» آرشیو اخبار » فاصله بازی های وب۳ تا پذیرش عمومی از سوی کاربران
بازی های وب۳

فاصله بازی های وب۳ تا پذیرش عمومی از سوی کاربران

14 مهر 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، شرکت کودا لبز (Coda Labs) از ۶ هزار و ۹۲۱ نفر ساکن ۵ کشور مختلف نظرسنجی کرد تا ببیند میزان پذیرش رمزارزها، توکن‌های غیرمثلی (NFTs) و بازی های وب۳ چقدر است.

نظرسنجی جدید کودا لبز، یک شرکت ارائه دهنده سرگرمی‌های مبتنی بر بلاکچین، نشان داد که علی‌رغم سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی که برای بازی های وب ۳ انجام می‌گیرد، گیمرهای سنتی هنوز با رمزارزها و توکن‌های غیرمثلی (NFTs) آشنا نشده‌اند و علاقه چندانی به بازی های وب۳ ندارند.

طبق این نظرسنجی، گیمرها، دلیل دوری جستن از بازی های وب۳ را وجود موانع کاربردی دانستند. اکثر این گیمرها عنوان کردند که با نحوه کار این بازی ها آشنا نیستند و کیف پول بلاکچین ندارند.

تبلیغات جام جهانی قطر
بازی های وب۳
بازی های وب۳

با توجه به داده‌های به دست آمده، تنها ۱۲ درصد از گیمرهای غیرکریپتو، بازی های وب۳ را امتحان کرده‌اند. این در حالی است که فقط ۱۵ درصد از افراد ناآشنا با این حوزه، علاقه خود به امتحان آن در آینده را نشان داده‌اند.

با نگاه به نتایج نظرسنجی متوجه می‌شویم که بزرگ‌ترین ویژگی شناخته شده بازی های وب۳ در بین مردم، بازی برای کسب درآمد و دریافت رمزارز به ازای بازی است.

وقتی این دو فاکتور در کنار هم مورد توجه قرار می‌گیرند، گفته‌های اخیر بازیگران این صنعت مبنی بر اینکه «گیمرها بیشتر به «بازی های سرگرم کننده» علاقه دارند تا به توکنامیک مربوط به بازی های وب ۳» اثبات بیشتری پیدا می‌کنند.

 

گیمرها

گیمرهای غیرکریپتو

گیمرهای کریپتو
درباره نحوه کار بازی ها مطمئن نیستم

۴۱ درصد

رمزارز یا کیف پول بلاکچین ندارم

۳۶ درصد

احتمال کلاهبرداری بودن بازی ها

۳۳ درصد

۳۶ درصد

۴۱ درصد

هزینه زیاد شروع بازی

۲۹ درصد

۳۲ درصد

ریسک بالا

۲۶ درصد

۳۲ درصد

براساس داده‌های نظرسنجی، افرادی که بازی های وب۳ را امتحان کرده‌اند نظر مثبتی نسبت به آن پیدا کردند. از بین این افراد، گیمرهای معمولی به آن نمره ۷.۱ از ۱۰ دادند. امتیاز گیمرهای فعال در حوزه کریپتو به این بازی ها ۸.۳ بود.

کِوین شائو (Kevin Shao)، رئیس اجرایی اتحادیه بازی‌های بلاکچین آسیا، هفته گذشته در گفتگو با کوین تلگراف (Cointelegraph) به مناسبت هفته رمزارز آسیا، عنوان کرد که تمرکز بازی های بلاکچین بر جنبه «بازی برای درآمد و NFT» چیزی است که مانع پذیرش گیم‌فای (GameFi) شده است.

شائو معتقد است انتشار عناوین شرکتی مانند فانتوم گلکسی (Phantom Galexies) و بیگ تایم (Big Time)، دیدگاه گیمرها را از جنبه «بازی برای درآمد» دور کرده و توجه افرادی که صرفا برای سرگرمی به دنبال بازی هستند را به بازی های وب۳ جلب خواهد کرد.

بازی های وب۳
بازی های وب۳

جزئیات نظرسنجی درباره پذیرش بازی های وب۳

نظرسنجی نامبرده در طول ماه ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد ۱۴۰۱) در پنج کشور مختلف برگزار شد و ۶ هزار و ۹۲۱ نفر در آن شرکت کردند.

افراد واجد شرایط برای شرکت در این نظرسنجی باید حداقل ۲ بار در ماه به بازی‌های ویدیویی مشغول بوده باشند، پیش از این با یک کیف پول رمزارز کار کرده و در صرافی‌های غیرمتمرکز معامله کرده باشند یا در ۳۰ روز گذشته یک NFT معامله کرده باشند.

این نظرسنجی توسط پلتفرم ایجاد داده والر (WALR)، که یکی از سازمان‌های عضو انجمن تحقیقات بازار (Market Research Society) بوده و دارای کد اخلاق است اجرا شده است.

مترجم: ف غفاری

منبع: Cointelegraph

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×