» بازارها » طلا، ارز، نفت » پیش بینی فاندامنتال قیمت طلا

پیش بینی فاندامنتال قیمت طلا

11 آبان 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، قیمت طلا در حال حاضر و در زمان نگارش این مقاله (ساعت 3:47 روز چهارشنبه 11 آبان) در کانال 1656.88 دلار قرار دارد. سرمایه گذاران طلا منتظر تصمیمات فدرال رزرو مبنی بر میزان و سرعت افزایش نرخ بهره و یا زمان توقف افزایش نرخ بهره هستند.

معاملات آتی طلا روز چهارشنبه تحت تاثیر افت اوراق خزانه داری آمریکا و کاهش اندک دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای اصلی افزایش یافت. با این حال، امروز تمرکز اصلی معامله گران بر تصمیم فدرال رزرو ایالات متحده در رابطه با نرخ بهره و چشم انداز سرعت افزایش نرخ بهره در آینده خواهد بود که قرار است در ساعت 18:00 به وقت گرینویچ منتشر شود. در ساعت 10:46 به وقت گرینویچ، معاملات آتی طلای کومکس (Comex) دسامبر 1658.80 دلار است که 9.10 دلار یا 0.55 درصد افزایش یافته است. روز سه‌شنبه، سهام صندوق طلای SPDR (GLD) به 153.46 دلار رسید که 1.55 دلار یا 1.02 درصد افزایش داشت.

کاهش بازدهی خزانه داری

بازدهی خزانه داری ایالات متحده در آستانه پایان نشست ماه نوامبر فدرال رزرو، جایی که سرمایه گذاران انتظار افزایش 75 واحدی نرخ بهره و سیگنال هایی در مورد سیاست های آتی این سازمان را دارند، کاهش یافته است. اوایل روز چهارشنبه، بازدهی اوراق بهادار 10 ساله خزانه داری کاهش یافت و به 4.046 درصد رسید. بازدهی خزانه داری 2 ساله تحت تاثیر اخبار موثر بر بازار در روز سه شنبه معکوس شد و آخرین معاملات در رنج قیمتی حدود 4.52 درصد بود.

تبلیغات جام جهانی قطر

قیمت طلا از این جهت حمایت می شود که بازدهی پایین تر باعث افزایش جذابیت سرمایه گذاری شمش های بدون بازده می شود.

دلار آمریکا با نزدیک شدن جلسه فدرال رزرو تحت فشار قرار گرفت

دلار از اوایل روز چهارشنبه نزولی شده است، زیرا سرمایه گذاران در انتظار تصمیم اعضای فدرال رزرو مبنی بر توقف و یا کاهش سرعت افزایش نرخ بهره ها هستند، که ممکن است در آینده صورت گیرد. معامله گران مطمئن هستند که فدرال رزرو نرخ ها را سه چهارم درصد (75 واحد) افزایش می دهد، اما برای جلسه دسامبر، معامله گران بازار آتی بر اساس احتمال افزایش 75 یا 50 واحدی قیمت گذاری کرده اند.

دلار ضعیف تر باعث افزایش تقاضای خارجی برای طلای دلاری می شود.

آمارهای اقتصادی آمریکا

گزارش‌های مربوط به فرصت‌های شغلی و فعالیت‌های کارخانه‌ها،  ابهام مربوط به سیاست های پولی تهاجمی فدرال رزرو را افزایش می دهد. آمار های منتشر شده در روز سه شنبه نشان داد که فرصت های شغلی در ماه سپتامبر بیش از حد انتظار افزایش یافته است. این انقباض در بازار کار یکی از محرک‌های کلیدی افزایش تورم بوده است و این امر را به یک چهره کلیدی برای سیاست‌گذاران فدرال رزرو تبدیل کرده است.

در همین حال، شاخص مدیران خرید (PMI) نشان داد که رشد فعالیت کارخانه در ماه اکتبر دوباره کند شده و به انقباض نزدیک شد.

پیش بینی روزانه

سرمایه گذاران طلا امیدوارند که فدرال رزرو سرنخ هایی را در مورد سیاست های آتی انقباضی، اینکه آیا افزایش نرخ بهره کند می شود یا به طور کامل متوقف می شود، ارائه دهد. اگر فدرال رزرو اعلام کند که قصد دارد سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش دهد یا متوقف کند، باید منتظر قیمت های طلا در رنج 1679.90 تا 1693.80 دلار باشیم.

از سوی دیگر اگر فدرال رزرو سیاست های جنگ طلبانه خود را حفظ کرده و نرخ بهره را کماکان 75 واحد در ماه افزایش دهد، قیمت ها کاهشی شده و به رنج حدودی 1621.10 تا 1609.30 دلار خواهد رسید. این خبر حتی می تواند سرعت افزایش نرخ بهره را بیشتر سازد.

پیش از فدرال رزرو، معامله گران طلا در روز چهارشنبه در ساعت 12:15 به وقت گرینویچ با انتشار گزارش اشتغال ADP، اطلاعات مهمتر و بیشتری را در مورد بازار کار کسب خواهند کرد. انتظار می رود که آمارها نشان دهد بخش خصوصی اقتصاد در ماه اکتبر 178 هزار شغل جدید اضافه کرده است.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×