» آرشیو اخبار » دادگاه حکم بازداشت تعدادی از مدیران ترا لبز را لغو کرد
دادگاه

دادگاه حکم بازداشت تعدادی از مدیران ترا لبز را لغو کرد

12 آذر 1401 6

قاضی دادگاه منطقه جنوبی سئول، حکم بازداشت شین هیون سونگ، بنیانگذار ترالبز (Terra) به همراه 3 سرمایه‌گذار و 4 توسعه دهنده دیگر این شبکه را لغو کرده است‌.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در گزارش روز سوم دسامبر (12 آذر) خود مدعی شد که هونگ جین پیو (Hong Jin-Pyo)، قاضی دادگاه منطقه جنوبی سئول، حکم بازداشت شین هیون سونگ (Shin Hyun-seong)، بنیانگذار ترالبز (Terra)، به همراه 3 سرمایه‌گذار و 4 توسعه دهنده دیگر این شبکه را لغو کرده است.

دادگاه شین

حکم جدید دادگاه

بر اساس این گزارش، قاضی معتقد است ریسک این که شین یا سایر شرکای ترا شواهد مربوط به پرونده علیه این شرکت را از بین ببرند بسیار کم است، به همین سبب ضمانت‌هایی را که دادستان‌های دادگاه ناحیه جنوبی سئول روز 29 نوامبر (8 آذر) صادر کرده بودند را رد کرد. در ادامه این گزارش آمده است که بعید است دو کوان، یکی از بنیان‌گذاران اصلی ترا، که به دلیل نقش مهم خود در فروپاشی شرکت با پیگرد قانونی در کره جنوبی مواجه است، به کشور بازگردد.

تبلیغات جام جهانی قطر

یکی از سخنگویان ترا در گفتگویی اختصاصی با کوین‌تلگراف گفت: «حکم روز 3 دسامبر (12 آذر) دادگاه منطقه جنوبی سئول مبنی بر رد درخواست حکم بازداشت کارکنان سابق ترا لبز که توسط دادستان‌های کره جنوبی صادر شده بود، بار دیگر ماهیت پوچ و بی‌اساس ادعای دادستان‌ها را نشان داد.»

گفتنی است که پیش از این نیز مقامات در کره جنوبی، یو مو (Yoo Mo)، مدیر تجاری ترا لبز را در ماه اکتبر (مهر) دستگیر کرده بودند، اما قاضی هونگ این حکم دادگاه را نیز به همین روش، ظرف 48 ساعت رد کرد و گفت که درک “ضرورت و اهمیت” دستگیری او برای من دشوار است. در همین حال، شخص دو کوان همچنان تحت تعقیب قانون‌گذاران و رگولاتورهای کره قرار دارد و نام او به فهرست اعلامیه قرمز اینترپل اضافه شده و پاسپورت کره جنوبی آن برای سفرهای بین‌المللی اعتبار خود را از دست داده است.

با وجود اینکه بسیاری از کاربران و فعالات بازار رمزارزها مستقیماً او را مسبب از دست دادن سرمایه خود و رویدادهای پیرامون آن در بازار نزولی کنونی می‌دانند، دو کوان پس از فروپاشی ترا، به فعالیت خود در رسانه‌های اجتماعی ادامه داده است. در ماه سپتامبر (شهریور)، وی مدعی شد که “هیچ تلاشی برای پنهان شدن” از دید مقامات انجام نمی‌دهد. پس از آن نیز، با مدیر بدنام یک صندوق تامینی و رئیس داروسازی مارتین شکرلی (Martin Shkreli) در پادکست توییچ (Twitch) در مورد سقوط اِف‌تی‌ایکس (FTX) و احتمال حبس ابد صحبت کرد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×