» آرشیو اخبار » نفت خام؛ فدرال رزرو می‌تواند چشم‌انداز تقاضا را کاهش دهد
نفت خام

نفت خام؛ فدرال رزرو می‌تواند چشم‌انداز تقاضا را کاهش دهد

21 دی 1401 8

بازارهای نفت خام برنت در طول جلسه معاملاتی امروز نیز تا حدودی پر سر و صدا بوده اند، بنابراین به احتمال زیاد همچنان شاهد نوسانات زیادی خواهیم بود که سطح 75 دلار در زیر سطح حمایت اصلی آن است. اگر به زیر سطح 75 دلار سقوط کنیم، احتمالاً می‌توانیم تا سطح 70 دلار پایین بیاییم.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازار نفت خام با خوش‌بینی نسبت به بازگشایی مرزهای چین که ممکن است منجر به افزایش تقاضای انرژی شود، تقویت شده‌ است. با این وجود، از آنجایی که معامله‌گران منتظر شفاف‌سازی برنامه‌های آتی فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره هستند، بازار محتاط‌تر شده است؛ چرا که اخبار فدرال رزرو می‌تواند بر اقتصاد و همچنین تقاضای سوخت تاثیرگذار باشد.

بازارهای نفت خام در اوایل روز سه‌شنبه در سراسر جهان شاهد نوسانات زیادی بوده است، زیرا همچنان سردرگمی زیادی وجود دارد. بر این اساس معاملات نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا و همچنین شاخص بین‌المللی نفت خام، روز سه‌شنبه افزایش یافت. این در حالی است که قیمت ها در محدوده سه روز اخیر خود به تثبیت ادامه می‌دهند.

در ساعت 13:03 به وقت گرینویچ، نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) تحویل ماه مارس به 75.13 دلار رسید که 0.21 دلار یا 0.28 درصد افزایش یافت و نفت خام برنت تحویل مارس به 79.78 دلار رسید که 0.13 دلار یا 0.16 افزایش داشت. روز دوشنبه، صندوق سهام نفت ایالات متحده (USO) به 65.90 دلار رسید که 1.07 دلار یا 1.65 درصد افزایش داشت.

تبلیغات جام جهانی قطر

بازارها با خوش‌بینی نسبت به بازگشایی مرزهای چین که ممکن است منجر به افزایش تقاضا برای محصولات انرژی شود، تقویت شده است. با این حال، از آنجایی که معامله‌گران منتظر شفاف‌سازی برنامه‌های فدرال رزرو برای افزایش نرخ هستند، سود محدود می‌شود، که بر اقتصاد و تقاضای سوخت نیز تأثیر خواهد گذاشت.

اعضای فدرال رزرو

رافائل بوستیک (رئیس بانک فدرال رزرو آتلانتا) و مری دالی (رئیس بانک فدرال رزرو سانفرانسیسکو) روز دوشنبه گفتند که آنها انتظار دارند تا نرخ سیاستی فدرال رزرو (اکنون بین 4.25 درصد تا 4.5 درصد است) باید طی مراحلی به 5.0 الی 5.25 درصد افزایش یابد تا تورم مهار شود.

بوستیک و دالی، سیاست‌گذاران فدرال رزرو همچنین گفتند که آمارهای جدید تورم منتشر شده در روز پنجشنبه به آنها کمک می‌کند تا تصمیم بگیرند که آیا می‌توانند سرعت افزایش نرخ بهره را در نشست آتی خود کاهش دهند یا نه، در این صورت می‌توانند به جای نرخ‌های بالاتر صرفاً به 25 واحد بسنده نمایند.

آمارهای تورم مصرف‌کننده ایالات متحده در روز پنجشنبه می‌تواند تعیین کننده باشد

آمارهای شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) این هفته ایالات متحده می‌تواند جهت بازارها را برای چند هفته تعیین کند. اگر تورم کمتر از حد انتظار یا کمتر از نرخ نوامبر باشد، بازدهی خزانه‌داری کاهش می‌یابد و دلار آمریکا تضعیف می‌شود. دلار ضعیف‌تر برای دارایی‌های دلاری مانند نفت خام تعیین کننده بوده و باعث افزایش قیمت خواهد شد. پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که تورم از 7.1 ماه نوامبر به 6.5 در دسامبر برسد.

چشم‌انداز روزانه نفت خام

در اوایل جلسه معاملاتی امروز، قیمت نفت خام احتمالاً تحت تأثیر اظهارات جروم پاول (رئیس فدرال رزرو آمریکا) قرار خواهد گرفت. وی قرار است ساعت 14:00 به وقت گرینویچ در کنفرانس بانک مرکزی درباره سیاست‌های مالی بانک مرکزی سخنرانی کند.

اگر لحن پاول تندروانه باشد، قیمت نفت خام می‌تواند افزایش یابد، اما اگر او با لحن ملایم‌تری سخنرانی کند، به دنبال تضعیف قیمت‌ها باشید. اگر او اصلاً در مورد سیاست فدرال رزرو صحبت نکند، معامله‌گران توجه خود را متوجه گزارش موسسه نفت آمریکا در روز سه‌شنبه خواهند نمود، که در ساعت 21:00 به وقت گرینویچ ارائه می‌شود. گزارش موجودی انبارهای سازمان اطلاعات انرژی چهارشنبه (EIA) در ساعت 15:30 به وقت گرینویچ و گزارش CPI روز پنجشنبه در 13:30 به وقت گرینویچ منتشر خواهد شد. انتظار می‌رود گزارش موسسه نفت آمریکا (API) کاهش 2.375 میلیون بشکه‌ای را نشان دهد.

تحلیل تکنیکال نفت خام

نفت خام

تحلیل تکنیکال نفت خام وست تگزاس (WTI)

بازار نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در جریان معاملات روز سه‌شنبه عقب‌نشینی کرد، اما پس از آن روند خود را تغییر داد. همانطور که گفته شد، بازار همچنان با تردید مواجه است، و بنابراین ما شرایطی داریم که می‌توان رفتارهای پر سر و صدا زیادی را مشاهده کرد. در نهایت، من فکر می‌کنم بازاری داریم که سعی دارد بفهمد چه روندی را باید در پیش گیرد؛ اما در حال حاضر به نظر می‌رسد سردرگمی تنها چیزی است که در این محدوده وجود دارد. من همچنان طرفدار روند نزولی در کوتاه مدت هستم که الگوی خستگی (exhaustion) را نشان دهد.

تحلیل تکنیکال نفت خام برنت

بازارهای نفت خام برنت در طول جلسه معاملاتی امروز نیز تا حدودی پر سر و صدا بوده اند، بنابراین به احتمال زیاد همچنان شاهد نوسانات زیادی خواهیم بود، که سطح 75 دلار در زیر سطح حمایت اصلی آن است. اگر به زیر سطح 75 دلار سقوط کنیم، احتمالاً می‌توانیم تا سطح 70 دلار پایین بیاییم. فکر می‌کنم شما در موقعیتی هستید که به دنبال نشانه‌هایی از خستگی هستید که رالی شروع به محو شدن نماید.

اگر این شرایط و موقعیت‌ها ایجاد شود، احتمالاً از آن عبور خواهیم کرد. در حالت صعودی، ما متحرک نمایی 50 روزه را در سطح 85 دلار داریم که سقف قابل توجهی را برای کسانی که تلاش می کنند این بازار را بالاتر ببرند، ارائه می‌دهد. کمبود تقاضا همچنان یک مسئله اصلی است.

برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار مربوط به بازار طلا، ارز و نفت کلیک نمایید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع : fxempire ، fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×