» آرشیو اخبار » تحلیل بازار 10 ارز دیجیتال برتر روز سه شنبه 24 خرداد
بازار رمز ارزها

تحلیل بازار 10 ارز دیجیتال برتر روز سه شنبه 24 خرداد

24 خرداد 1401 4

به گزارش گروه ترجمه گذارنیوز و به نقل از کوین تلگراف، بازارهای بورس امریکا در آغاز هفته مجدداً با ریزش مواجه شدند. شاخص S&P500 به پایین‌ترین سطح خود از اول سال میلادی رسید و در محدوده بازار نزولی قرار گرفت و بیش از 20 درصد از بالاترین رکورد خود در ماه ژانویه، سقوط کرد.

 

بازار ارز دیجیتال نیز در حال پیروی از بازار سهام است و فشار فروش به دلیل شایعه بحران نقدینگی پلتفرم وام‌دهی سلسیوس Celsius)) و احتمالاً معامله‌گرانی که معاملات خود را برای جلوگیری از لیکویید شدن بستند، تشدید شده است. این امر ارزش بازار ارز دیجیتال را به زیر 1 تریلیون دلار رساند.

تبلیغات جام جهانی قطر

عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال منبع: Coin360

این افت شدید برخی از تحلیلگران را به پیش‌بینی تارگت‌های بسیار نزولی سوق داده است. در حالی که هر چیزی در این بازار امکان پذیر است و به سختی می‌توان کف بازار را تشخیص داد، اما کاپیتولاسیون‌ها (فروش عمده) معمولا با تشکیل کف قیمت دنبال می‌شوند. معامله گران ممکن است لیست خرید خود را آماده کرده باشند و به انباشت در فازهای بعدی بازار پس از توقف افت قیمت فکر کنند.

سطوح مهمی که ممکن است روند نزولی بیت‌کوین (BTC) و آلت کوین‌های بزرگ را متوقف کند، کدام اند؟ بیایید نمودار 10 ارز دیجیتال برتر را مطالعه کنیم تا بدان پی ببریم.

 

BTC/USDT

بیت‌کوین در 11 ژوئن به زیر سطح حمایت نزدیک خود در 28,630 دلار رسید. این امر فشار فروش را تشدید کرد و خرس‌ها (فروشنده‌ها) قیمت را به زیر سطح حمایت حیاتی 26,700 دلار در 12 ژوئن رساندند. این نشان‌دهنده از سرگیری روند نزولی بود.

نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

خرس‌ها فشار فروش خود را در 13 ژوئن حفظ کردند و جفت ارز BTC/USDT را به پایین‌ترین سطح روزانه خود 22 هزار و 600 دلار رساندند. سقوط شدید چند روز گذشته، شاخص قدرت نسبی (RSI) را به ناحیه اشباع فروش رسانده است. این نشان می‌دهد که یک صعود موقتی یا تثبیت قیمت در چند روز آینده محتمل است.

هر حرکت صعودی احتمالاً با فروش در ناحیه بین 26700 تا 28630 دلار روبرو خواهد شد. اگر خرس‌ها این ناحیه را به ناحیه مقاومتی تبدیل کنند، نشان می‌دهد که تمایل بازار به فروش است. معامله گران سپس می‌توانند یک بار دیگر برای از سرگیری روند نزولی تلاش کنند. عبور قیمت به زیر 22600 دلار می‌تواند قیمت بیت‌کوین را به سطح روانی 20000 دلار برساند.

گاوها (خریداران) باید قیمت را به بالای 28630 دلار افزایش داده و آن را حفظ کنند تا نشان دهند که کنترل بازار را به دست گرفته‌اند.

 

ETH/USDT

اتر (ETH) در تاریخ 10 ژوئن به زیر سطح حمایت حیاتی 1700 دلار سقوط کرد که نشان می‌دهد خرس‌ها کنترل بازار این ارز دیجیتال را در دست دارند. این حاکی از آغاز مرحله بعدی روند نزولی بود.

نمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

فشار فروش در 11 ژوئن افزایش یافت و خرس‌ها قیمت را به زیر سطح حمایت قوی 1300 دلار رساندند. این نشان می‌دهد که معامله گران دچار ترسش شده‌اند و در حال فروش اترهای خود هستند.

فروش شدید در سه روز گذشته اندیکاتور RSI را به زیر 22 رساند. از لحاظ تاریخی، جفت ارز ETH/USDT زمانی که RSI به 21 سقوط می‌کند، یک صعود تسکین‌دهنده (صعود موقت) را آغاز می‌کند. این نشان می‌دهد که اتریوم می‌تواند تا سطح 1700 دلار صعود کند.

