صرافی نیز بحث کرده است.

 

مترجم: سوگند عادل فهمیده

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×