» آرشیو اخبار » کمک ۱۷۲میلیارد دلاری تراس به مردم انگلیس برای حل مشکل قبوض انرژی

کمک ۱۷۲میلیارد دلاری تراس به مردم انگلیس برای حل مشکل قبوض انرژی

17 شهریور 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذار‌نیوز،لیز تراس، رهبر جدید بریتانیا، روز پنجشنبه اعلام کرد برای کم کردن شوک اقتصادی جنگ در اوکراین که می‌تواند حدود 150 میلیارد پوند (172 میلیارد دلار) هزینه برای بریتانیا داشته باشد، افزایش قبوض انرژی مصرف‌کنندگان را برای مدت دو سال محدود کرد.

در حالی که بریتانیا با یک رکود طولانی مدت مواجه است که نتیجه آن تقریباً چهار برابر شدن قبوض انرژی خانوارها خواهد بود با این حال تراس ( که روز سه شنبه به نخست وزیری منصوب شد ) در یک اقدام فوری و جسورانه اعلام کرد برای محافظت از مصرف کنندگان و مشاغل ضمانت سقف پرداخت اعمال میکنیم.

وی گفت :ما در زمستان امسال و زمستان آینده از مصرف کنندگان حمایت می کنیم و با ریشه های گرانی ها مقابله می کنیم تا دیگر در موقعیت قبلی نباشیم.” این لحظه ای است که باید جسور باشیم، ما با یک بحران جهانی انرژی روبرو هستیم و هیچ گزینه بدون هزینه ای وجود ندارد.

تبلیغات جام جهانی قطر

بر اساس این طرح، تراس گفت که میانگین قبوض انرژی خانوارها حدود 2500 پوند در سال به مدت دو سال باقی خواهد ماند و از جهش پیش بینی شده 80 درصدی که در ماه اکتبر قرار بود اجرا شود و تهدید مالی برای میلیون ها خانوار و کسب و کار بود، جلوگیری می کند.

با توجه به اینکه قیمت گاز عمده فروشی به شدت در نوسان است، تراس قیمتی را مشخص نکرده است.
دویچه بانک تخمین زده است که جبران قیمت انرژی و کاهش مالیات که او وعده داده است می تواند 179 میلیارد پوند یا حدود نیمی از هزینه ای که بریتانیا برای همه گیری کووید-19 هزینه کرده است، هزینه داشته باشد.

کاهش قیمت پوند

هزینه های این طرح که از طریق استقراض دولت تامین می شود،بازارهای مالی را متزلزل کرده است.
پوند در برابر دلار روز چهارشنبه به سطحی رسید که آخرین بار در سال 1985 بود.

هزینه کامل این طرح توسط «کواسی کوارتنگ» وزیر دارایی جدید در اواخر این ماه ارائه خواهد شد.

وی افزود: خزانه داری یک طرح مشترک با بانک انگلستان را برای رسیدگی به نیازهای نقدینگی فوق العاده ای که شرکت های انرژی با آن مواجه هستند به ارزش 40 میلیارد پوند اعلام خواهد کرد.

سخنان او نشان دهنده یک چرخش بزرگ از سوی رهبری بود که در طول مبارزات انتخاباتی خود برای جانشینی بوریس جانسون،این طرح را رد کرده بود، اما اکنون مجبور است برای جلوگیری از فرو رفتن خانواده‌ها در فقر و همچنین نابودی مشاغل، این طرح را اجرا کند.

همراه با حمایت از قبوض خانواده ها ، تراس اعلام کرد بیش از 100 مجوز جدید اکتشاف نفت و گاز در دریای شمال را امضا خواهد کرد.

افزایش قیمت انرژی در اروپا

قیمت انرژی اروپا با خروج جهان از قرنطینه ناشی از COVID-19 شروع به افزایش کرد و سپس در فوریه پس از حمله روسیه به اوکراین بیش از پیش افزایش یافت.

میانگین قیمت‌ها برای خانوارهای بریتانیایی قبل از سقف تعیین شده‌، در آوریل با 54 درصد افزایش به 1971 پوند رسیده بود و در ماه اکتبر با جهش 80 درصدی به 3549 پوند می رسید.

وحالا با سقف جدید 2500 پوندی و در نظر گرفتن اعتبار 400 پوندی اعلام شده روی صورت حساب ها و حذف مالیات، میانگین صورت حساب ها در سطح معمولی باقی بماند.

دولت انتظار دارد این اقدام تورم را تا 5 درصد کاهش دهد. تورم قیمت مصرف کننده در بریتانیا در ژوئیه به 10.1 درصد افزایش یافت که بالاترین رقم از فوریه 1982 بود و پیش بینی می شود در اکتبر به 13 درصد افزایش یابد.

در حالی که سقف جدید ضربه به میلیون‌ها خانوار را کاهش می‌دهد، اما همچنان تهدیدی برای آنهایی است که درآمد محدودی دارند.
یک نظرسنجی دفتر آمار ملی که در سپتامبر منتشر شد نشان داد که بیش از چهار نفر از هر 10 بزرگسال قبلاً پرداخت قبوض انرژی را بسیار یا تا حدودی دشوار می دانستند.

وی افزود: از کسب‌وکارها نیز در بحث انرژی حمایت می‌شود، اما جزئیات کاملی از طرح عنوان نشد و باید به‌طور منظم‌تر بررسی شود، در تاریخ بعدی مشخص و اعلام خواهد شد.

اقتصاددانان بر این باورند که این طرح احتمالاً بیش از 100 میلیارد پوند به استقراض بریتانیا اضافه خواهد کرد و فشار بیشتری را بر امور مالی عمومی وارد می‌کند، زیرا بحران انرژی احتمالاً تا زمستان آینده ادامه خواهد داشت.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×