از طرف دیگر، اگر خرس‌ها فشار فروش خود را حفظ کنند، اتر می‌تواند تا حمایت روانی 1000 دلار کاهش یابد.

 

BNB/USDT

ناکامی گاوها در برگرداندن BNB به داخل الگوی مثلث باعث افزایش فروش در 11 ژوئن شد و در نتیجه قیمت تا حمایت قوی 211 دلار کاهش یافت.

نمودار روزانه BNB/USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت از 211 دلار به بالا برگردد، نشان‌دهنده انباشت در سطوح پایین‌تر است. سپس خریداران تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (289 دلار) برسانند. اگر آنها موفق شوند، جفت ارز BNB/USDT ممکن است برای چند روز در محدوده 211 تا 350 دلار باقی بماند.

برعکس، اگر خرس‌ها قیمت را به زیر 211 دلار کاهش دهند، این نشان از شروع مرحله بعدی روند نزولی خواهد بود. سطح روانی 200 دلار ممکن است یک حمایت جزئی اعمال کند، اما اگر این سطح از بین برود، حمایت بعدی می‌تواند روی 186 دلار باشد.

 

ADA/USDT

کاردانو (ADA) در تاریخ 10 ژوئن به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.56 دلار) رسید و تلاش گاوها برای افزایش قیمت به بالای این سطح در 11 ژوئن با فروش قوی در سطوح بالاتر مواجه شد.

نمودار روزانه ADA/USDT. منبع: TradingView

خرس‌ها قیمت را به ناحیه حمایتی قدرتمند بین 0.44 تا 0.40 دلار رسانده‌اند. گاوها احتمالاً با قدرت در این ناحیه اقدام به خرید می‌کنند، زیرا از دست رفتن این سطح می‌تواند نشان‌دهنده از سرگیری روند نزولی باشد. سپس جفت ارز ADA/USDT ممکن است روند نزولی خود را به سمت حمایت کلیدی بعدی در 0.30 دلار آغاز کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد، گاوها تلاش خواهند کرد قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA50) در 0.61 دلار افزایش دهند. اگر این اتفاق بیفتد، ADA ممکن است برای چند روز بین 0.74 دلار و 0.40 دلار تثبیت شود.

 

XRP/USDT

ریپل (XRP) در تاریخ 11 ژوئن زیر سطح حمایت 0.38 دلار بسته شد. این حرکت الگوی مثلث نزولی را تکمیل کرد و نشان داد که فروشندگان دست بالا را دارند.

نمودار روزانه XRP/USDT. منبع: TradingView

فشار فروش تشدید شد و خرس‌ها در 13 ژوئن قیمت را به زیر سطح حمایت حیاتی 0.33 دلار کشاندند. این نشان‌دهنده شروع مرحله بعدی روند نزولی است. فروشنده‌های کوتاه‌مدت ممکن است در قیمت تارگت الگو در 0.30 دلار اقدام به سیو سود کنند.

اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز XRP/USDT می‌تواند یک صعود موقتی را آغاز کند که ممکن است تا سطح 0.33 دلار و سپس 0.38 دلار افزایش یابد. از طرف دیگر، اگر خرس‌ها قیمت را به زیر 0.30 دلار کاهش دهند، این جفت ارز می‌تواند به حمایت قوی خود در 0.24 دلار سقوط کند.

 

SOL/USDT

سولانا (SOL) برای چند روز بین میانگین متحرک نمایی 20 روزه (40 دلار) و 35 دلار گیر کرده بود. این عدم قطعیت در تاریخ 11 ژوئن به نفع فروشنده‌ها تمام شد و خرس‌ها قیمت را به زیر سطح حمایت رساندند.

نمودار روزانه SOL/USDT. منبع: TradingView

این فشار فروش را تسریع کرد و خرس‌ها قیمت را به زیر سطح حمایت 30 دلار رساندند. حمایت بعدی در سمت پایین ابتدا 22 دلار و پس از آن 20 دلار است.

فروش شدید چند روز گذشته، RSI را وارد ناحیه اشباع فروش کرده است. این نشان می‌دهد که در کوتاه‌مدت، افزایش قیمت یا تثبیت قیمت محتمل است. گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای 35 دلار و میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند. اگر آنها موفق شوند، نشان می‌دهد که بریک‌داون breakdown)) فعلی احتمالاً یک تله خرسی بوده است.

