» آرشیو اخبار » دلایل رسیدن قیمت اتریوم به 950 دلار در یونی سواپ
اتریوم

دلایل رسیدن قیمت اتریوم به 950 دلار در یونی سواپ

24 خرداد 1401 5

به گزارش گروه ترجمه گذارنیوز و به نقل از نیوز بی‌تی‌سی، با ریزش حدود 20 درصدی ارزش اتریوم و رسیدن قیمت آن به محدوده یک هزار و 200 دلار، سرمایه گذاران منتظر سه رقمی شدن قیمت این رمز ارز هستند.

البته این اتفاق در صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ افتاد و اتریوم به زیر قیمت معمول خود در سایر صرافی‌ها یعنی 950 دلار رسید.

در دوره فروش شدید، قیمت اتریوم از یک هزار و 200 دلار تا 875 دلار در یونی سواپ افت کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

Image

نهنگ‌ها دست به فروش زده‌اند

یک نهنگ بیش از 65 هزار ETH را در ازای چندین استیبل کوین از جمله تتر (USDT)، یو اس دی کوین (USDC) و DAI فروخته است.

این فروش بزرگ، تاثیر زیادی بر قیمت اتریوم در سطح جهانی داشته است. طبق داده‌های «کوین گکو» امروز قیمت اتریوم تا یک هزار و 160 دلار رسید که به معنی افت 36 درصدی در هفت روز گذشته است.

در حال حاضر، مهم‌ترین سطح حمایتی اتریوم یک هزار دلار است و تحلیلگران منتظرند تا ببینند که اتریوم می‌تواند بالای این سطح باقی بماند یا خیر.

این ایجاد تفاوت قیمت بین صرافی یونی سواپ و سایر صرافی‌ها باعث بحث در مورد فروش بیش از حد ETH در توییتر شد.

شواهد نشان می‌دهد که نهنگ فروشنده، اتریوم‌های خود را برای تسویه بیش از 73 میلیون دلار بدهی در پلتفرم وام دهی دیفایOasis.app  فروخته است. در زمان فروش این نهنگ، قیمت نقدینگی اتریوم از یک هزار و 200 دلار به 875 دلار کاهش یافت. با این وجود، این یک سقوط ناگهانی در یونی سواپ بود و قیمت در این صرافی نیز همراه با بقیه بازار بهبود یافت.

چرا فروش ETH توسط این نهنگ مهم بود؟ این مبادلات در بازه‌هایی که بازار شرایط خوبی ندارد، می‌تواند خسارت بدی به قیمت رمز ارز وارد کند. به همین دلیل، هولدرهای بزرگ باید در فروش دارایی‌های خود در صرافی‌ها و پلتفرم‌های غیرمتمرکز محتاط باشند.

در حال حاضر نشانگرهای تکنیکال اتریوم مانند RSI، در سطح اشباع فروش قرار دارند. با وجود احتمال برگشت قیمت، بازار خرسی شدت بیشتری گرفته است که نشان می‌دهد اتریوم و سایر رمز ارزها برای مدتی شاهد افت بیشتری خواهند بود.

همچنین برگشت قیمت از سطح 950 دلار بسیار سریع بود که نشان می‌دهد تقاضا برای ETH بالاست، اما تحقیق دیگری از تریدر مشهور«پیتر برنت» اعلام می‌کند که تا چند هفته دیگر قیمت اتریوم به 650 دلار خواهد رسید.

 

مترجم: سوگند عادل فهمیده

منبع: newsbtc

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×