» آرشیو اخبار » نخست وزیر بریتانیا، در اقدامی بی سابقه، طرح کاهش مالیاتی خود را لغو کرد
نخست وزیر بریتانیا در اقدامی بی سابقه طرح کاهش مالیاتی خود را لغو کرد

نخست وزیر بریتانیا، در اقدامی بی سابقه، طرح کاهش مالیاتی خود را لغو کرد

11 مهر 1401 6

دولت بریتانیا طرح کاهش مالیات بر افراد پردرآمد را در یک چرخش بزرگ لغو کرد

به گزارش واحد ترجمه گذار‌نیوز، دولت بریتانیا طرح کاهش مالیات بر افراد پردرآمد را در یک چرخش بزرگ لغو کرد.

دولت روز دوشنبه پس از واکنش عمومی و آشفتگی عمده بازار، طرح حذف بالاترین نرخ مالیات بر درآمد را لغو کرد.
دولت جدید تنها چند هفته پس از روی کار آمدن خود از کاهش مالیات‌ها خبر داده بود، اما با این طرح بازارهای مالی با مشکل مواجه شدند.‌ این درحالیست که مردم بریتانیا به سختی و با تورم بالا زندگی می‌کنند.

در روزهای پس از اعلام دولت، پوند به پایین ترین حد خود سقوط کرد، معاملات وام مسکن از بازار خارج شد و فروش اوراق قرضه دولتی بریتانیا با نرخ بسیار پایین که باعث شد بانک انگلستان یک برنامه خرید موقت را آغاز کند، انجام شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

روز دوشنبه، کواسی کوارتنگ، وزیر دارایی بریتانیا تایید کرد که دولت برنامه های خود را برای کاهش مالیات برای پردرآمدترین افراد کشور لغو خواهد کرد.

کوارتنگ در بیانیه‌ای گفت: واضح است که لغو نرخ مالیات 45درصدی برای افراد پر درآمد هدف اصلی ما برای مقابله با چالش‌های پیش روی اقتصادمان را منحرف کرده است.
در نتیجه، من اعلام می‌کنم که ما نسبت به لغو نرخ مالیاتی 45 درصدی اقدام نمی‌کنیم.
پوند انگلیس، صبح دوشنبه، به دلیل گزارش هایی مبنی بر اینکه دولت انگلیس قصد دارد یک چرخش سیاستی را اعلام کند، به شدت افزایش یافت.
استرلینگ در یک مرحله 0.8 درصد در برابر دلار بالاتر بود، اما پس از تایید این خبر تا ساعت 7:30 صبح به وقت لندن به 1.1212 دلار کاهش یافت.

با این اقدام محبوبیت حزب حاکم محافظه‌کار پس از اجرای طرح «بودجه کوچک» خود، در نظر سنجی ها کاهش یافت. و همینطور این طرح در اقدامی نادر از سوی صندوق بین‌المللی پول نیز مورد انتقاد قرار گرفت، چندین تن از سیاستمداران بریتانیا نیز علیه این پیشنهادها صحبت کردند.

این نشان دهنده یک چرخش بزرگ و تحقیرآمیز برای نخست وزیر جدید، لیز تراس، است که تا روز یکشنبه اصرار داشت که «کاملاً متعهد» به این قطعنامه است.

او همچنین فاش کرد که این طرح توسط کوارتنگ، وزیر دارایی او، مطرح شده و با موافقت کل کابینه او نبوده است. به گفته وزارت خزانه داری، این طرح به طور متوسط ​​سالانه 10000 پوند سود تنها به افراد پردرآمد این کشور می رساند.

تراس روز دوشنبه در توییتی نوشت: «کاهش نرخ 45 درصدی به عاملی برای انحراف از مأموریت ما برای به حرکت درآوردن بریتانیا تبدیل شده بود.» تمرکز ما اکنون بر ایجاد یک اقتصاد با رشد بالا است که خدمات عمومی در سطح جهانی را تامین می کند، دستمزدها را افزایش می دهد و فرصت رشد اقتصادی را در سراسر کشور ایجاد می کند.

منبع: سی‌ان‌بی‌‌سی

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×