» آرشیو اخبار » وتوی رگولاسیون رمزارز توسط رئیس جمهور پاراگوئه
وتوی رگولاسیون رمزارز توسط رئیس جمهور پاراگوئه

وتوی رگولاسیون رمزارز توسط رئیس جمهور پاراگوئه

9 شهریور 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، مجلس سنای پاراگوئه لایحه رگولاسیون رمزارز را در ماه جولای تصویب کرد. ارزان بودن انرژی در پاراگوئه می‌تواند به توسعه هر چه بیشتر استخراج رمزارز در این کشور منجر شود.

رئیس‌جمهور پاراگوئه، ماریو عبدو بنیتز (Mario Abdo Benítez)، در روز دوشنبه لایحه رگولاسیون رمزارز، که با تصویب آن استخراج رمزارز به عنوان یک فعالیت صنعتی شناخته می‌شود، را وتو کرد. از دیدگاه او مصرف بسیار زیاد برق در استخراج رمزارز ممکن است از توسعه صنعت ملی پایدار جلوگیری کند.

وتوی رگولاسیون رمزارز توسط رئیس جمهور پاراگوئه

تبلیغات جام جهانی قطر

در این فرمان آمده است که در استخراج رمزارز سرمایه زیاد و نیروی انسانی اندکی به کار گرفته می‌شود و بنابراین، این فعالیت ارزش افزوده‌ای برابر با سایر فعالیت‌های صنعتی ایجاد نخواهد کرد. در سرتاسر جهان، رمزنگاری یکی از بزرگ‌ترین ایجاد کنندگان شغل است. نمودار اقتصادی لینکدین (LinkedIn) نشان می‌دهد که فهرست مشاغل رمزارز و بلاکچین در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده ۶۱۵ درصد افزایش یافته است.

سناتور فرناندو سیلوا فاسِتی (Fernando Silva Facetti) که از موافقان این لایحه است گفت که هدف این قانون توسعه استخراج ارز دیجیتال با استفاده از برق مازاد بود اما انتخاب دولت پاراگوئه این بود که فعالیت استخراج رمزارز را نادیده بگیرد.

دلیل مخالفت رئیس‌جمهور با قانون رگولاسیون رمزارز

سنای پاراگوئه در نهایت لایحه رگولاسیون رمزارز را در ۱۴ جولای (23 تیر) به تصویب رساند و استخراج رمزارز را به عنوان یک فعالیت صنعتی به رسمیت شناخت. آن‌ها ۱۵ درصد مالیات بر فعالیت‌های اقتصادی مرتبط با استخراج رمزارز وضع کردند اما رئیس‌جمهور در فرمان خود این نرخ مالیاتی را انگیزه‌ای غیرمستقیم برای این صنعت دانسته است. او گفته است:

با اعمال این نرخ مالیات بر این فعالیت‌ها که تنها اندکی بالاتر از نرخ مالیات سایر صنایع است، یک انگیزه غیرمستقیم صنعتی برای استخراج رمزارز ایجاد می‌شود.

بر اساس این سند، در ۱۲ ماه گذشته سرمایه‌گذاری در بخش صنعت در این کشور با رشد ۲۲۰ درصدی به ۳۱۹ میلیون دلار آمریکا رسیده است. این در حالی است که تولید ناخالص داخلی (GDP) در پنج سال گذشته بیش از چهار درصد افزایش داشته است. با تداوم این نرخ، صنعت ملی ممکن است برای پایدار ماندن به تمام انرژی تولید شده و موجود در کشور نیاز داشته باشد.

در این فرمان آمده است: اگر پاراگوئه بخواهد امروز استخراج رمزارز را تشدید کند،‌ در چهار سال آینده مجبور به واردات برق خواهد شد.

رگولاسیون رمزارز

لایحه رگولاسیون رمزارز  که توسط سنا تصویب شده، تصریح کرده است که استخراج کنندگان باید برای دریافت پروانه اشتغال و مجوز استفاده از برق صنعتی اقدام کنند. این لایحه همچنین وزارت صنعت و بازرگانی را به عنوان مرجع اولیه اجرای این قانون و دبیرخانه جلوگیری از پول‌شویی و دارایی‌شویی برای نظارت بر شرکت‌های سرمایه‌گذاری رمزارز تعیین کرده است.

هزینه اندک انرژی در کشور پاراگوئه، از سال ۲۰۲۰، شرکت‌های داخلی و خارجی را به نصب زیرساخت‌های استخراج رمزارز در این کشور ترغیب کرده است. بر اساس گزارش‌های قیمت جهانی بنزین، در دسامبر ۲۰۲۱، هزینه هر کیلووات برق خانگی، ۰/۰۵۸ دلار و هر کیلووات برق صنعتی، ۰/۰۴۹ دلار بوده است.

مترجم: رائفه خلیلی
منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×