» آرشیو اخبار » تبلیغات رمزارزها، تحت قوانین سختگیرانه کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند
تبلیغات رمزارزها

تبلیغات رمزارزها، تحت قوانین سختگیرانه کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند

12 شهریور 1401 6

به گزارش تیم ترجمه گذارنیوز، شرکت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال برای تبلیغات رمزارزها در تایلند باید قوانین سختگیرانه‌ای را رعایت کنند. این قوانین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) کشور تایلند تعیین شده که از استانداردهای خارجی پیروی می‌کند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند قصد دارد تا اکتبر ۲۰۲۲، قوانین سختگیرانه‌ای را به شرکت‌های رمزارزی این کشور ارائه دهد تا در جریان تبلیغات خود به آن توجه داشته باشند.

این کمیسیون از طریق ایمیل به مشاغل فعال و مرتبط با رمزارزها اطلاع داد که از اول ماه سپتامبر، باید هشدارهای سرمایه‌گذاری را به طور واضح به مخاطبان تبلیغات ارزهای دیجیتال ارائه دهند. این بیانیه، سپس در وبسایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور منتشر شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

قانونگذاران این نهاد، در پاسخ به کمپین‌های بازاریابی که از ذکر ریسک سرمایه‌گذاری غفلت کرده بودند، استانداردهای جدیدی را برای تبلیغات رمزارزها در نظر گرفتند.

جزئیات قوانین SEC تایلند برای تبلیغات رمزارزها

تبلیغات رمزارزها
قوانین تبلیغات رمزارزها

 

این استانداردها، تبلیغات ارزهای دیجیتال را ملزم می‌کند تا از ادعاهای نادرست، گمراه کننده یا اغراق‌آمیز خودداری کرده و درباره ریسک سرمایه‌گذاری به مخاطب هشدار دهند. این سازمان در مکاتبات خود همچنین خواستار تبلیغات متعادلی است که جوانب مثبت و منفی محصولات یا خدمات را به مخاطب ارائه می‌دهد.

شرکت‌ها باید تبلیغات مستقیم ارزهای دیجیتالی را به «کانال‌های رسمی» خود مانند «وبسایت» شرکت محدود کنند. همچنین باید جزئیات و هزینه‌های تبلیغ، بلاگر یا اینفلوئنسر استفاده شده در رسانه‌های اجتماعی و شرایط آن‌ها را به این کمیسیون تحویل دهند.

صرافی‌های برجسته رمزارز مانند بیت‌کاب (Bitkub) و زیپ‌مکس (Zipmex) در بیلبوردهای خیابانی و مراکز حمل‌ و نقل عمومی تبلیغات دارند و برنامه‌ها و خدمات تلفن همراه خود را برای کاربران احتمالی در کشور تبلیغ می‌کنند. طبق دستورالعمل کمیسیون بورس و اوراق بهادار، خدمات تبلیغاتی در فضاهای عمومی همچنان مجاز خواهد بود.

این نهاد در حین تهیه چهارچوب‌های مناسب برای محافظت از سرمایه‌گذاران خرد کشور، به شرکت‌ها یک ماه فرصت داده تا الزامات جدید را در تبلیغات رمزارز تطبیق دهند. این فرصت شامل، بروزرسانی یا اصلاح تبلیغات موجود در پلتفرم‌های چاپی، آنلاین و دنیای واقعی خواهد بود.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند خاطر نشان کرد که این حرکت در راستای استانداردهای رگولاتوری کشورهایی چون بریتانیا، سنگاپور و اسپانیا است که قبلا برای تبلیغات رمزارزها، قوانین سختگیرانه‌ای را وضع کرده‌اند.

ماه اوت ۲۰۲۲، برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند بسیار پرمشغله بود چون مجوزهایی را به چهار کسب‌وکار جدید مربوط به بازار رمزارز اعطا کرد. این سازمان همچنین، مدیرارشد فناوری صرافی رمزارز بیت‌کاب، سامرت واجاتاساتیان (Sumret Wajanasathian) را به دلیل تجارت داخلی توکن کی‌یو‌بی (KUB) به دنبال یک معامله سرمایه‌گذاری سودآور با بانک تجاری سایم (Siam) تایلند جریمه کرد و فعالیت‌های صرافی بیت‌کاب را زیر ذره‌بین قرار داد.

مترجم: فاطمه غفاری

منبع: Cointelegraph

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×