» آرشیو اخبار » «بیت‌کوین» حمایت کلیدی خود را پس خواهد گرفت؟
بیت‌کوین

«بیت‌کوین» حمایت کلیدی خود را پس خواهد گرفت؟

25 خرداد 1401 6

به گزارش گروه ترجمه گذارنیوز و به نقل از کوین تلگراف، بیت‌کوین (BTC) پس از گشایش بازار بورس وال استریت در 14 ژوئن دچار افزایش قیمت شد. در همین حال، تحلیلگران امیدوارند که حمایت بلندمدت این ارز دیجیتال حفظ شود.

نمودار یک ساعته بیت‌کوین

تبلیغات جام جهانی قطر

امید به افزایش قیمت بعد از نشست FOMC

داده‌ها نشان می‌دهد که جفت ارز BTC/USD در زمان نگارش این مقاله بالای 22 هزار و 500 دلار در حال معامله است و امروز به سقف محلی 23 هزار و 300 دلار نیز رسید.

بیت‌کوین پس از نزدیک شدن به سطح 20 هزار و 800 دلار، شاهد یک افزایش شدید بود که با برگشت بازارهای بورس نیز همراه بود.

شرکت تحلیل بلاکچین متریال اندیکاتور (Material Indicators) خاطرنشان کرد که بیت‌کوین میانگین متحرک ساده 200 روزه (SMA200) را بازیابی کرده، یک شاخص مهم در بازارهای نزولی بیت‌کوین که در طول چرخه‌های قبلی به عنوان سطح حمایت عمل کرده است.

با این وجود، با نظر به اعلام آمار تورم در 15 ژوئن از سوی فدرال رزرو، این شرکت در توییتی اعلام کرد «هنوز زود است که بگوییم SMA200 به ایفای نقش به عنوان یک ناحیه حمایتی جذاب ادامه خواهد داد یا خیر».

Image

حساب معروف توییتر @tedtalksmacro در یکی از توییت‌های خود نوشت: «در حال حاضر بازار احتمال 96 درصد می‌دهد که فدرال رزرو چهارشنبه نرخ‌ها را 75 bps (bps معادل یک صدم یک درصد) افزایش دهد. بازار اخیراً روی 50 bps حساب باز کرده بود، اما انتشار نرخ تورم در هفته گذشته خلاف آن را ثابت کرد. (هفته گذشته این موقع 75 bps افزایش نرخ داشتیم؛ که احتمال وقوع آن 4 درصد بود)»

Image

او افزود: افزایش 50 واحدی نرخ‌ها به این معنی است که هم بازار سهام و هم بازار ارز دیجیتال «باید واقعاً رشد کنند»، در حالی که قرار بود این نوسانات شبیه یک «شایعه را بخر، خبر را بفروش» باشد.

Filbfilb، یکی از بنیانگذاران پلتفرم دیسنترالند (Decentrader)، در پست توییتر خود با این اظهارات موافقت کرد: «شاید کمی استراحت بدهند (فدرال رزرو).»

برای اولین بار پس از قیمت سه هزار و 600 دلار، معیار MVRV-Z به رنگ سبز در آمد: زمان خرید است

در همین حال، هیجان برای یک معیار درون‌زنجیره‌ای که برای اولین بار از مارس 2020 وارد ناحیه «خرید» شد، موج می‌زند.

معیار MVRV-Z که نمایانگر میزان انحراف استاندارد قیمت اسپات از قیمت واقعی (تحقق یافته) است، با کاهش قیمت بیت‌کوین به زیر 23400 دلار، به محدوده منفی خود بازگشت.

MVRV-Z از لحاظ تاریخی کف قیمت بیت‌کوین را نشان داده و خرید در ناحیه سبز آن با سود قابل توجهی همراه بوده است.

کوین تلگراف در مورد اهمیت قیمت تحقق یافته بیت‌کوین در اوایل هفته گزارش داده بود.

نمره MVRV-Z بیت‌کوین. منبع: Glassnode

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×