» آرشیو اخبار » دیده‌بان اوراق بهادار برزیل خواستار تغییر در لایحه ارزهای دیجیتال این کشور شد
ارزهای دیجیتال

دیده‌بان اوراق بهادار برزیل خواستار تغییر در لایحه ارزهای دیجیتال این کشور شد

21 شهریور 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، سازمان نظارت بر اوراق بهادار برزیل موسوم به CVM، در دستورالعمل جدیدی خواستار تغییرات خاصی در لایحه ارزهای دیجیتال این کشور شده که در حال بررسی در کنگره است. این سازمان می‌خواهد خلأهای قانونی سند فعلی را اصلاح کند که در آن برخی از توکن‌ها، از جمله کالاهای فیزیکی توکن‌شده و اعتبارات کربن (مجوز یا گواهی قابل معامله برای خروج یک تن دی‌ اکسید کربن)، اوراق بهادار در نظر گرفته نشده‌اند.

ارزهای دیجیتال

CVM برزیل به دنبال تغییراتی در لایحه فعلی ارزهای دیجیتال است

سازمان نظارت بر اوراق بهادار برزیل به دنبال تغییراتی در لایحه ارزهای دیجیتال است که نحوه برخورد این کشور با دارایی‌های مجازی را روشن می‌کند. بخشنامه جدید این سازمان برخلاف دولت قبل که هیچ پیشنهادی در خصوص آن ارائه نکرده بود، موضع فعالی داشته است.

تبلیغات جام جهانی قطر

به بیان دقیق‌تر، CVM خواستار تغییری در متن این لایحه شده که به دارایی‌های دیجیتالی خاص مانند اعتبارات کربن، احکام دادگاه و برخی مطالبات اجازه می‌دهد در یک بلاکچین ساختار پیدا کنند، اما طبق تعریف فعلی این لایحه به عنوان دارایی‌های مجازی واجد شرایط نباشند.

اگرچه این جزئیات جدید اصلاح نشده‌اند و به گفته قانونمداران، فرصتی برای درج آنها در این لایحه وجود نخواهد داشت. وکیل دادگستری، اکسپدیتو نتو (Expedito Netto)، گزارشگر این لایحه، به رسانه‌های محلی گفته که از این جزئیات بی‌اطلاع است اما امکان تغییر متن فعلی لایحه وجود ندارد.

به اعتقاد سناتور کارلوس پورتینیو (Carlos Portinho)، بهتر است یک لایحه جدید ارزهای دیجیتال از ابتدا تدوین شود. او بیان کرد:

«خود این صنعت برخی از مفاهیم را اصلاح کرده، بنابراین بهتر است لایحه جدیدی از نو تدوین شود. ما باید دموکراسی مشارکتی را به‌کارگیریم. پروژه‌هایی مانند این به بحث نیاز دارند تا به متنی جدیدتر و با اطمینان حقوقی بیشتری برسیم. اگر این لایحه به شکل فعلی تأیید شود، تعداد کمی را خرسند می‌کند.»

ارزهای دیجیتال

راه‌حل‌های دیگر

چنین تفاوت‌هایی بین منتقدان این لایحه و نمایندگان CVM برزیل ممکن است لایحه ارزهای دیجیتال فعلی را غیرقابل نجات کند. با این حال، این امکان وجود دارد که زمان و تلاشی که قانونگذاران برای این لایحه صرف کرده‌اند به هدر نرود.

در این حالت، نسخه فعلی لایحه که مورد تایید کنگره است بازنگری می‌شود و وتوی برخی از بخش‌های آن توسط قوه مجریه نیز باید دستخوش تغییر شود و مصوبه برخی از ویژگی‌های مورد انتقاد در آن را تعیین کند.

قرار بر این بود که بحث نهایی در مورد لایحه ارزهای دیجیتال در ماه آگوست (مرداد) انجام شود، اما کنگره بر انتخابات عمومی بعدی که در ماه اکتبر (مهر) برگزار می‌شود متمرکز شده است. این آخرین دوره‌ای است که در آن می‌توان این پروژه را قبل از پایان انتخابات امسال مطرح کرد.

مترجم: امیر ملک پور

منبع: news.bitcoin

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×