» اسلایدر ویژه » پیش بینی و تحلیل قیمت نفت خام – 19 آبان 1401
نفت خام

پیش بینی و تحلیل قیمت نفت خام – 19 آبان 1401

19 آبان 1401 5

نفت خام وست تگزاس در جلسه معاملاتی روز چهارشنبه دوباره منفی شد، زیرا در حال حاضر به میانگین متحرک نمایی 50 روزه وابسته هستیم. بازارهای نفت خام برنت نیز به سمت متحرک نمایی متحرک 50 روزه خود عقب نشینی کرده اند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازارهای نفت خام به سختی تحت حمایت کوتاه مدت قرار دارند، اما در این مرحله من فکر می کنم به احتمال زیاد شاهد نوسانات بیشتر خواهیم بود.

تجزیه و تحلیل تکنیکال نفت خام «وست تگزاس اینترمدیت» (WTI)

بازار نفت خام وست تگزاس در جلسه معاملاتی روز چهارشنبه دوباره منفی شد، زیرا در حال حاضر به میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) وابسته هستیم. EMA 50 روزه شاخصی است که بسیاری از مردم به آن توجه زیادی می کنند، بنابراین فکر می کنم ما در اینجا شاهد تنش اندکی در بازار خواهیم بود. اگر به زیر این منطقه سقوط کنیم، امکان حرکت به سطح 85 دلار وجود دارد. از سوی دیگر، اگر ما بچرخیم و بالای کندل را برای جلسه معاملاتی روز چهارشنبه برداریم، متحرک نمایی 200 روزه می تواند نزدیک به سطح 91 دلار قرار گیرد.

نفت خام
تحلیل تکنیکال نفت خام برنت

بازارهای نفت خام برنت نیز به سمت متحرک نمایی متحرک 50 روزه (EMA 50) خود عقب نشینی کرده اند، موضوعی که باید کاملا به آن توجه داشته باشید. در نهایت، من فکر می کنم این وضعیتی است که در آن شاهد خریدارانی در همین محدوده ها خواهیم بود. به این ترتیب، من ایده نگاه کردن به سطح 100 دلار را به عنوان یک هدف بالقوه دوست دارم. اگر برای معاملات بعدی به زیر کندل استیک برسیم، ممکن است قیمت ها تا سطح 92.50 دلار پایین بیاید.
در زیر آن، با سطح 90 دلار مواجه هستیم. بنابراین فکر می‌کنم به طور کلی به تثبیت ادامه می‌دهیم. البته منطقی است که در برخی رنج های قیمتی اندکی مکث داشته باشیم، زیرا آمار «شاخص قیمت مصرف کننده» (CPI) تأثیر عمده‌ای بر میزان تقاضا خواهد داشت.

تبلیغات جام جهانی قطر

پیش بینی قیمت نفت خام

مؤسسه نفت آمریکا (API) اواخر روز سه‌شنبه از افزایش تولید نفت خام به میزان 5.618 میلیون بشکه برای پایان هفته 4 نوامبر خبر داد. معامله‌گران پیش‌بینی کردند که احتمالا تولید 1.4 میلیون بشکه افزایش یابد.

طبق آمارهای ارائه شده توسط موسسه نفت آمریکا، ذخایر نفت خام ایالات متحده در سال جاری تاکنون تقریباً 31 میلیون بشکه افزایش یافته است، در حالی که ذخایر استراتژیک نفت ایالات متحده (SPR) بیش از شش برابر این رقم کاهش یافته و به 197 میلیون بشکه رسیده است.

وب سایت «اویل پرایس» (Oilprice.com) گزارش داد که افزایش ذخایر نفت خام تا حدی به دلیل ورود 3.6 میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا به بازار توسط وزارت انرژی در هفته منتهی به 4 نوامبر بوده است. در یک گزارش دیگر، مؤسسه نفت آمریکا (API) افزایش ذخایر بنزین به 2.553 میلیون بشکه برای هفته منتهی به 4 نوامبر را گزارش کرد، در حالی که هفته قبل این میزان 2.64 میلیون بشکه بود.

ذخایر فرآورده های تقطیری در این هفته به 1.773 میلیون بشکه رسید که در مقایسه با 865000 بشکه افزایش هفته گذشته کاهش یافته است.

پیش بینی نفت خام

گزارش مشاهده کووید در چین

هفته گذشته، دلالان نفت خام به شدت بر روی احتمال کاهش محدودیت‌های کووید توسط چین مانور دادند، اما از زمانی که موارد ابتلا به کووید در گوانگژو و سایر شهرهای چین افزایش یافته، ممکن است برای گزارش احتمال برداشتن محدودیت ها زود بوده باشد. این اخبار باعث ایجاد عدم اطمینان شده و می تواند با اختلال در تقاضا بر قیمت ها فشار بیاورد.
معامله گران اکنون در حال آماده شدن برای گزارش موجودی هفتگی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) هستند که قرار است در ساعت 15:30 به وقت گرینویچ منتشر شود. انتظار می رود که این گزارش تولید نفت خام 300000 بشکه ای را نشان دهد.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) به دلیل افزایش عرضه و کاهش احتمالی تقاضا تحت فشار است. با این حال، هر دو رویداد عوامل کوتاه مدت هستند. انتظار می‌رود در درازمدت، کاهش تولید اوپک پلاس و تحریم نفت روسیه، به تدریج بر قیمت ها اثر بگذارد. بنابراین در حالی که قیمت‌ها در کوتاه‌مدت کاهشی هستند، خریداران احتمالاً در زمان مقتضی وارد بازار خواهند شد.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع : fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×