» آرشیو اخبار » قیمت کاردانو در خطر سقوط 60 درصدی است
کاردانو

قیمت کاردانو در خطر سقوط 60 درصدی است

8 تیر 1401 6

قیمت ADA در روزهای منتهی به هاردفورک وسیل (Vasil)، بالاتر از سطح حمایت کلیدی خود قرار دارد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، کاردانو (ADA) در تایم‌ فریم‌های بالاتر شروع به ترسیم یک الگوی ادامه‌ دهنده نزولی کرده است، که احتمال سقوط شدید قیمت را در ماه آگوست افزایش می‌دهد.

قیمت ADA در خطر سقوط 60 درصدی است

تبلیغات جام جهانی قطر

این الگو که «پرچم خرسی» نامیده می‌شود، زمانی شکل می گیرد که قیمت پس از طی یک روند نزولی شدید، در محدوده بین مقاومت «خط روند نزولی» و حمایت «خط روند صعودی» تثبیت می‌شود. علاوه بر این، تثبیت قیمت در این الگو با کاهش حجم معاملات همراه است.

پرچم نزولی معمولاً پس از شکسته شدن قیمت به زیر سطح حمایت آن منحل می‌شود و به‌عنوان یک قاعده در تحلیل تکنیکال، قیمت می‌تواند به اندازه روند نزولی بلندمدت قبلی خود که «میله پرچم» نامیده می‌شود، سقوط کند، همان‌طور که در نمودار زیر نشان داده شده است.

 

نمودار قیمت سه روزه ADA/USD با الگوی پرچم نزولی.  منبع: TradingView

در نتیجه اگر ADA کف این الگو را رو به پایین بشکند، می‌تواند یک افت قیمت شدید را به اندازه ارتفاع میله پرچم تجربه کند. به عبارت دیگر، تارگت قیمت کاردانو روی 0.20 دلار قرار خواهد گرفت که بیش از 60 درصد از قیمت امروز آن (28 ژوئن) پایین‌تر است.

در همین حال، ADA نشانه‌هایی از تثبیت در محدوده پرچم را نشان می‌دهد که گرایش آن بیشتر به سمت سقف  این الگو است. این راه را برای ADA/USD باز می‌کند تا از کف پرچم در نزدیکی 0.46 دلار به بالا بازگردد و در ماه ژوئیه به سمت مقاومت خط روند نزولی خود در حوالی 0.60 دلار صعود کند.

 

هارد فورک وسیل کاردانو

کاردانو علیرغم دورنمای نزولی میان مدت خود، می‌تواند از هارد فورک آتی خود، وسیل (Vasil) بهره ببرد.

این به‌روزرسانی که هدف آن بهبود سرعت و مقیاس‌پذیری شبکه کاردانو است، در ابتدا برای اواخر ماه ژوئن برنامه ریزی شده بود، اما اکنون قرار است در ماه جولای اجرا شود.

علاوه بر این، انتظار می‌رود که هاردفورک وسیل بلاکچین کاردانو را برای برنامه‌نویس‌ها و توسعه‌دهندگان بهینه‌تر کند، امری که طرفداران آن استدلال می‌کنند می‌تواند حتی پروژه‌های روی بلاکچین‌های رقیب را  جذب کاردانو کند و منجر به افزایش قیمت ADA شود.

همان‌طور که نمودار در زیر نشان داده شده، قیمت ADA در روزهای منتهی به هاردفورک‌های بلاکچین  معمولاً شاهد افزایش قیمت بود، که باید شانس آن را برای یک صعود دیگر افزایش دهد.

 

نمودار قیمت سه روزه ADA/USD با الگوی «پرچم خرسی». منبع: TradingView

علاوه بر این، ADA سابقه ریزش‌های شدید پس از هارد فورک‌های خود را نیز دارد، که به نوعی یک استراتژی  «با شایعه بخر با خبر بفروش» توسط تریدرها است.

بنابراین، کاردانو ممکن است آماده ازسرگیری روند نزولی خود پس از اپدیت واسیل در ماه ژوئیه باشد و پرچم نزولی که در بالا بحث شد به این روند کمک خواهد کرد.

 

ADA/USD و ضریب همبستگی هفتگی نزدک. منبع: TradingView

 

در همین حین، قیمت کاردانو در بحبوحه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو با شاخص‌های بورس آمریکا کاملا همبسته بوده، امری که احتمالا در کوتاه‌مدت الی میان‌مدت روی قیمت ADA فشار وارد خواهد کرد.

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: کوین تلگراف

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×