» آرشیو اخبار » کره جنوبی متعهد به انجام تحقیقات درباره حادثه هالووین شد
کره جنوبی متعهد به انجام تحقیقات درباره حادثه هالووین شد

کره جنوبی متعهد به انجام تحقیقات درباره حادثه هالووین شد

9 آبان 1401 2

نخست‌وزیر کره جنوبی متعهد شد تا درباره حادثه مرگبار هالووین تحقیقات انجام دهد.

«هان داک سو» نخست‌وزیر کره جنوبی، متعهد شد که تحقیقات کاملی درباره حادثه مرگبار هالووین آخر هفته در این کشور انجام دهد که بیش از ۱۵۰ کشته در در سئول برجا گذاشت.

به گزارش گذارنیوز، به نقل از اسکای نیوز، طبق آخرین آماری که صبح امروز (دوشنبه) اعلام شد تاکنون ۱۵۴ نفر در این حادثه جان باختند و ۱۴۹ نفر دیگر مجروح شدند که ۳۳ نفر از آن‌ها در وضعیت وخیمی هستند.

در حال حاضر مدارس، مهدکودک‌ها و دیگر مراکز آموزشی تمامی برنامه‌های خود برای برگزاری هالووین را لغو کرده‌اند.

تبلیغات جام جهانی قطر

روز شنبه هفته جاری منابع خبری اعلام کردند که در ازدحام جمعیت در منطقه مرکزی سئول، پایتخت کره جنوبی که محل برگزاری جشن هالووین بود حادثه‌ای مرگبار اتفاق افتاد که افراد بسیاری در آن کشته شدند و تا آن زمان ۱۹ نفر از این قربانیان از اتباع سایر کشور‌ها بودند.

شاهدان عینی هم گزارش دادند که این حادثه حدود ساعت ۱۰ شب به وقت محلی و زمانی اتفاق افتاد که تعداد زیادی از مردم در یک کوچه باریک در خیابان Itaewon در نزدیکی هتل همیلتون تجمع کرده بودند.

پس از آن مسئول آتش نشانی سئول اعلام کرد از مجموع کشته شدگان در حادثه مراسم هالووین، ۱۹ تبعه خارجی از روسیه، ایران، ازبکستان، چین و نروژ بوده‌اند. سفارت ایران در سئول نیز جان باختن ۵ نفر از هموطنان ایرانی را تایید کرد.

«یون سوک یول»، رئیس‌جمهور کره جنوبی، روز یکشنبه، با انتشار بیانیه‌ای عزای عمومی اعلام کرد.

منبع: باشگاه

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×