» آرشیو اخبار » گذرنامه دو کوون باطل خواهد شد
کوون

گذرنامه دو کوون باطل خواهد شد

25 شهریور 1401 2

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، گزارش ها حاکی از آن است که مقامات کره جنوبی قصد دارند گذرنامه دو کوون (Do Kwon)، بنیانگذار ترا (Terra) و سایر کارمندان این شرکت را باطل کنند.

کارمندان ترا با عدالت روبرو می‌شوند

تلاش‌ها برای دستگیری دو کوون روز به روز بیشتر می‌شود.

دیروز گزارش شد که حکم بازداشت دو کوون و پنج نفر دیگر از توسعه‌دهندگان بلاکچین ترا و توکن‌های شکست خورده آن یعنی UST و LUNA صادر شده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

کوون

بر اساس گزارش یکی از خبرگزاری‌‌‌های داخلی کره جنوبی، وزارت امور خارجه این کشور اکنون در تلاش است تا گذرنامه کوون و پنج کارمند ترافُرم لبز (Terraform Labs) که نام آنها دیروز اعلام شد را باطل کند.

اکوسیستم ترا، مدیران اجرایی و احتمالاً کارمندان آن همگی توسط واحد جرایم مالی و اوراق بهادار دادستانی ناحیه جنوبی سئول تحت بازرسی هستند. وزارت امور خارجه بنا به درخواست دادستان به این پرونده ورود کرده است.

یکی از مقامات این وزارتخانه گفت: از میان ۶ قرار بازداشتی که صادر شده، به استثنای اتباع خارجی، برای ۵ نفر درخواست ابطال گذرنامه نیز به حوزه مربوطه ارائه شده است.

در گزارش امروز، از مو هان (Mo Han)، مدیر مالی ترافُرم لبز در کنار کوون به عنوان یکی اهداف مهم در این پرونده نام برده شده است.

به نظر می‌رسد تنها فردی که از حکم لغو گذرنامه مستثنی بوده، نیکلاس پلاتیاس (Nicholas Platias)، شهروندی یونانی و یکی از مؤسسین ترافُرم لبز است. مکان سکونت فعلی او نامشخص است.

کوون

مقصد بعدی، سنگاپور

گزارش‌ها حاکی از آن است که افراد مورد نظر از کره جنوبی به سنگاپور گریخته‌اند. با این حال، گذرنامه‌های کارکنان ترا تنها به مدت یک ماه معتبر خواهد بود. به این ترتیب، دادستان سنگاپور احتمالاً این افراد را تحت فشار قرار خواهد داد تا به کره جنوبی بازگردند و قبل از هرگونه اقدامی گذرنامه خود را تسلیم دولت کنند.

وزارت امور خارجه مستقیماً برای این افراد اخطار بازگشت ارسال خواهد کرد. در صورتی آنها این اخطارها را دریافت نکنند، نام آنها و جزئیات این اعلامیه به مدت دو هفته در سایت وزارتخانه منتشر خواهد شد.

سنگاپور هیچ معاهده استردادی با کره جنوبی ندارد و بنابراین از نظر قانونی موظف به تحویل افراد مورد نظر به مقامات کره نیست. مشخص نیست که دادستان‌های کره جنوبی در صورت عدم بازگشت این افراد چه اقداماتی را انجام خواهند داد.

اتفاقات اخیر نشان‌دهنده تلاش‌های عمومی در جهت مسئول دانستن مدیران ترا برای شکست این پروژه است. این پروژه بلاکچینی در ماه می (اردیبهشت) سقوط کرد و به واسطه آن قیمت توکن‌های مرتبط با این پروژه به سرعت کاهش یافت. تلاش‌ها برای احیای پروژه بدون توجه به این موضوع ادامه دارد.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: cryptobriefing

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×