» آرشیو اخبار » کاهش نرخ بیکاری انگلستان در پی کمبود نیروی کار

کاهش نرخ بیکاری انگلستان در پی کمبود نیروی کار

22 شهریور 1401 4

بیکاری در بریتانیا به پایین ترین حد خود از سال 1974 رسیده است، اما رونق مشاغل رو به افول است.

به گزارش واحد ترجمه گذار‌نیوز،بیکاری در بریتانیا به پایین ترین حد خود از سال 1974 رسیده است، اما رونق مشاغل رو به افول است.
نرخ بیکاری در بریتانیا به پایین‌ترین حد خود از سال 1974 رسید، اما این کاهش بیشتر به دلیل کاهش تعداد نیروی کار بود. نشانه‌های دیگری نیز وجود داشت که رونق مشاغل در این کشور رو به پایان است و به مشکلات ناشی از تورم بانک مرکزی انگلیس افزوده است. اداره ملی آمار اعلام کرد که نرخ بیکاری در سه ماه منتهی به جولای به 3.6 درصد کاهش یافته است. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند که این رقم در 3.8 درصد باقی بماند.
با این حال، این سقوط برای اقتصاد بریتانیا که در معرض خطر رکود است نشانه سلامت نبود. تعداد افراد شاغل 40000 نفر افزایش یافت که کمتر از یک سوم افزایش پیش بینی شده در نظرسنجی رویترز است. جک کندی،

اقتصاددان بریتانیایی در سایت جهانی کار Indeed، گفت: «ما اکنون در حال مشاهده نشانه‌هایی از کاهش شتاب بازار کار هستیم.

نرخ عدم فعالیت اقتصادی – اندازه گیری سهم جمعیتی که شاغل یا به دنبال کار نیستند – با 0.4 درصد افزایش در یک دوره سه ماهه به 21.7 درصد رسید که بالاترین میزان از سه ماه منتهی به ژانویه 2017 است.ONS گفت که این افزایش به دلیل بالا رفتن آمار افراد طبقه بندی شده به عنوان بیماران طولانی مدت و کاهش تعداد دانشجویان تمام وقتی است که نسبت به زمان عادی سال به دنبال شغل هستند. در همین زمان، رشد دستمزدها بیش از حد انتظار افزایش یافت که نشان دهنده کمبود نامزدهای شغلی است، اگرچه همچنان از تورمی که انتظار می‌رود به 10.2 درصد برسد، بسیار عقب است.BoE نگران است که انقباض در بازار کار منجر به افزایش فشارهای قیمتی اخیر شود. بانک مرکزی بریتانیا در ماه گذشته بیشترین افزایش نرخ بهره را از سال 1995 انجام داد و انتظار می رود در 22 سپتامبر نیز بار دیگر آن را افزایش دهد.

تبلیغات جام جهانی قطر

فشار قیمت در ارقام ONS که روز سه شنبه منتشر شد، نشانه دیگری از فشار قیمت در بازار کار بود.

دستمزدها بدون پاداش 5.2 درصد افزایش یافت، یعنی بالاترین نرخ از سه ماه منتهی به اوت 2021. با احتساب پاداش، دستمزدها 5.5 درصد افزایش یافت. بازار کار بریتانیا انتظارات از افزایش بیکاری در طول بحران کرونا را که با کمک یک برنامه 70 میلیارد پوندی (82 میلیارد دلاری) حمایت از مشاغل دولتی انجام شد، نادیده گرفت. اما اخیراً نشانه هایی وجود دارد که رونق مشاغل در حال از دست دادن بخشی از شتاب خود است.

کاهش مشاغل خانگی

علاوه بر افزایش ضعیف‌تر از حد انتظار اشتغال، تعداد مشاغل خالی در دوره ژوئن تا آگوست با 34000 واحد، بیشترین کاهش را در دو سال اخیر داشته است، اگرچه از نظر تاریخی در 1.266 میلیون نفر باقی مانده است. جیمز اسمیت، اقتصاددان در ING، گفت که افزایش قیمت انرژی ممکن است شرکت ها را مجبور به کاهش بیشتر کارکنان کند.
اسمیت گفت: ما انتظار داریم در چند ماه آینده تأثیر قابل توجهی بر بازار کار داشته باشیم، اما تعهد تازه اعلام شده دولت برای محدود کردن قبوض انرژی شرکت ها و همچنین خانوارها باید به جلوگیری از افزایش شدید بیکاری در این زمستان کمک کند.
نخست وزیر جدید لیز تراس هفته گذشته محدودیتی برای افزایش قیمت انرژی اعلام کرد.

منبع:رویترز

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×