 

DOGE/USDT

نوسانات رنج دوج‌کوین (DOGE) در تاریخ 10 ژوئن به نزول قیمت منتهی شد. خرس‌ها قیمت را در 11 ژوئن به کف 0.07 دلار رساندند که نشان‌دهنده از سرگیری روند نزولی است.

نمودار روزانه DOGE/USDT. منبع: TradingView

فروش شتاب بیشتری گرفت و خرس‌ها جفت ارز DOGE/USDT را به حمایت روانی 0.05 دلار رساندند. این سطح می‌تواند به عنوان یک حمایت کوتاه مدت عمل کند، همان‌طور که قرارگیری RSI در ناحیه اشباع فروش نشان می‌دهد که یک افزایش کوتاه مدت در راه است.

خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا روند صعودی را در سطح 0.07 دلار متوقف کنند. اگر قیمت از این مقاومت کاهش یابد، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا روند نزولی را از سر بگیرند و قیمت را به 0.04 دلار کاهش دهند. اولین نشانه حرکت صعودی، عبور قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.08 دلار) خواهد بود.

 

DOT/USDT

ناکامی گاوها در برگرداندن پولکادات (DOT) به داخل الگوی مثلث متقارن، منجر به افزایش فشار فروش در 10 ژوئن شد. این امر منجر به یک حرکت نزولی شد که قیمت را به زیر حمایت حیاتی 7.30 دلار رساند.

نمودار روزانه DOT/USDT. منبع: TradingView

گاوها در تلاش هستند تا قیمت را به بالای سطح 7.30 دلار برگردانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، نشان می‌دهد که شکست نزولی قیمت از سطح 7.30 دلار ممکن است یک تله خرسی بوده باشد. آنگاه جفت ارز DOT/USDT می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (9.17 دلار) افزایش یابد.

از طرف دیگر، اگر قیمت نتواند به بالای 7.30 دلار برسد، نشان می‌دهد که خرس‌ها این سطح را به مقاومت تبدیل کرده‌اند. این می‌تواند روند نزولی را از سر بگیرد که ایستگاه اول آن سطح روانی 5 دلار و ایستگاه دوم آن تارگت الگو در 4.23 دلار است.

 

LEO/USD

UNUS SED LEO (LEO) در چند هفته گذشته در یک کانال نزولی در حال معامله بوده است. خرس‌ها در نزدیکی سطح 5.60 دلار در حال اعمال فشار هستند، اما به سختی می‌توانند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (5.24 دلار) برسانند.

نمودار روزانه LEO/USD. منبع: TradingView

اگر قیمت از سطح فعلی افزایش پیدا کند و به بالای 5.60 دلار برسد، جفت ارز LEO/USD می‌تواند به‌تدریج به سمت مقاومت کانال خود حرکت کند. خرس‌ها احتمالاً از این سطح به طور تهاجمی دفاع می‌کنند.

اگر قیمت از خط مقاومت پایین بیاید، خرس‌ها تلاش خواهند کرد قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند. اگر این اتفاق بیفتد، LEO ممکن است به‌تدریج به سمت خط حمایت کانال کاهش پیدا کند. این حرکت نشان می‌دهد که این جفت ارز ممکن است حضور خود در کانال را برای مدتی دیگر تمدید کند.

حرکت جهت‌دار بعدی LEO می‌تواند پس از اینکه گاوها قیمت را به بالای خط مقاومت رساندند یا خرس‌ها قیمت را به زیر خط حمایت کشاندند، آغاز شود.

 

AVAX/USDT

نوسان رنج آواکس (AVAX) بین میانگین متحرک نمایی 20 روزه (24 دلار) و حمایت بحرانی 21 دلار در 11 ژوئن به نفع فروشنده‌ها خاتمه یافت. این نشان‌دهنده از سرگیری روند نزولی بود.

نمودار روزانه AVAX/USDT. منبع: TradingView

فشار فروش تشدید شد و قیمت در 12 ژوئن از حمایت 18 دلار عبور کرد. یک حمایت جزئی در 15 دلار وجود دارد، اما اگر این سطح سقوط کند، جفت ارز AVAX/USDT می‌تواند به حمایت قوی خود در 13 دلار سقوط کند.

 

اگرچه میانگین‌های متحرک نزولی نشان‌دهنده برتری فروشندگان است، اما قرارگیری RSI در ناحیه اشباع فروش می‌تواند منجر به افزایش موقتی تا سطح 21 دلار شود. گاوها باید قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند تا نشان دهند که خرس‌ها ممکن است برتری خود را از دست داده باشند.

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×