» آرشیو اخبار » FBI در پی اطلاعات کیف پول بیت کوین مهاجمان باج افزار
باج افزار

FBI در پی اطلاعات کیف پول بیت کوین مهاجمان باج افزار

17 شهریور 1401 2

به گزارش تیم ترجمه گذارنیوز، سازمان اف‌بی‌آی (FBI) به همراه دوآژانس فدرال دیگر یعنی CISA و MS-ISAC از شهروندان ایالات متحده آمریکا درخواست کردند تا در ردیابی محل اختفای گروه هکرهای باج افزار به آن‌ها کمک کنند.

سه آژانس فدرال در ایالات متحده (دفتر تحقیقات فدرال، آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت و مرکز چند ایالتی به اشتراک‌گذاری و تجزیه و تحلیل اطلاعات) به صورت مشترک، برای به دست آوردن اطلاعات به منظور مهار حملات باج افزاری یک فراخوان را منتشر کردند.

فراخوان مشترک امنیت سایبری به عنوان بخشی از کمپین استاپ رنزامور #StopRansomware، به شهروندان درباره وایس سوسایتی (Vice Sosiety) هشدار داد، برنامه‌ای از نوع باج افزار که داده ها را رمزگذاری کرده و برای رمزگشایی تقاضای باج می‌کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

این سه سازمان افزایش حملات باج افزاری که عمدتا با هدف قرار دادن موسسات آموزشی طرح‌ریزی شده را پیش بینی کرده و می‌افزایند «مناطق آموزشی با قابلیت‌های امنیت سایبری و منابع محدود، آسیب‌پذیرترین مناطق در برابر این حملات هستند».

شهروندان آمریکا در معرض حملات باج افزار هکرها

باج افزار
جستجوی هکرهای مسئول حملات باج افزار

در حالی که اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با باج افزار حیاتی است، FBI از شهروندان ایالات متحده آمریکا خواست تا در به دست آوردن اطلاعات مفید برای ردیابی محل اختفای هکرها به آن‌ها کمک کنند. برخی از اطلاعات کلیدی مورد نیاز FBI، شامل اطلاعات کیف پول بیت کوین، یادداشت‌های باج و آدرس آی‌پی مرتبط با مهاجمان است.

مقامات با استفاده از آدرس‌های کیف پول می‌توانند تراکنش‌های غیرقانونی انجام شده روی بلاکچین بیت کوین را بدون نگرانی برگردانند. اگرچه بیت کوین تراکنش‌های برون مرزی را بدون هیچ اصطکاکی امکان‌پذیر کرده است، بیشتر مهاجمان ترجیح می‌دهند از ارزهای فیات برای تامین مالی فعالیت‌های غیرقانونی خود استفاده کنند. همچنین مشخص شده که در سال ۲۰۲۱، تنها ۰.۱۵ درصد از فعالیت‌های انجام شده بر روی بلاکچین به جرم و جنایت مربوط بوده و این مقدار هر سال در حال کاهش است.

علاوه بر این، این سه آژانس فدرال، شهروندان آمریکا را از پرداخت باج منع می‌کنند «زیرا پرداخت تضمین نمی‌کند که اطلاعات قربانی رمزگشایی خواهند شد». افرادی که تحت تاثیر حملات باج افزار قرار می‌گیرند می‌توانند با مراجعه به دفتر محلی FBI یا از طریق کانال‌های رسمی ارتباطی، جزئیات را گزارش دهند.

سازمان خدمات دادستان عمومی هلند، اخیرا کیف پول‌های رمزارز مرتبط با حمله باج افزاری به دانشگاه ماستریخت (Maastricht) هلند را ردیابی کرده است.

در سال ۲۰۱۹، یک هک باج افزار، تمام دارایی‌های این دانشگاه از جمله داده‌های تحقیقاتی، ایمیل‌ها و منابع کتابخانه را مسدود کرد. دانشگاه ماستریخت بعدا موافقت کرد که تقاضای هکر برای پرداخت ۲۰۰ هزار یورو به صورت بیت کوین (که اکنون معادل ۵۰۰ هزار یورو ارزش دارد) را بپردازد.

مترجم: فاطمه غفاری

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×