» آرشیو اخبار » پلتفرم تجارت رمزارزی PGI به اتهام کلاهبرداری منحل شد

پلتفرم تجارت رمزارزی PGI به اتهام کلاهبرداری منحل شد

7 آبان 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، دادگاه عالی بریتانیا شرکت تجارت ارزهای دیجیتال پی‌جی‌آی گلوبال (PGI Global) را به اتهام کلاهبرداری تعطیل کرد. ظاهراً این شرکت به سرمایه‌گذاران وعده داده بود که در صورت خرید ‌های دیجیتال از طریق این پلتفرم، تا 200 درصد سود دریافت می‌کنند، اما این وعده هرگز عملی نشد و سرمایه‌گذاران هرگز چنین سودی دریافت نکردند.

کلاهبرداری پی جی ای

تازه‌ترین کلاهبرداری رمزارزی در بریتانیا

بر اساس یک بیانیه رسمی مطبوعاتی، مقامات نظارتی بریتانیا در ماه گذشته فعالیت‌های مشکوک پلتفرم معاملاتی پی‌جی‌آی گلوبال (PGI Global) را ردیابی کرده و پس از تائید اینکه این شرکت بیش از 700 هزار دلار از کاربرانش دزدیده است، آن را تعطیل کردند.

تبلیغات جام جهانی قطر

دادگاه عالی بریتانیا مدعی شده است که پی‌جی‌آی گلوبال (PGI Global) با ادعاهای دروغین موجب فریب مردم شده است. بسیاری از قربانیان این طرح، بدون اینکه سود وعده داده شده را دریافت نمایند، حتی نتوانستند سپرده‌های اولیه خود را برداشت کنند.

براساس تحقیقات انجام‌شده، مدیران این پلتفرم تقریباً 225 هزار دلار از دارایی‌های سرقت شده را به حساب‌های شخصی ارسال کرده و بیش از 11 هزار و 500 دلار را برای خرید اقلام لوکس صرف کرده‌اند.

گفتنی است که پی‌جی‌آی گلوبال (PGI Global) زیرمجموعه‌ای از شرکت تجارت بین الملل پرتورین گروپ (Pretorian Group) است که وزارت دادگستری ایالات متحده آن را به ارتکاب جرایم مالی مظنون کرده است. رامیل ونتورا پالافوکس (Ramil Ventura Palafox)، مدیر عامل این شرکت، تاکنون با جریان تحقیقات دادگاه عالی همکاری نکرده است.

استدلال مقامات قضایی بریتانیا اکنون بر این است که تعطیل کردن این نهاد “به نفع عموم” خواهد بود. مارک جورج (Mark George) بازپرس ارشد سرویس ورشکستگی، اطمینان داد که نهادهای اجرای قانون این کشور، هر شرکت دیگری را که به تعهدات خود عمل نکند و شفافیت لازم را در کارهای خود نداشته باشد، شدیداً مجازات خواهد کرد.

وی افزود: «این پرونده نشان می‌دهد که در مواردی که نگرانی‌های منطقی در مورد رویه‌های تجاری یک شرکت وجود دارد، دادگاه نسبت به هرگونه عدم همکاری با جریان تحقیقات قانونی نگاه حساسی داشته و آن شرکت را به نفع عموم منحل می‌کند.»

نمونه دیگری از کلاهبرداری در انگلستان

یک شهروند بریتانیایی که نخواست نام خود را فاش کند، در ماه ژانویه (دی 1400) اعلام کرد که در یک برنامه دوستیابی، بعد از آشنایی با زنی به نام جیا (Jia) که خود را به عنوان یک سرمایه‌گذار موفق ارزهای دیجیتال معرفی کرده بود، حدود 200 هزار دلار از دست داده است.

مرد وقتی دید تمام موجودی خود را از دست‌داده، متوجه شد که قربانی یک کلاهبرداری رمزارزی شده است. از طرف دیگر جیا به استرالیا فرار کرد و تلاش‍های مرد برای بازگرداندن سرمایه‌اش بی‌نتیجه ماند. او اعتراف کرد که حمایت مادرش او را از خودکشی نجات داده است.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cryptopotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×