» آرشیو اخبار » طلا در سایه تصمیمات فدرال رزرو
طلا در بازار جهانی

طلا در سایه تصمیمات فدرال رزرو

24 آذر 1401 6

پس از اینکه مقامات فدرال رزرو اعلام کردند که انتظار دارند تا سال آینده، و بدون هر گونه کاهش تا سال 2024، نرخ بهره را بالاتر نگه دارند، قیمت طلا کاهش یافت. معاملات آتی طلا در معاملات اواخر جلسه روز چهارشنبه کاهشی شد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پس از اینکه مقامات فدرال رزرو اعلام کردند که انتظار دارند تا سال آینده، و بدون هرگونه کاهش تا سال 2024، نرخ بهره را بالاتر نگه دارند، قیمت طلا کاهش یافت. معاملات آتی طلا در معاملات اواخر جلسه روز چهارشنبه کاهشی شد. فدرال رزرو اعلام کرد که نرخ بهره تا سال جدید همچنان بالا خواهد ماند و گفت که برای بررسی تغییر سیاست های پولی فدرال رزرو زود است.

در ساعت 20:30 به وقت گرینویچ، معاملات آتی طلای Comex تحویل فوریه در رنج 1818.90 دلار معامله شد و 6.60 دلار یا 0.36 درصد کاهش داشت. صندوق سهام طلای ایالات متحده (GLD) در کانال 168.09 دلار است که 0.42 دلار یا 0.25 درصد کاهش یافته است.

فدرال رزرو چشم‌اندازی برای پایان افزایش نرخ بهره ندارد

قیمت ها در ابتدا پس از مبارزه فدرال رزرو با تورم با افزایش نرخ بهره معیار خود به بالاترین سطح در 15 سال اخیر، کاهش یافت. کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) به افزایش نیم درصدی نرخ استقراض یک شبه رأی داد و آن را به محدوده هدف گذاری شده بین 4.25 تا 4.5 درصد رساند. پس از اینکه مقامات فدرال رزرو اعلام کردند که تا سال آینده، بدون کاهش تا سال 2024، نرخ های بهره را بالاتر نگه می دارند، طلا جایگاه بیشتری را از دست داد.

تبلیغات جام جهانی قطر

قیمت طلا با وجود از بین رفتن شرایط فروش بالای دلار آمریکا، نتوانست از مقاومت 1800 دلار عبور کند و کاهش یافت. سرمایه گذاران در حال ارزیابی تصمیمات پولی فدرال رزرو آمریکا در دسامبر و نظرات جروم پاول هستند.

فدرال رزرو اشتهای ریسک را کاهش می دهد و به افزایش ارزش دلار کمک می کند

دلار ایالات متحده حرکت نزولی خود را متوقف کرده است، زیرا اخبار و آمارهای بیشماری بر بازارهای جهانی تسلط دارند. چشم‌انداز متعصبانه فدرال رزرو آمریکا در مورد نرخ‌های بهره، نگرانی‌های مربوط به رکود را برانگیخته است، زیرا بانک مرکزی ایالات متحده برای مدت طولانی‌تری نرخ‌های بهره را بالاتر نگه می‌دارد. آخرین افزایش قیمت دلار آمریکا به کاهش قیمت طلای بدون بهره افزوده است. مشخصات بازار بدون ریسک نشان دهنده اعتقاد بازار اوراق قرضه ایالات متحده به کاهش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده در بحبوحه نگرانی های فزاینده رکود است. با این اوصاف، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده همچنان زیر سطح بحرانی 3.50 درصد باقی خواهد ماند.

در نشست سیاستگذاری ماه دسامبر، فدرال رزرو ایالات متحده نرخ هدف خود را 50 واحد (bps) و نرخ نهایی را به 4.25 درصد -4.50 درصد افزایش داد. آنچه باعث شگفتی بازار و سرمایه‌گذاران شد، تغییر نرخ پایانی بهره از 4.6 درصد برای سپتامبر به 5.1 درصد در حال حاضر و دسامبر است.

دلار آمریکا با توجه به سیاست جنگ طلبانه فدرال رزرو از پایین‌ترین سطح شش ماهه خود بازگشت و قیمت طلا را که در طی روز به 1807 دلار رسیده بود را به نزدیک به 1795 دلار کاهش داد. برگشت سریع قیمت طلا را می توان به فروش مجدد دلار نسبت داد، زیرا بازدهی خزانه داری ایالات متحده نتوانست پس از مصاحبه جروم پاول (رئیس فدرال رزرو) روند صعودی خود را حفظ کند. جروم پاول به بانک مرکزی اشاره کرد که هنوز راه‌ زیادی برای مهار تورم سرسختانه در پیش دارد. او همچنین تصریح کرد که تا زمانی که کمیته بازار آزاد فدرال، مطمئن نشود که تورم در حال کاهش به 2 درصد است، نرخ ها را کاهش نخواهد داد.

نظرات جنگ طلبانه جروم پاول (رئیس فدرال رزرو)

اظهارات جنگ طلبانه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، هرگونه افزایش سود را محدود کرد. جروم پاول در کنفرانس خبری پس از آخرین گزارش فدرال رزرو گفت، تمرکز ما در حال حاضر بر روی حرکت به سمت موضعی است که به اندازه کافی محدودکننده باشد تا از بازگشت تورم به اهداف 2 درصدی ما در طول زمان اطمینان حاصل شود.

نمودار قیمت طلا جهانی

نمودار تحلیل تکنیکال نوسانات روزانه طلا

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire ، fxstreet

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×