» آرشیو اخبار » SpaceX «دوج‌کوین» را برای پرداخت‌ هزینه کالاها پذیرفت

SpaceX «دوج‌کوین» را برای پرداخت‌ هزینه کالاها پذیرفت

8 خرداد 1401 7

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، تنها چهار ماه پس از آن‌که تِسلا، سازنده خودروهای برقی پذیرش دوج‌کوین را برای خرید کالا آغاز کرد، ایلان ماسک برنامه خود را برای تمدید گزینه پرداخت برای شرکت اکتشاف فضایی SpaceX خود را نیز اعلام کرد.

مدیرعامل SpaceX و تِسلا از سال 2019 حامی سرسخت اکوسیستم DOGE بوده و از آن زمان به‌طور علنی علاقه خود برای پذیرش پرداخت‌ با این میم‌کوین در شرکت‌های چند میلیارد دلاری خود را نشان داده است.

از لحاظ تاریخی، توییت‌های حاوی محتوای دوج‌کوین از جانب ماسک، تأثیر فوری و مثبتی بر قیمت‌های بازار این رمزارز داشته زیرا سرمایه‌گذاران سعی در استفاده از هیاهوی تبلیغاتی در راستا نقد کردن دارایی‌های‌ خود هستند. با این حال، افشاء‌گری اخیر درمورد برنامه SpaceX در راستا پذیرش DOGE برای پرداخت‌ کالاها، تأثیر قابل‌توجّهی بر قیمت توکن مذکور در میان بازار نزولی کریپتو نداشت.

تبلیغات جام جهانی قطر

علاوه بر این، داده‌های کوین تلگراف و TradingView نشان می‌دهند که DOGE بین 8 و 12 مِی بیش از 55% از ارزش خود را از دست داده و در زمان نگارش این مطلب در قیمت 0.08077 دلار معامله می‌شود.

در دسامبر 2021، پس از تأیید ایلان ماسک مبنی بر پذیرش دوج‌کوین توسط شرکت خودروسازی تِسلا برای خرید کالا، DOGE، 25% افزایش یافت. در همان زمان، این کارآفرین، اعتقاد خود درمورد این‌که دوج‌کوین، یک گزینه پرداخت روزانه بهتر درمقایسه با بیت‌کوین بوده را آشکار کرد.

اگر همه‌چیز طبق برنامه‌ریزی ثروت‌مندترین مرد جهان پیش برود، ماسک ممکن است درنهایت اجازه پرداخت DOGE برای اشتراک اِستارلینک را نیز بدهد.

میلیاردر مذکور، اخیراً هشداری عمومی نسبت به کلاه‌برداری‌های مداوم صادر کرد که در آن مشخص شده که مهاجمان از فنآوری deepfake برای جعل هویت وی و تبلیغ ویدئوهای ساختگیcrypto-shilling  استفاده می‌کنند.

ویدئوی جعلی ماسک که در ابتدا در توییتر به اشتراک گذاشته شد، یک پلت‌فرم ارز دیجیتال که دارای 30% بازدهی در سپرده‌های رمزارزی بوده را تبلیغ می‌کرد.

منبع:  cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×