» آرشیو اخبار » آیا طلا کانال 1800 دلار را فتح می کند؟
طلا

آیا طلا کانال 1800 دلار را فتح می کند؟

19 آذر 1401 4

معاملات آتی طلا روز چهارشنبه با افزایش قابل توجه دو رقمی مواجه شد، و با تثبیت قیمت دیروز و افزایش 7.10 دلاری امروز همراه شد. در حال حاضر طلا علیرغم بازدهی بالاتر خزانه داری، شتاب صعودی به خود گرفته و تلاش می کند تا بالاتر از سطح مهم روانی 1800 دلار باقی بماند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، در حال حاضر و از ساعت 4:35 بعد از ظهر به وقت ایالات شرقی آمریکا، فعال‌ترین قرارداد فوریه 2023 معاملات آتی طلا پس از در نظر گرفتن افزایش 0.40 درصدی امروز، روی 1808.80 دلار ثابت است. نقره بالای 23.50 دلار معامله می شود. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) به زیر سطح 71.50 دلار بازگشت.

تحلیل تکنیکال طلا

به اتفاق آرای تحلیل‌گران، از نظر تکنیکال میانگین متحرک 200 روزه (EMA200) تعیین می کند که آیا طلا (یا هر سهام و کالای دیگری) در یک روند صعودی بلند مدت قرار دارد یا یک روند نزولی؟

با اینکه میانگین متحرک نمایی 200 روزه، طولانی ترین چرخه زمانی است که در میانگین های متحرک استفاده می شود، مطالعه آن برای ارزیابی بلند مدت روند بازار، یک فرایند روتین و پذیرفته شده می باشد.

تبلیغات جام جهانی قطر

طلا

نمودار بالا یک کندل استیک از روند قیمت آتی طلا می باشد؛ که به وضوح نشان می دهد که قیمت طلا از زمانی که در 17 ژوئن به زیر این شاخص تکنیکال کلیدی رسید، زیر میانگین متحرک 200 روزه (EMA200) خود باقی مانده است. از زمان گفته شده، برای اولین بار در تاریخ، پنجشنبه (1دسامبر) بود که نرخ ها به بالای میانگین رسید و اندکی مقاومت کرد. هر چند مدت زمانی که طلا بالاتر از این شاخص تکنیکال کلیدی بلندمدت باقی ماند، بسیار کوتاه بود و تنها دو روز دوام آورد.

روز دوشنبه، قیمت طلا پس از باز شدن در قیمت 1810 دلار، به زیر میانگین متحرک ساده 200 روزه خود رسید. طلا با بالاترین حد روزانه 1823 دلار معامله شد و پس از شرایط فروش شدید به زیر 1800 دلار رسیده و در نهایت در اولین روز هفته در 1781 دلار فروخته شد.

معاملات آتی طلا روز، چهارشنبه با افزایش قابل توجه دو رقمی مواجه شد، و با تثبیت قیمت دیروز و افزایش 7.10 دلاری امروز همراه شد. در حال حاضر طلا علیرغم بازدهی بالاتر خزانه داری، شتاب صعودی به خود گرفته و تلاش می کند تا بالاتر از سطح مهم روانی 1800 دلار باقی بماند.

از ساعت 4:35 بعد از ظهر به وقت شرقی، فعال‌ترین قرارداد معاملات آتی طلا  تحویل فوریه 2023، پس از در نظر گرفتن افزایش 0.40 درصدی امروز، روی 1808.80 دلار ثابت است. طلا امروز در نیویورک با قیمت 1801.90 دلار باز شد و تا سقف 1819 دلار معامله شد. قیمت فعلی طلا آن را بسیار بالاتر از میانگین متحرک ساده 200 روزه قرار می دهد، که در حال حاضر روی 1799.60 دلار ثابت شده است.

نمودار هفتگی طلا

یکی از عناصر کلیدی قیمت‌گذاری طلا در هفته جاری، این است که بالاترین قیمت این هفته در کانال 1822 دلار باعث ایجاد یک الگوی دو سقف (double top) شد. که با بالاترین قیمت هفتگی طلا که در 8 آگوست رخ داد، مطابقت دارد؛ و این یک الگوی نموداری کف گرد (rounding bottom) ایجاد کرد.

الگوی نموداری کف گرد، الگویی است که در تحلیل تکنیکال استفاده می شود و با یک سری حرکات قیمت که به صورت گرافیکی شکل «U» را تشکیل می دهد، مشخص می شود. این دست از الگوها را می توان در انتهای روندهای نزولی مشاهده نمود، و به طور کلی نشان دهنده یک حرکت معکوس در روند بلند مدت هستند.

بازه زمانی این الگو می تواند از چند هفته تا چند ماه متفاوت باشد و توسط بسیاری از معامله‌گران به عنوان یک اتفاق نادر تلقی می شود. در این حالت، اوج هایی که در وسط قسمت پایین رخ می دهد، پیش زمینه ایجاد این الگو را به وجود می آورد.

اخبار روند قیمت در هفته آینده را مشخص خواهد کرد

رویدادهای فاندامنتال بیشترین تأثیر را در تعیین جهت طلا در هفته آینده خواهند داشت. عناصر کلیدی که باید در هفته آینده به آن نگاه کنیم، آخرین آمار تورم نقطه به نقطه است که به صورت گزارش (CPI) در روز سه شنبه منتشر خواهد شد. به دنبال آن مهم ترین رویداد اقتصادی، پایان آخرین نشست «کمیته بازار آزاد فدرال» (FOMC) در سال 2022 است که در روز چهارشنبه خواهد بود.

پس چرا به شاخص‌های تکنیکال توجه داشته باشیم؟ مطالعات تکنیکال قادر خواهد بود فعالان بازار را در شناسایی سطوح کلیدی حمایت و مقاومت راهنمایی کند تا پس از پایان دو رویداد اساسی، تصمیمات سرمایه‌گذاری آنها را راحت تر و جهت یافته تر نماید.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×