» آرشیو اخبار » در کوتاه‌مدت، تنها نرخ چاپ اتر در هر بلوک اهمیت دارد
اتر

در کوتاه‌مدت، تنها نرخ چاپ اتر در هر بلوک اهمیت دارد

3 مهر 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، روز جمعه، (۲۳ سپتامبر، ۱ مهر)، آرتور هیز (Arthur Hayes)، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل سابق صرافی بیت‌مِکس (BitMEX)، از انتظارات خود درباره قیمت اتریوم در چند ماه آینده صحبت کرد.

اتر

آینده از دیدگاه هیز

هیز در یک پست وبلاگی که دیروز منتشر شد، گفت:

تبلیغات جام جهانی قطر

«همانطور که در مصاحبه‌های مختلف گفته‌ام، تنها چیزی که به نظرم در کوتاه‌مدت (یعنی سه تا شش ماه آینده) اهمیت دارد این است که، چاپ اتر (ETH) در هر بلوک تحت مدل جدید اثبات سهام چگونه انجام می‌شود. در چند روز پس از مِرج (The Merge)، میزان چاپ اتریوم به طور متوسط ​​از بیش از ۱۳،۰۰۰ اتر در روز به کمتر از ۱۰۰ اتر در روز کاهش یافته است.»

قیمت اتریوم به دلیل وضعیت نامناسب نقدینگی دلار، همچنان رو به کاهش است، اما باید به اعمال تغییرات در پویایی عرضه و تقاضا زمان دهیم. اگر در چند ماه آینده مجدداً بررسی کنیم، به نظر من یک کف قوی و صعودی می‌بینیم که کاهش چشمگیر عرضه آن را ایجاد کرده است.»

«پیش از این هم گفته بودم، من تا دسامبر ۲۰۲۲ (آذر-دی) تعدادی معامله آپشن برای خرید جفت ETH/USD در قیمت ۳۰۰۰ دلار باز کرده‌ام. امیدوارم تا آن روز برای دیدن سوددهی این معاملات زنده باشم…»

«آیا حذف تقریباً ۲ میلیارد دلار در فشار فروش برای دو برابر کردن قیمت در کمتر از سه ماه آینده کافی است؟ اگر شاخص نقدینگی دلار من رشد کند، شاید برای این احتمال شانسی قائل شوم. اما «امید» برای من یک استراتژی سرمایه‌گذاری نیست. من احتمالاً به سرعت رشد قیمت اتر، در اثر کاهش عرضه آن، بیش از حد امید داشتم.»

«در مقایسه با بیت کوین، من مطمئنم که اتریوم به عملکرد بهتر خود ادامه خواهد داد.»

اتر

نکات اندرسن هوروویتز درباره مِرج

در ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور)، روزی که اتریوم ارتقای مِرج خود را تکمیل کرد و از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) منتقل شد، شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر اندرسن هوروویتز (a16z) مستقر در سیلیکون ولی (Silicon Valley) درباره چرایی برتر بودن بلاکچین اتریوم نسبت به قبل توضیح داد.

شرکت اندرسن هوروویتز در سال ۲۰۰۹ توسط مارک اندرسن (Marc Andreessen) و بن هوروویتز (Ben Horowitz) تأسیس شد. اندرسن هوروویتز یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر محسوب می‌شود و «از کارآفرینان جسوری که آینده را از طریق فناوری می‌سازند، حمایت می‌کند.» این شرکت ادعا می‌کند که در بیشتر موارد بی‌طرف است و در «شرکت‌های فناوری، بخش‌های بیو پلاس، مراقبت‌های بهداشتی، مصرف‌کننده، رمزارز، سازمان‌ها، فین‌تک، بازی‌ها و شرکت‌هایی که به سمت پویایی آمریکایی حرکت می‌کنند» سرمایه‌گذاری می‌کند. a16z دارای «۳۵ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت در چندین صندوق است.»

اتر

در یک پست وبلاگی که در مِرج دِی (Merge Day) منتشر شده، علی یاها (Ali Yaha)، یکی از شرکای عمومی a16z، مِرج را «یک شاهکار دیوانه‌کننده» نامید، زیرا این ارتقا توانست بدون توقف فعالیت شبکه، «مهم‌ترین مؤلفه ساختار معماری اتریوم – مکانیسم اجماع آن – را به اثبات سهام (PoS) منتقل کند.» یاها خاطرنشان کرد همه اینها در حالی رخ داده است که زمان با ارزش میلیون‌ها کاربر، در کنار هزاران برنامه غیرمتمرکز (dapp) حفظ شده و صدها میلیارد دلار دارایی نیز از تمام خطرات مصون مانده است.

یاها سپس به برخی از مزایای اصلی حرکت اتریوم به اجماع اثبات سهام اشاره کرد:

  • پس از مِرج، اتریوم اکنون از نظر انرژی ۱۰۰ برابر کارآمدتر از قبل است. اثبات سهام به مانند اثبات کار (PoW) مقدار زیادی برق مصرف نمی‌کند. پس از مِرج، مصرف انرژی اتریوم با دیتاسنترهای Web2 قابل مقایسه خواهد بود.
  • «اثبات سهام به استیک انجام شده توسط هر اعتباردهنده، وجوهی که در این فرآیند قرار داده‌اند و مبلغی که اعتباردهندگان برای ایمن کردن شبکه سپرده‌گذاری می‌کنند، دسترسی مستقیم دارد.» این کار باعث می‌شود که پاداش‌های اثبات سهام بسیار دقیق‌تر باشند و امنیت شبکه نیز بیشتر شود.
  • هر کسی با ۳۲ اتر اکنون می‌تواند به عنوان یک اعتباردهنده در شبکه اتریوم فعالیت کند.
  • در یک بلاکچین اثبات سهام، تراکنش‌هایی که از طریق اجماع انجام می‌شوند، نهایی شده‌اند… نهایی شدن تراکنش‌ها در اتریوم، در آینده باعث افزایش توانایی این شبکه در مقیاس‌پذیری (از طریق راه‌حل‌های «لایه ۲» مانند رول‌آپ‌ها) و اتصال به بلاکچین‌های دیگر (از طریق پل‌های میان زنجیره‌ای) می‌شود.

او همچنین اشاره کرد که مِرج «یک اتفاق مهم» است و «ما را به جهانی که از یک لایه کارآمد و امن برای محاسبات غیرمتمرکز بهره می‌برد، نزدیکتر می‌کند.»

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: cryptoglobe

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×