» آرشیو اخبار » پس از مِرج سرمایه‌گذاران چه واکنشی به سقوط اتریوم نشان دادند؟
مِرج

پس از مِرج سرمایه‌گذاران چه واکنشی به سقوط اتریوم نشان دادند؟

29 شهریور 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، شبکه اتریوم مِرج (The Merge) خود را در ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) با موفقیت به پایان رساند و شبکه از مکانیسم اثبات کار (PoW) به مکانیسم اثبات سهام (PoS) منتقل شد. با این حال، اتریوم نتیجه‌‌ای که انتظارش را داشت دریافت نکرد و روند نزولی اتر بلافاصله پس از مرِج آغاز شد.

اگر جفت ETH/BTC در نظر گرفته شود، به نظر می‌رسد با توجه به نرخ رشد اتریوم، بیت کوین بدترین روزهای خود را خواهد دید. ارزش اتریوم در برابر بیت کوین از ۱۳ جولای (۲۲ تیر) تا ۸ سپتامبر (۱۷ شهریور) ۶۰ درصد افزایش یافته است.

مِرج

تبلیغات جام جهانی قطر

اما روند صعودی 60 روزه گذشته چندان چشم نواز نبوده و بیت کوین در حالی که اتریوم پس از مِرج سقوط می‌کند، برتری را به دست آورده است.

از سوی دیگر، تنها در ۱۰ روز، اتریوم پس از مواجهه با اصلاح ۲۰ درصدی نیمی از سود خود را از دست داد. با این حال، طبق علائم مشاهده شده در چارت روزانه، اتریوم ممکن است به زودی شاهد تغییر روند باشد.

مِرج

مِرج اتریوم: با شایعه بخرید، با خبر بفروشید

اتریوم پس از تکمیل موفقیت آمیز مِرج، شاهد افزایش فشار فروش بوده است. ضمناً، تعدادی از کارشناسان بازار از مِرج به عنوان رویدادی برای خرید در شایعه و فروش با انتشار اخبار نام می‌برند.

اگرچه در حین انتقال شبکه از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) هیچ مشکلی وجود نداشت، اما عدم تأثیر این رویداد بر قیمت اتریوم باعث ایجاد حس ترس در بین سرمایه‌گذاران و معامله‌گران شد و آنها را تحریک کرد که از پوزیشن‌های خود خارج شوند.

در زمان انتشار این گزارش، اتریوم با افت ۳/۶۷ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، با قیمت ۱۳۶۷ دلار معامله می‌شود.

علاوه بر این، می توان شاهد کاهش ارزش اتریوم در برابر دلار آمریکا بود زیرا قیمت آن به سطح ۱۳۰۰ دلار کاهش یافته است. از این رو، برای اتریوم مهم است که محدوده قیمتی خود را بالای ۱۲۸۰ دلار که منطقه مقاومتی آن در ماه ژوئن (خرداد) بود، حفظ کند.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: coinpedia

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×