» آرشیو اخبار » مِرج اتریوم چگونه بر عرضه آن تأثیر می‌گذارد؟
مِرج

مِرج اتریوم چگونه بر عرضه آن تأثیر می‌گذارد؟

23 شهریور 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، یک شرکت برجسته اطلاعاتی در بازار کریپتو می‌گوید که مقدار اتریوم چاپ شده در هر بلوک پس از انتقال آن به مکانیزم اثبات سهام به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

مِرج

در تحقیقات جدید شرکت تحلیل رمزارزی IntoTheBlock گفته شده که از بروزرسانی مِرج (The Merge) این پلتفرم قراردادهای هوشمند پیشرو چه انتظاراتی باید داشته باشیم.

تبلیغات جام جهانی قطر

«اتریوم [به زودی] به اثبات سهام (PoS) مهاجرت خواهد کرد، رویدادی که به دلایل متعدد تا حد زیادی مورد انتظار است. این ارتقا برای چندین سال در دست توسعه بوده و انتظار می‌رود پیشرفت‌هایی را برای شبکه اتریوم و دارایی بومی آن، اتر ایجاد کند.

یکی از تأثیرگذارترین تأثیرات ناشی از مِرج این است که میزان اتریوم چاپ شده در هر بلوک پس از این بروزرسانی ۸۵ تا ۹۰ درصد کاهش می‌یابد.»

طبق گفته شرکت IntoTheBlock، این کاهش چاپ توکن‌ها معادل اجرای سه بار هاوینگ بیت کوین در آن واحد است. هاوینگ به این معنی است که پاداش استخراج یک توکن به نصف کاهش می‌یابد.

شرکت IntoTheBlock می‌گوید به همین دلیل، ماینرهای اتریوم «منسوخ خواهند شد» که باعث حذف ۲۰ تا ۲۵ میلیون دلار فشار عرضه در بازار می‌شود.

این شرکت اطلاعاتی همچنین می‌گوید که قیمت اتر ممکن است پس از این انتقال به دلیل افزایش هزینه‌های تراکنش‌ها، اندکی کاهش پیدا کند، اما خاطرنشان کرده که برعکس این حرکت نیز محتمل است.

مِرج

«عرضه اتر احتمالاً پس از مِرج برای مدت کوتاهی کاهش می‌یابد. انتظار می‌رود کارمزد تراکنش‌ها در ساعات و روزهای اولیه مِرج افزایش یابد زیرا این رویداد احتمالاً نوسانات را تحریک می‌کند و بنابراین اتر بیشتری در این فرآیند سوزانده خواهد شد.

با این حال، اگر کارمزد اتر به میانگین ۳۰ روزه خود بازگردد، اتریوم تورم نسبتاً کمی را تجربه خواهد کرد.

جدیدترین پیش‌بینی‌ها برای تورم اتر پس از مِرج بین -۱٪ تا +۰/۵٪ است. این ارقام کمتر از پیش‌بینی‌های قبلی است، زیرا کارمزد تراکنش‌ها در سه ماه گذشته ۷۵ درصد کاهش یافته است.»

قیمت اتر در زمان نگارش این مقاله با ۵/۸ درصد کاهش در یک روز گذشته به ۱۶۱۳ دلار رسیده است.

مترجم: امیر ملک پور

منبع: dailyhodl

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×