» آرشیو اخبار » طلای جهانی؛ صعودی یا نزولی؟

طلای جهانی؛ صعودی یا نزولی؟

17 آذر 1401 6

معاملات آتی طلا روز چهارشنبه به دلیل افت بازدهی خزانه داری و عقب نشینی دلار به شدت افزایش یافت. این دست از تحرکات بازار ناشی از گمانه زنی های مربوط به احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست سیاست گذاری هفته آتی بوده است. 

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، معاملات آتی طلای جهانی روز چهارشنبه به دلیل افت بازدهی خزانه داری و عقب نشینی دلار به شدت افزایش یافت. این دست از تحرکات بازار ناشی از گمانه زنی های مربوط به احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست سیاست گذاری هفته آتی بوده است.

بر این اساس معامله‌گران و تحلیل‌گران پیش بینی کرده اند که به احتمال 74.7 درصد میزان افزایش نرخ بهره هفته آتی فدرال رزرو در حدود 50 واحد خواهد بود. در حالی که احتمال اعمال نرخ بهره 75 واحدی در حدودی 25.3 درصد می باشد. حتی گمانه زنی هایی وجود دارند که می گویند فدرال رزرو ممکن است به دلیل ترس از رکود، افزایش نرخ بهره را به طور کامل متوقف کند.

در روز چهارشنبه، معاملات آتی طلای Comex دسامبر به 1798.00 دلار رسید که 15.60 دلار یا 0.87 درصد افزایش یافت و از سوی دیگر سهام صندوق طلای SPDR هم با 1.50 دلار یا 0.91 درصد افزایش به 166.34 دلار رسید.

تبلیغات جام جهانی قطر

شاخص بازدهی خزانه داری 10 ساله ایالات متحده به پایین ترین حد سه ماه اخیر رسید و باعث کاهش تقاضا برای دلار آمریکا شد، که در برابر سبدی از ارزها نیم درصد کاهش یافت. بازدهی کمتر باعث کاهش هزینه فرصت نگهداری طلا می شود که هیچ سودی عاید سرمایه گذاران نمی کند. دلار ضعیف تر باعث افزایش تقاضای خارجی برای طلای دلاری می شود.

نمودار طلا

روند اصلی طبق نمودار نوسان روزانه صعودی است. با این حال، اگر 1778.10 دلار به عنوان یک سطح حمایت شکست بخورد، مومنتوم می تواند به سمت نزول تغییر کند. معامله در کانال 1822.90 دلار نشانه از سرگیری روند صعودی خواهد بود. حرکت به سمت سطح 1752.90 دلار، روند اصلی را به نزولی تغییر خواهد داد. نزدیکترین مقاومت، سطح فیبوناچی بلند مدت در 1804.30 دلار است. نزدیکترین حمایت سطوح فیبوناچی 50% در 1778.20 دلار و 1771.50 دلار است.

نمودار احتمالات نرخ بهره

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire ، fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×