» آرشیو اخبار » افت قیمت «بیت‌کوین» به زیر 29 هزار و 500 دلار
بیت‌کوین

افت قیمت «بیت‌کوین» به زیر 29 هزار و 500 دلار

20 خرداد 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بیت‌کوین (BTC) در تاریخ ده ژوئن پس از آن که انتشار آمار تورم آمریکا بازارها را قبل از بازگشایی وال‌استریت متلاطم کرد، به شدت افت کرد.

نمودار کندل یک ساعته بیت‌کوین (Bitstamp). منبع: TradingView

تبلیغات جام جهانی قطر

تریدر: بیت‌کوین در صورتی که نتواند سطح 29 هزار و 300 دلار را حفظ کند، ریزش خواهد کرد

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView کاهش ۶۰۰ دلاری بیت‌کوین را پس از انتشار آمار شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) آمریکا در ماه می نشان می‌دهد.

علیرغم امیدها به پایان یافتن بدترین دوره تورمی تاریخ آمریکا، شاخص CPI ماه مه به   1 درصد ماه به ماه و 8.6 درصد سال به سال رسید – بازگشت به سطوحی که از سال 1981 تاکنون مشاهده نشده بود. گفتنی است که برآوردها فقط حدود نیمی از این رقم را پیش‌بینی می‌کرد.

بیت‌کوین بلافاصله تحت تأثیر این آمار و ارقام قرار گرفت و به نظر می‌رسد که بازار نسبت به اثرکرد سیاست پولی انقباضی بانک مرکزی برای مهار تورم افسارگسیخته، تردید دارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، معامله گران سه افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره را از سوی فدرال رزرو ایالات متحده در ماه‌های ژوئن، ژوئیه و سپتامبر قیمت‌گذاری کردند.

در واکنش، معامله گران کنجکاو بودند تا ببینند در صورت تداوم این نوسانات، سطوح کلیدی در محدوده معاملاتی باریک فعلی بیت‌کوین کدام نواحی خواهد بود. از نظر مایکل ون ده پاپه (Michaël van de Poppe) تحلیلگر کوین تلگراف، سطح کلیدی حوالی 29 هزار و 300 دلار  است.

او پس از اعلام نرخ CPI به دنبال کنندگان توییتر خود گفت: «بیایید ببینیم بیت‌کوین در این سطح حمایتی چگونه واکنش نشان می‌دهد.

«اگر این سطح را از دست بدیم، بد خواهد شد.»

در همین حال، تحلیلگر معروف بازار WhalePanda، به سرمایه گذاران وحشت زده در خصوص تجدید نظر در اندوخته‌های بیت‌کوین خود به دلیل شرایط کلان اقتصادی هشدار داد.

او نوشت: «فروش بیت کوین‌هایتان به دلیل اینکه تورم بالاتر از حد انتظار است، یکی از احمقانه‌ترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید.»

در مقابل، روبل روسیه در همان روز 5 درصد افزایش یافت، زیرا بانک مرکزی این کشور مسیر مخالف فدرال رزرو را در پیش گرفت و نرخ بهره را به سطح قبل از شروع جنگ با اوکراین کاهش داد.

در همین حال، آنتونی پامپلیانو Anthony Pompliano))، یکی از بنیانگذاران شرکت مورگان کریک دیجیتال، سیاست پولی آمریکا در دوران اخیر را “غیراصولی ” توصیف کرد و تورم کنونی را یک “بحران ملی” خواند.

وی افزود: آخرین باری که تورم در آمریکا به این میزان بود، آنها به معنای واقعی کلمه متدولوژی CPI را تغییر دادند.

نمودار تورم امریکا.  منبع: بانک مرکزی

افزاش شاخص دلار آمریکا

در همین حال، یکی از دارایی‌هایی که اصلاً تحت تأثیر CPI قرار نگرفت، دلار آمریکا بود.

آخرین داده‌ها از شاخص دلار آمریکا (DPI)، که قدرت دلار آمریکا را در برابر سبدی از ارزهای مختلف اندازه‌گیری می‌کند، نشان می‌دهد که روند نزولی قبلی  به شدت معکوس شده و تورم تنها به شدت آن افزوده است.

نتیجه احتمالی این روند، افت بیشتر بیت‌کوین و دارایی‌های پر ریسک در آستانه بازگشایی بازار بورس آمریکا بود.

در زمان نگارش این مقاله، DXY در 103.9 قرار داشت که یک بار دیگر به بالاترین حد 20 سال اخیر در 105 نزدیک شد.

نمودار کندل یک روزه شاخص دلار آمریکا (CPI). منبع: TradingView

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×